Inlägg från: malinoski |Visa alla inlägg
  • malinoski

Odd Molly - för oss inbitna del 2

villemina skrev 2009-08-16 22:24:44 följande:
    Hur är Woodstock Roben i storleken? Jag är mittemellan 2 & 3, kan jag ha en 2:a...?
    Hej!
    Jag köpte precis en robe förra veckan och jag köpte den i min vanliga storlek, så du borde allt kunna ha en 2:a.
    Den är helt underbar! Har den ljuvliga rosa... *kärlek*
  • malinoski
    jompa skrev 2009-08-17 20:00:16 följande:
    Måste fråga om det finns någon mer här inne som är kort och tycker att OM plaggen sitter bra på er? Jag är 154cm och jag är tveksam om de passar mig. Är inte heller helt smal och får lite den där gravid utseendet när jag har plaggen på mig.
    Hej!

Jag är inte så mycket längre än vad du är men jag upplever att det finns mer än tillräckligt många OM plagg som är rena himmelriket även för oss! Man får kanske passa sig lite för vissa modeller bara, eller tänka till vad man har till.

Lycka till!
  • malinoski
    jompa skrev 2009-08-17 20:08:51 följande:
    Ja problemet är ju bopparna, skulle säkert kunna ha stl 1 i de flesta plagg om det inte var för dem De skulle nog sitta bättre då, men det blir för tajt över bröstet med stl 1 i många modeller.
    Jag tycker inte att det är något problem med vidden så länge man inte väljer de allra kortaste modellerna. Tex Continent X-stich funkar inte i blusen, men däremot i tunika! Sen om det är vidd i plagget får man se till att ha smalt nertill istället. Till vissa klänningar kan man även sätta till ett brett skärp för att framhäva midjan om man vill, då får man också bort gravidkänslan.
  • malinoski

Håller med om att man lätt blir lite fartblind när man har hamnat i OM-himmelriket, helt plötsligt tycker man att ett plagg under 1000 kr är billigt!

Men är det inte fler än jag som tycker att den här kollektionen har blivit ruskigt dyr? I alla fall vissa plagg. Som mitt senaste "måste-ha-objekt", velour-dress-frill-tunic, helt underbar men den kostar ju närmre 2000!
    Är inte det mycket??
    (även fast jag just nu försöker övertala vissa andra att den inte aaaalls är dyr..)

• malinoski
    alias skrev 2009-08-18 18:14:58 följande:
    Supersnyggt, tycker jag också! Jag köpte kjolen i brunt idag i OM-butiken. Passformen är suverän, den är mycket snyggare än jag kunnat föreställa mig! Synd bara att den inte finns i svart, utan bara i brunt, blått och rosa. En blå är f ö påväg hem till mig ... Blir perfekt att jobba i. Nästa vecka kommer jackorna till OM-butiken, plus ytterligare en kjol med tillhörande kavaj som ska vara en riktig godbit. Jag blir ruinerad. Men snygg!
    Superfin kjol!
    Vad kostar den?
  • malinoski

Är det någon som har köpt en sådan där OM höstjacka som en kille säljer på blocket?

Tycker själv att det känns MYCKET skumt. Jag mailade för några veckor sedan att jag ville köpa en, men sen har han dragit på det undan för undan. Nu skulle han till sist skicka en mot betalning med Payson, men ändrar sig i sista stund när jag lade till Payson Garanti (vilket innebär att jag måste godkänna varan innan säljaren får sina pengar). Han mailade då och sade att jag måste föra över till hans bankkonto istället om det ska bli någon affär.

Vad säger ni om det??

• malinoski
    Mabimao skrev 2009-08-20 12:07:13 följande:
    Sälj likadana på T nu, säkert samma kille.
    Ja det är definitivt samma kille.
    Vad säger ni, har de här jackorna funnits i tidigare kollektion?
    Är den äkta eller fake?

Vet inte vilken jag tycker är snyggast heller, den beiga eller grå?
    Om jag nu ska våga köpa en alltså..

www.tradera.com/category/category.aspx&listtype=1
  • malinoski
    Stargirl skrev 2009-08-20 14:07:13 följande:
    De ser onekligen äkta ut. Iaf på bild.
    ja, den kanske är det ändå.
    vad tycker du om färgerna då?
    beige eller grå?
  • malinoski
    elma skrev 2009-08-20 14:15:37 följande:
    malinoski: jag har köpt en jacka av honom på blocket, ska hämta den på posten idag...jag kan meddela resultatet sedan, jag valde en grå!
    å gör gärna det är du snäll!
    berätta gärna också vad det står för artikelnummer så kanske man kan googla lite
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2