• Cloetta

Malmö/Lund mammor

Hej du fikasugna!

Söker några nya vänner att umgås, fika med samt byta tips och erfarenheter nu när jag går hemma med min dotter, född december -08.
    Har även en son på 3 år som är på dagis 3 dagar i veckan.

Hoppas vi ses

• Svar på tråden Malmö/Lund mammor
  • KajsaMaja70

Hej hej!

Tack för välkomnanden!

Kikar in en snabbis... Har en hel del kvar att planera inför renoveringen. Hantverkarna kommer hit och börjar den 28 september. Innan dess ska vi ha hunnit med att besluta om det som fortfarande inte är riktigt klart, vi ska ha hunnit röja undan i de rum som det ska börja arbetas i (de flesta) - och vi ska också hinna med att ha dop med en massa övernattande gäster ! Full fart med andra ord, och inte mycket tid över för datorn för närvarande. De båda småkillarna tar ju den mesta tiden i anspråk - så det är planering på nätterna just nu

tjejmaffian (och Cloetta): Vad kul att ni också håller på med renovering! Även om det kanske inte är det mest optimala att göra det med två småbarn i huset?! Trivs ni bra i nya huset? Vi bor på en gammal gård, som ska helrenoveras - något vi har planerat i närmare tre år... Fast nu är det dags. Vi kommer inte att göra så mycket praktiskt arbete själva, möjligen lite rivningsarbete. Det är det mesta som ska fixas - alla golv, väggar och tak, nytt kök (på ny plats i huset), nytt badrum, ny tvättstuga, väggar som ska rivas, ursprungliga dörrar som ska tas upp o s v... Fantastiskt kul att det äntligen kommer att hända något praktiskt, även om det kommer att bli en aning rörigt och stökigt under tiden. I så här gamla hus vet man ju heller inte vad man kommer att hitta, så hur lång tid det kommer att ta - och vad det kommer att kosta vet ingen... Vi har tänkt försöka bo i några rum under tiden, men vi får väl se hur vi står ut

Hej så länge, och trevlig helg!

• Cloetta

Oj oj jag blir trött bara jag hör allt som ska fixas. Men det positiva med att hyra in folk är att det blir färdigt mycket fortare än om man ska göra allt själv. Det tar väldigt låååång tid när man ska renovera, 1 jobbar och 2 småbarn - ingen bra kombination alls. Enligt statistiken så är risken att man går skilda vägar... gulp

• tjejmaffian

Vi tar både in hjälp och fixar själva. Mannen har semester denna månaden så vi jobbar i huset från morgon till kväll alla dagar nu. Eller kanske inte VI, jag passar ju kidsen, men försöker hjälpa till när och var jag kan...förstår att folk går skilda vägar vid en renovering, vi tjafsar som aldrig förr nu...om allt. Dock är jag inte orolig för skilsmässa, vi har ett så stabilt förhållande och varit ett par i 11 år nu..

• pelagonia

Hejsan

Får man vara med ?

Jag är en 2 barnsmamma med två barn som är födda jan 07 och mars 09.
    Bor ca 9 km från Lund.
    Vill gärna träffa nya mammor.

Viktor 070103 & Theodor 090331
  • tjejmaffian

Har ni tips på bar förskolor i staffanstorp? Kanske där ni har era egna barn? Kanske har ni hört rykten om någon bra förskola? hur långt innan ska man ställa sig i kö för att verkligen få plats på den förskolan man vill?

• KajsaMaja70
    Cloetta skrev 2009-09-12 09:54:14 följande:
    Oj oj jag blir trött bara jag hör allt som ska fixas. Men det positiva med att hyra in folk är att det blir färdigt mycket fortare än om man ska göra allt själv. Det tar väldigt låååång tid när man ska renovera, 1 jobbar och 2 småbarn - ingen bra kombination alls. Enligt statistiken så är risken att man går skilda vägar... gulp
    Vi insåg att det skulle ta mååååånga år att få renoveringen klar om vi skulle göra det själva, p g a att dygnet bara har ett visst antal timmar... Egentligen tycker vi att det är kul att fixa och stå i, men när ska man hinna? Så nu överlåter vi det med varm hand åt hantverkarna !

Verkar rätt vanligt ändå att man sätter igång sådana här projekt med småbarn, och många klarar nog att hålla ihop ändå !
  • KajsaMaja70

Hej pelagonia! Åt vilket håll från Lund bor du? Har du dina barn hemma? Jag har båda barnen hemma med mig, en pojke som fyller 2 år i november och så lillkillen på 11 veckor.

Idag har vi varit i Malmö och gjort en massa ärenden. Barnen var som änglar hela tiden, och vi fick massor gjort! Bl a hittade jag både kläder och skor till mig, som jag ska ha när lillkillen döps den 26 september. Så skönt, för det trodde jag inte skulle bli så lätt...

Tjingeling!

• pelagonia
    KajsaMaja70 skrev 2009-09-12 22:59:23 följande:
    Hej pelagonia! Åt vilket håll från Lund bor du? Har du dina barn hemma? Jag har båda barnen hemma med mig, en pojke som fyller 2 år i november och så lillkillen på 11 veckor. Idag har vi varit i Malmö och gjort en massa ärenden. Barnen var som änglar hela tiden, och vi fick massor gjort! Bl a hittade jag både kläder och skor till mig, som jag ska ha när lillkillen döps den 26 september. Så skönt, för det trodde jag inte skulle bli så lätt... Tjingeling!
    Hej

Vi bor i Lomma. Var bor ni ? Går din stora kille på dagis ? Vår går tis-tors 9-14.
    Viktor 070103 & Theodor 090331
  • Cloetta

Tjejmaffian o KajsaMaja:
    det kommer säkert att bli jättefint när ni är klara med renoveringarna

Tjejmaffian: jag har inte hört talas om något dåligt dagis i Staffanstorp. Du bodde väl vid Orkesterbyn? Både Trollflöjten och Önsvala hade jag kunnat tänka mig om vi hade bott på det hållet. 4 månader innan ska man helst ställa sig i kö.

Pelagonia:
    välkommen! Kul att du oxå hittat hit . Lomma är ju inte så långt bort...

• Cloetta

Hej tjejer!

Hur är det med er och barnen? Längesen.... Går renoveringarna bra?

Förtillfället är vi alla friska , det är ju lite si och så med det nuförtiden .

Vi åker till Stockholm imorgon och ska hälsa på lite släktingar. Tycker det ska bli jobbigt eftersom barnen är så små. Resan kommer ju ta sjukt lååång tid eftersom det blir en del stopp. Men det ska bli kul - var så längesen jag var där uppe sist.

Svar på tråden Malmö/Lund mammor