Inlägg från: malinoski |Visa alla inlägg
  • malinoski

Odd Molly - för oss inbitna del 2

elma skrev 2009-08-20 16:37:01 följande:
    Nu har jag varit och hämtat min jacka! Definitivt äkta vad jag kan se, jag har i och för sig inte ett jättetränat öga men alla detaljer tyder på att det är en äkta. Den har nummer 312 "I think I'm back to where I was wen I got lost turn back time walk backwards over lines that I have crossed". Från Vive la difference kollektionen. Färgen var mer brun än grå...helt underbar!
    Å nej, var den så fin!
    Jag som precis beställde en "brun" men med det så fick jag den som kallades "offwhite". Bhuhu.. hoppas den också är fin.
    Men kul i alla fall att den verkar äkta!

Lite konstigt bara att han får sändningar av så gamla plagg nu.
    Är det vanligt att det finns stora mängder av gamla plagg kvar?
    Han verkar ju ha sålt en del nu.
  • malinoski
    82an skrev 2009-08-26 14:26:59 följande:
    Men jisses är det häxjakt på OM kläder? Har inte upplevt det själv. Här i stan är det vanligare att 40-50+are har OM istället. Hihihi det är jag och "tanterna" Jag tycker personligen att märket Odd molly står för någonting bra. Inspirationen som Per Holknekt  skrev att han insprierats av tycker jag är jättefin. Att de riktar sig till kvinnor som vågar vara sig själva... Dessutom känns det mer miljömedvetet att köpa en Molly tröja än att köpa en bunt med massporducerat på gina för samma summa dessutom håller Mollytröjan längre  Även om jag inte upplevt häxjakten på OM kläder så upplevde jag den för några år sedan när jag valde en speciel barnvagn. Då var det riktigt drygt ett tag man fick försvara sitt val hela tiden. Nu springer varenda kotte runt med barnvgnsmärket och det är ingen som höjer ett ögonbryn. Men det verkar vara vissa märken som inte är ok. Undra varför?
    Jag är övertygad om att det är ren och skär avundsjuka! Så tråkigt bara..

För är det inte så att vi svenskar är överlag har väldigt svårt att glädjas åt andra?? Ta tex amerikaner (för att generalisera..) för att jämföra - de jublar och hurrar när någon når framgång eller tex köper en ny vräkig bil. I Sverige är det precis tvärtom - här bara sneglas det och muttras.. "Jaha ja, för vissa går det bra.. Är du gjord av pengar eller??..."

Trist, men ta det som smicker - de är ju så avundsjuka att de håller på att spricka!
  • malinoski
    Tabby skrev 2009-08-27 11:28:03 följande:
    Kolla in den här gobiten... shop.linneashage.no/Graphics/Products/3522.jp...
    oj, det var en riktig pärla!
    undrar vad den kommer att kosta..

någon som har sett vinterkollektionen i någon svensk webbshop förresten?
  • malinoski
    Höst06 skrev 2009-09-03 10:03:52 följande:
    Nu kastar jag mig in i tråden igen med mitt strul... Hoppas ni kan hjälpa mig! Fick igår hem en Lovely Knit i ljusrosa. Jag misstänker att det är en kopia, men det är ganska svårt att avgöra. Finns det några speciella saker som är typiska för kopiorna? Det som jag tycker är konstigt är en söm som liksom gått igenom på framsidan och gör att det blir en kant synlig fram. Sen är den lilla taggen sydd med vit tråd, inte blå som jag fått för mig att det är på min andra. Känns även lite sladdrigare i stickningen. Kopia???
    Hej,
    Har inte följt med i den tidigare dialogen men jag har en egen Lovely Knit i ljusrosa som jag har köpt i butik. Min tagg är också sydd med vit tråd, så det tror jag inte är någonting konstigt.
    Ang söm så vet jag inte riktigt vilken du menar, men det jag själv har tänkt på med min är att pga att färgen är så ljus så kommer kanten fram lite mer markerat mitt fram på bröstet liksom, om det är den du menar? I mitt fall beror det nog mest på den ljusa färgen. På en annan mörkare färg jag har så tänker man inte alls lika mycket på det.
    Hoppas det är till någon hjälp!
  • malinoski
    Höst06 skrev 2009-09-03 10:03:52 följande:
    Nu kastar jag mig in i tråden igen med mitt strul... Hoppas ni kan hjälpa mig! Fick igår hem en Lovely Knit i ljusrosa. Jag misstänker att det är en kopia, men det är ganska svårt att avgöra. Finns det några speciella saker som är typiska för kopiorna? Det som jag tycker är konstigt är en söm som liksom gått igenom på framsidan och gör att det blir en kant synlig fram. Sen är den lilla taggen sydd med vit tråd, inte blå som jag fått för mig att det är på min andra. Känns även lite sladdrigare i stickningen. Kopia???
    en sak till angående "sladdrigheten"..
    Nu kan jag inte uttala mig om hur sladdrig din är, men jag upplevde faktiskt mitt rosa orginal lite sladdrig i början, men sen insåg jag att det nog berodde på att den var i bomull. Min andra jag har är i ull och den är betydligt fastare.
    Så mitt tips är att kolla materialet. Är din i ull och känns sladdrig skulle jag nog vara lite misstänksam men är den i bomull så är det nog lite så som den ska vara.
  • malinoski
    Höst06 skrev 2009-09-03 10:31:54 följande:
    Tack för dina svar! Jag blir inte klok på detta! Hon jag köpt den av är jättehjälpsam och har själv köpt den på Tradera. Hon har kontaktat säljaren och hon hävdar bestämt att den är äkta och att hon har kvitto. Jag vill gärna ha koftan, men inte om det är en kopia....
    Jag skulle nog faktiskt låta det bero lite på priset. Om du vill ha en sån kofta och priset är rätt, så vad spelar det då i sådana fall egentligen för roll? Det är ju inte säkert att det är sämre kvalitet även om den nu inte skulle vara orginal. (eftersom du är osäker så utgår jag ifrån att den är snygg som ju är grunkriteriet! :)) Men förstår naturligtvis om du inte vill betala fullpris utan att vara säker.
  • malinoski
    Tabby skrev 2009-09-03 10:44:54 följande:
    Sorry, menar förra årets. Hur är förra årets poplinsmock i storlek?
    Jag tycker nog att förra årets var normal i storlek!
  • malinoski
    Tabby skrev 2009-09-03 10:39:24 följande:
    Lite hjälp. Vilket är finast tycker ni en röd poplinsmock (årets) eller en blå Summer of tunic blus i mid blue?
    Jag röstar på Årets röda!
  • malinoski

Tjohoo!
    Nu har jag fått hem min helt UNDERBARA onceinalifetime coat i färgen Almost Black!

Helt fantastisk!

Däremot har jag redan ångest över att jag har lagt så mycket pengar på en kappa.. Huh..

Någon som har börjat använda sin?

• malinoski
    Audrey Will skrev 2009-09-08 09:51:25 följande:
    Åh! Bild??
    vet inte om jag kan lägga in bilder, är inte betalmedlem.
    funkar det att maila?
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2