• 82an

    Odd Molly - för oss inbitna del 2

    Fy vad jag är orolig. När jag satte mig framför datorn med en kopp espresso så spilde jag ut den över magen på min nya velour tunika i ljusrosa. Nu ligger den i makinen och hoppas hoppas hoppas att det inte blir fläckar{#lang_emotions_yell}


  • 82an
    Är det någon som  har "Light cotton embroided"? Jag har funderat på att köpa den länge och älskar den blå. Men visst är tyget samma som i 327 tunikan? Är rädd att den ska bli flygig när den är lite kortare... Jag gillar 327an men den kräver sin längd.
  • 82an
    fru vanheden skrev 2009-09-08 10:02:16 följande:
    Åh vad jag är sur på Nelly nu!Jag fick ju fel blus tre gånger (makeout blouse i chalk istället för chocolate)Varje gång jag fick fel fick jag gå ner till posten med alla barn för att skicka tillbaka den till dem.Nu efter jag fick fel blus tredje gången så var jag riktigt sur och dessutom hade chocolate i min färg tagit slut.Jag mailade att jag inte pallar ner till posten med barnen (har inget körkort och min man driver eget och jobbar väldigt mkt) och eftersom min blus nu är slut så ville jag behålla min blus med rejäl rabatt som plåster på såren för allt.Jo, jag kunde få 300:- men skulle iså fall skicka tillbaka denna sista blusen och beställa en ny igen!!!För de kan inte ändra min faktura menar dem!Jag mailade nyss igen och menade att de måste ju ändå ändra min faktura för det var nya fakturakostnader på denna också som de skulle ta bort så visst kan de om de vill!Jag skrev igår att jag skulle då behålla blusen efter de skrev att jag skulle få rabatt så jag har ju packat upp den och allt sen idag fick jag svar att de drar av min rabatt på nästa beställning...Men jag vill ju inte göra någon ny beställning hos dem!Och jag vill inte ta barnen till posten IGEN!Har man någon som helst konsumenträtt här?Jag kommer inte in på konsumentverkets hemsida...Jag mailade nyss iaf att jag annars kommer att gå vidare med detta och att de ska kämpa för nöjda kunder...Kommer aldrig mer att handla där!
    Jag tror att man kan ringa till en konsumentrådgivare/vägledare eller vad det heter i sin komun har jag för mig.
    Fy vilken tråkig situation! Förstår att du är arg och jag förstår defenitivt att du inte vill handla av dem igen.
  • 82an
    malinoski skrev 2009-09-08 10:00:08 följande:
    Jag har en sån! Tycker inte alls att den upplevs flygig :)
    Åhå, gud vad sugen jag är på den. kanske ska slänga med en så när jackan kommer{#lang_emotions_dreamer}. Om jag inte gillar den så går det ju alltid att skicka tillbaka
    Audrey Will skrev 2009-09-08 10:04:36 följande:
    Om du slängde den i maskinen direkt tror jag den klarar sig.. hoppas!!
    Mm sitter på nålar här.
  • 82an
    fru vanheden skrev 2009-09-08 10:02:16 följande:
    Åh vad jag är sur på Nelly nu!Jag fick ju fel blus tre gånger (makeout blouse i chalk istället för chocolate)Varje gång jag fick fel fick jag gå ner till posten med alla barn för att skicka tillbaka den till dem.Nu efter jag fick fel blus tredje gången så var jag riktigt sur och dessutom hade chocolate i min färg tagit slut.Jag mailade att jag inte pallar ner till posten med barnen (har inget körkort och min man driver eget och jobbar väldigt mkt) och eftersom min blus nu är slut så ville jag behålla min blus med rejäl rabatt som plåster på såren för allt.Jo, jag kunde få 300:- men skulle iså fall skicka tillbaka denna sista blusen och beställa en ny igen!!!För de kan inte ändra min faktura menar dem!Jag mailade nyss igen och menade att de måste ju ändå ändra min faktura för det var nya fakturakostnader på denna också som de skulle ta bort så visst kan de om de vill!Jag skrev igår att jag skulle då behålla blusen efter de skrev att jag skulle få rabatt så jag har ju packat upp den och allt sen idag fick jag svar att de drar av min rabatt på nästa beställning...Men jag vill ju inte göra någon ny beställning hos dem!Och jag vill inte ta barnen till posten IGEN!Har man någon som helst konsumenträtt här?Jag kommer inte in på konsumentverkets hemsida...Jag mailade nyss iaf att jag annars kommer att gå vidare med detta och att de ska kämpa för nöjda kunder...Kommer aldrig mer att handla där!
    http://www.konsumentverket.se/klagoguiden/ hittade denna.
  • 82an
    modestyclara skrev 2009-09-08 10:42:59 följande:
    Finns det någon här inne som drar lite större storlekar och vill tipsa om vilka mollysar man passar i då?
    Jag drar lite större. Jag är en mindre 3a och drar har vanligtvis 40/42 i vanliga storlekar. Är du lång?
  • 82an
    modestyclara skrev 2009-09-08 10:57:16 följande:
    jag är 170 och drar 44/46...
    Jag är lång (177cm) ganska bredaaxlad men inte så stora bröst och det spelar nog stor roll hur man upplever storleken vart man är större. Men dessa kan jag varmt rekomendera.
    Älskar att de döljer om man har lite mage (som jag har kvar efter senaste förlossningen)
    -Velour Hooded Tunic  
    -T88 Buttondown tunic (stor i storleken)
    -Light Cotton Embroided s/s (stor i storleken)
    -Spoiler underdress (piffar upp det mesta)
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2