• Linda Al

Tråden för oss äggdonatorer 10

Tråden för oss äggdonatorer 10

Här är en tråd för oss som ska/vill donera, har donerat ägg eller som just nu är mitt i äggdonationsbehandling. Visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden, men det passade ju ändå bäst här. Tråden är såklart öppen för alla men först och främst för oss äggdonatorer som kan följas åt, ge tips och stötta varandra.

Några länkar till hemsidor som har information om äggdonation.

www.familjeliv.se/Forum-7-147/m21230448.html
    Tråd 2: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m24325551.html
    Tråd 3: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m27330501.html
    Tråd 4: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m30096983. Html
    Tråd 5: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m33071944. Html
    Tråd 6: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m35401681. Html
    Tråd 7: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m38476323.html
    Tråd 8: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m41354014.html
    Tråd 9: www.familjeliv.se/Forum-7-147/m43992458.html 

Jag säger inget, så har jag ingenting sagt.
  • Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10
  • Marelb
    Snigelmamman skrev 2011-03-01 16:35:46 följande:
    Jag fick inte piller alls. Bara spray.

Just nu är jag så irriterad! Skulle fått blödning i helgen när det gått ca 10 dagar med sprayen men än har inget hänt och här bara väntar alla på att jag ska börja med sprutorna så att man kan matcha med mottagarna. Frustrerande!
    Jaha... konstigt... förstår att det är frustrerande, speciellt om du inte mår bra... Hoppas på blödning snart då! Men har man blödning efter sprayen alltså... fattar noll... nej, nu får jag läsa på!
    Edwin 2002 *** Vanja 2005 *** Livia 100718
  • Snigelmamman
    Marelb skrev 2011-03-01 17:46:03 följande:
    Jaha... konstigt... förstår att det är frustrerande, speciellt om du inte mår bra... Hoppas på blödning snart då! Men har man blödning efter sprayen alltså... fattar noll... nej, nu får jag läsa på!
    Jag fick inte mens "naturligt" när vi skulle starta detta så först fick jg primolut (tabletter) för att få igång den.
    Då räknades den blödningen jag fick av dem som mens och på dag 21 efter första blödningsdagen började jag med nedregleringen (nässpray/Suprecur) och då skulle jag få en blödning inom 10 dagar.
    Då ska jag trappa ner på sprayen samtidigt som jag börjar med hormonsprutorna, så sprayen hänger liksom med hela tiden mer eller mindre.

Det är lite krångligt om man får all info på en gång tycker jag, så jag tar ett steg i taget helt enkelt. =)
    Det är inte så lätt, vi är ju kanske inte lika insatta som paren "på andra sidan" för vi har ju inte de emotionella banden till processen på samma sätt heller om man säger så.
  • Marelb

Nej, och är man mottagare har man ju ofta x antal vanliga IVF bakom sig... och har man svårt att få barn så läser man väl på som attan om allt så då vet man väl hur det går till. Jag kommer ju få mens naturligt. Har haft två perioder nu efter graviditet och nedtrappning på amning. Så det kanske beror på det då...

• adsf

Här sitter jag och skriver i en nyare tråd som är helt död så håller ni till här...!?

Jag va på KS idag för kontroll.
    Läkaren hittade 9 äggblåsor.. är det bra eller dåligt?
    Har läst om många som har runt 18 äggblåsor, då låter ju 9 otroligt LITE Obestämd
    Ska öka på sprutan i 2 kvällar sen ska jag tillbaka för kontroll på fredag igen.
    Planen är att vi ska plocka nästa vecka..

Jag har inte haft några biverkningar *peppar peppar* så det här kan jag lätt göra om Skrattande

• Snigelmamman
    adsf skrev 2011-03-02 19:03:46 följande:
    Här sitter jag och skriver i en nyare tråd som är helt död så håller ni till här...!?

Jag va på KS idag för kontroll.
    Läkaren hittade 9 äggblåsor.. är det bra eller dåligt?
    Har läst om många som har runt 18 äggblåsor, då låter ju 9 otroligt LITE Obestämd
    Ska öka på sprutan i 2 kvällar sen ska jag tillbaka för kontroll på fredag igen.
    Planen är att vi ska plocka nästa vecka..

Jag har inte haft några biverkningar *peppar peppar* så det här kan jag lätt göra om Skrattande
    Hej! Ja det är lite förvirrande måste jag säga! Hihi.

Jag skulle fått mens i helgen men det har fan inte hänt och nu är jag vansinnig! Idag skulle jag börja med sprutorna nämnligen... typiskt att det ska strula nu!
    Jag har till fredag på mig och har inget hänt måste jag åka till rmc för ultraljud... jag orkar inte med sprayen länge till, jag är ett monster nu.
  • Marelb

Ja... vi kanske ska starta tråd 12 och lägga in länk i både tråd 10 och 11? Vi hade samma problem för längesedan men jag hittade inte den tråden och sen fortsatte jag och flera här... Nu är vi iaf några som skriver här kontinuerligt så det är roligt!

Hoppas du får mens NU Snigelmamman!

adsf: det är väl ganska bra. Som jag fattat det så delas bara äggen till två par om det blir minst 10. Så att få 9 ägg borde ju vara jättebra för mottagarna som får alla själv .

• jomi

Måste bara komma in här och säga att jag beundrar er massor!
    Ni är OTROLIGT generösa som gör detta för andra!

Tack för att NI finns!!!!!!!!!!{#emotions_dlg.flower}

Längtar.....
  • Snigelmamman

Men då håller vi oss i 12:an då eftersom den är "nyast" eller? jag flyttar dit nu i alla fall! =)

• iza79

hej jag ska börja donera i januari det ska bli spännande!!

Lycka till till er som är igång! 

Svar på tråden Tråden för oss äggdonatorer 10