Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Nu börjar jag bli trött på ajabaja. Nu har det gått en vecka och jag har ej fått returpengar. Varför tar det sån tid? När jag frågade i fredgs sa de att deras rek hade kommit till ett postkontor som ej låg i närheten men att de skulle hämta ala paket och lösa returerna under em. Jag har samma bank och har ännu inte sett röken av några pengar Trist som 17

• Frusna flickan
    Cashew skrev 2009-09-01 16:30:35 följande:
    www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=...någon som handlat av denna säljaren? hon har ju en del tomma positiva, vilket inte behöver betyda att de är missnöjda, men man undrar ju. hon har haft en massa nya odd mollyplagg ute och när jag undrade vart hon köpt dom och om det finns kvitto svarade hon bara att hon inte har kvitto och att hon köpt kläderna i en vänninas butik. låter skumt och tror inte på att hon har någon vännina med butik som säljer OM.
    Hon är en med på min varningslista i alla fall. Kanske obefogat men i alla fall.
  • Frusna flickan
    Skrutteruttan skrev 2009-09-01 18:21:32 följande:
    God kväll Vilken bra rabatt på Folkart (15 % om man uppger exklusivvardag). Jag beställde:Odd Molly Jacquard long socks i cherryochOdd Molly Scarf Scarf i roseHade liksom planerat att köpa det samtidigt som jag hämtar koftan imorgon, men nu kunde jag ju förstås inte motstå erbjudandet md 15 % rabatt...
    Var fyller man i det då. Jag försökte nyss men det kommer aldrig någon ruta där man kan fylla i så att de drar rabatt. Jag valde faktura...
  • Frusna flickan
    fru vanheden skrev 2009-09-01 19:30:31 följande:
    YES!Fick svar från Nelly och de har skickat en makeout blouse i chocolate till mej!Så glaaad!Längtar så tills den kommer!och så fick förresten ett negativt omdöme tillbaka för att jag lämnade ett till henne för att hon sålde en trasig blus...Hon påstår att jag ljuger och var hotfull..Hotfull nej! men arg för att hon vägrade återköp fast jag had mailat bild på hålen.
    Fy vad trist. Tradera måste verkligen göra något åt det här! *Grrrrrrrrr
  • Frusna flickan
    Cashew skrev 2009-09-01 20:31:24 följande:
    jag fyllde i i meddelanderutan men vet inte om det va rätt. har inte fått något mail än där de justerat summan, men förhoppningsvis kommer det.Frusna flickan skrev 2009-09-01 20:27:31 följande:
    Skrutteruttan skrev 2009-09-01 20:34:49 följande:
    Jag gjorde som Cashew, har inte fått något mail än (mer än orderbekräftelsen)..kanske tar ett par dagar innan man får tillbaka rabatten, jag betalade med kort...
    Tack! Men hur vet ni att man får den där rabatten om man fyller i det då? Har ni läst det ngn stans?
  • Frusna flickan
    Mariajac skrev 2009-09-02 00:06:25 följande:
    Den här #329 ser t.ex. lite lurig ut... är det inte alltid 7 rader med broderade "kryss" och inte 5 som på denna? www.tradera.com/ODD-MOLLY-329-strl-2-Ny--aukt...Å den säljaren kränger ju också enbart kopior så till den grad att man kan kolla in hans annonser regelbundet för att se vilka plagg man ska undvika!
    Ja den säljaren står på min varningslista (som någon frågade om högre upp - det är jag som använder uttrycket för min egen privata lista med säljare jag ALDRIG skulle köpa av) Han är en av dem.. Tror att han bara säljer kopior
  • Frusna flickan
    higher skrev 2009-09-02 06:11:11 följande:
    Toppen tack, precis så vill jag att den ser ut ! Jag har gjort en förhandsbokning hos CD. Har aldrig handlat av dem tidigare och förstått att det varit en hel del problem så jag tänkte ge dem chansen att bevisa motsatsen.... eller så var det så att jag inte hittade någon annan butik att förhandsboka ifrån....
    Nej jag har haft bra bemötande därifrån alltid och inga problem med returer och dyl.

Däremot måste jag gnälla om ajabaja. Jag får ju aldrig mina pengar tillbaka. Jag skicka returen i början på förra veckan. På fredagen ringde de (eftera tt jag mailat och frågat) att de skulle hämta returer på posten och betala då. Jag mailade i måndags eftersom jag har SEB precis som dem och inga pengar kommit in. Inget svar på detta mail. Jag ringe alltså igår em och då LOVADE de att betala in på kvällen eftersom något blivit fel då för de hade betalat in alla returer redan. På kvällen hade fortf inga pengar kommit in så jag chansade och ringde dit. En av danskorna stod och packade och beklagade att hon glömt bankdosan hemma så någon återbetalning skulle hon inte kunna göra under kvällen. Grrrrrrrr

Jag ahr ahndlat för flera tusen där, både till mig och barnkläder nu och jag behöver mina 3500 kr (returnerade 3 plagg)  för att hämta lovely knit koftor jag fått undanlagda i en butik max en dag. FY vad dåligt tycker jag!!!!!!!!!!!! Det ska väl inte behöva ta 10 dagar att få tillbaka pengarna? Finns det inegn webshop som är perfekt?
  • Frusna flickan
    Mariajac skrev 2009-09-02 08:51:36 följande:
    Lovely knit i rosa och blå (med rosa knyt) florerar det också mängder av på T just nu. Kopior!!!
    Men det finns äkta där ute också. Det vet jag
  • Frusna flickan
    isako skrev 2009-09-02 09:02:15 följande:
    Alltså jag vill INTE ha brunt foder i 738an!! hoppas verkligen på en jacka med vitt foder.. Ser ut som ett lik i brunt! Hade det inte varit så nära ansiktet hade det gått.. MEn det fungerar inte alls...
    Vitt är det nog inte men lite beige så där tror jag. Minns ej hur det ser ut på bilderna.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2