• 82an

Odd Molly - för oss inbitna del 2

En tråd i min smak

Vi har en butik här i stan (eskilstuna) som säljer ett litet urval av OM kläder. Så jag får oftast köpa online vilket är lite läskigt (fast jag ser ju ungefär och vet vad som passar). Jag har några frågor till er experter Min Buttondown tunic i rose har knappar ända ner. Men iom att jag gillade den så mkt så ville jag även ha en i almost black men på den bilden gick knapparna endast ner till under bysten fast den hette "button down". Inte för att det spelar någon roll för mig men är det bara på bilden det ser ut som det eller är det mindre knappar irl?
    Passade även på att köpa en "check me andress i rose och en spoiler underdress i rose *längtar* Men jisses vad svårt det är att få tag på rätt färg och rätt storlek{#lang_emotions_yell} Men jag lyckades efter lite letande

• 82an

Men jisses är det häxjakt på OM kläder? Har inte upplevt det själv. Här i stan är det vanligare att 40-50+are har OM istället. Hihihi det är jag och "tanterna" Jag tycker personligen att märket Odd molly står för någonting bra. Inspirationen som Per Holknekt  skrev att han insprierats av tycker jag är jättefin. Att de riktar sig till kvinnor som vågar vara sig själva... Dessutom känns det mer miljömedvetet att köpa en Molly tröja än att köpa en bunt med massporducerat på gina för samma summa dessutom håller Mollytröjan längre  Även om jag inte upplevt häxjakten på OM kläder så upplevde jag den för några år sedan när jag valde en speciel barnvagn. Då var det riktigt drygt ett tag man fick försvara sitt val hela tiden. Nu springer varenda kotte runt med barnvgnsmärket och det är ingen som höjer ett ögonbryn. Men det verkar vara vissa märken som inte är ok. Undra varför?

• 82an
    SooJuicy skrev 2009-08-26 23:21:31 följande:
         Här har ni  delar  vår/sommar kollektionen 2010, så in o tjuvtjika!!  fittsandcompany.wordpress.com/2009/08/10/your.../
    Åh vad kul med lite bilder från kommande kollektion Ser direkt att jag vill ha en amazing jacket och en gingham dress

Kommer det ingen vinterjacka i år? Kikade på OMs hemsida men såg ingen. Har jag missat den eller kommer det mer vinterkläder sen? Någon som vet?
  • 82an
    Bina skrev 2009-08-27 09:25:06 följande:
    Hoppar in här - hejhej! Jo visst är det märkligt att återförsäljare svarar att det kommer en Nylon parka coat men att den inte finns med på bilder på OM-sidan.Jag hoppas de svarar rätt och priset skulle ligga på 1995:- bra pris tycker jag för en bruksjacka! Jag har bild på den i min blogg: everydaymolly.blogspot.com/2009/08/vinterjack...
    Åh vad fin den är Älskar rosa  Hoppas att priset stämmer!
  • 82an

Bytte min button down i almost black till en Velour hooded tunic - rose istället Blev så kär i den när jag såg den och jag har ju redan en button down så jag tror att jag gjorde rätt och bytte

• 82an
    Bina skrev 2009-08-27 19:06:35 följande:
    Åh den är säkert superfin irl - ser så fin ut på bild!
    Mm jag har inte heller sett den irl än. Få den i början av nästa vecka. Vår butik här i stan tar in väldigt lite OM. Men den ser jättefin ut
  • 82an

Fick nyss hem Check me andress i rose, och jag {#lang_emotions_heart} den. Guuuud vad find den är. Sitter verkligen jättebra. Den var ganska stor i storleken så jag skulle nog kunnat tagit en 2a men det är skönt att den är en smula rymlig. Varm är den också så det blir en given favvo i höst/vinter

• 82an
    Frusna flickan skrev 2009-08-28 11:34:00 följande:
    Nu finns en ytterst pinsam bild i bildtråden. Ber om ursäkt.. Det är enbart för att hjälpa ej att jag har behov att visa upp min kropp. Som jag för övrigt kämpar hårt med att tycka om. Det går sådär...............
    Åh vad fin den var på dig! Väntar på att min ska dimpa ner i brevlådan
  • 82an
    Höst06 skrev 2009-08-29 19:08:07 följande:
    OBS!!! Jag vill höja ett varningens finger för annonser på Blocket!!Den annons jag svarat på är till 99% fake! Upptäckte precis en liknande annons med kofta och blus. Mailade dit men i ett annat namn och med en annan mailadress. Svaret kom från samma Hotmailadress som jag fått svar från innan, men nu hette säljaren ngt annat!Konstigt att hon bemödar sig att svara ( i mitt fall 4 ggr fram och tillbaka om att hon varit på semester men ska höra av sig så fort hon kommer hem) med långa väldigt trevliga svar.Vilken tur att jag blev misstänksam och inte betalade in!Hoppas ingen annan blivit lurad!
    Vad tist! Låter precis som en tjej? som jag blev blåst av på tradera. Jag skickade pengar och ingen vara kom. Fick dock många långa trevliga svar på alla mail om att hon och hennes barn varit sjuka och inte kunnat komma i väg till posten och dyl. Men efter 3månader så gav jag upp.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2