Odd Molly - för oss inbitna del 2

Undra hur fort jackorna kommer gå åt? Vill verkligen ha en. Hahaha känns ungefär som när man försöker få konsertbiljetter. Kan dock inte bestämma mig om jag ska ha chocolate, powder eller almot black.
Ni som har jackan från förra året, vad är det för tvättråd på den? Velar mellan powder och chocklat men powder är dendast aktuelt om det går att tvätta i maskin...
Snälla hjälp! Någon som har en T88 button down som har haft problem med banden man knyter i ryggen. Mina har börjat fransa sig och kommer inte sitta kvar länge till och jag har endast tvättat och använt den 2ggr och varit noga att förlja tvättrådet med 30grader. Kan man reklamera eller bör man försöka fixa det hemma? jag är värdelös på att sy. Har jag fått ett måndags ex eller har någon varit med om detta?
Jag mailade C-D därt jag köpt min T88 tunic och skickade med bild på bandet. Fick svar jättesnabbt trots att det var sent. Hon hade pratat med OM och sa att jag skulle skicka tillbaka den så ska jag få en ny. De står för frakten. Jättenöjd över servicen och att jag verkligen inte behövde tjafsa Hoppas den nya håller bättre...