Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Tabby skrev 2009-09-07 10:46:52 följande:
    Så, det blev en Summer of 2007 tunic vit med rosa brodyr . Hoppas jag gjorde rätt nu. Funderade nämligen på blå med vit brodyr. Har en kotte på 10 månader som klänger på en och vitt ät ju inte så praktisk ur fläcksynpunkt . Men vitt är finast tror jag. Eller ska jag buda in blåa och känna mig för. Sälja den jag inte vill ha sedan...??Blä, så svårt. Vilka problem man har .Bästa tipset för fläckar på OM-plagg?
    Ja den vita med rosa är ju underbar tycker jag. Har haft en sådan. Sålde inte den blå eftersom den inte har lika bra andrahandsvärde som den vita plus att den färgmässigt passar mig skitbra. Annars tycker jag att den vita är finare.
  • Frusna flickan
    Snova skrev 2009-09-07 17:57:07 följande:
    Är så sugen på hearted tunic men den är ju så dyyyr... Skit!
    Pris? Jag vill också ha!
  • Frusna flickan
    Innerjoin skrev 2009-09-07 21:02:39 följande:
    Jo, en tänkbar teori..men varför skulle det ta 3 år innan de säljer dem? Var har alla dessa jackor funnits i 3 år, och varför inte sälja dem innan??
    Precis, inte särskilt troligt tror jag. Jag tror att det är kopior. Jag har helt svängt om nu efter att ha sett kopior av tre olika plagg. Tvåa v dem var riktigt snyggt gjorda, framförallt lovely knitkoftan. Alla detaljer och sånt, etiketter är så bra gjorda att man måste ha en likadan bredvid för att kunna se skillnaden. Jag menar, har man inte en sån jacka redan kan det vara mycket svår att se och det tydligaste tecknet på de två kopiorna jag synade häromdagen det var just att de var lite slarvigare sydda än vanligt. Jag trodde först att de var helt äkta.
  • Frusna flickan

malin o skrev 2009-09-07 23:02:32 följande:

Frusna flickan - nu blandar jag mig lite... Har inte varit inne här på ett tag... Var finns dessa kopior menar ni?
    Det har sålt en hel del nästan tre år gamla jackor på blocket och tradera helt plötsligt. Och det är bara min personliga åsikt att jag tror att det är kopior. Jag kan ha fel men baserar det på att OM alltid har sålt slut alla lager omedelbart och skulle det handla om andrasortering tror jag att de själva hade sålt ut dessa plagg än att sälja till suspekta företagare som kränger den på blocket och tradera. Dessutom har det börjat florera väldigt mycket OM-kopior nu. Jag tror att detta kommer att påverka andrahadnsvärdet negativt i framtiden så jag ska inte vara riktigt så impulsiv som jag tidigare varit. Tycker att det börjar bli jobbigt att tvingas vara detektiv och det är så trist att bli lurad.

De plagg som framför allt kopierats är velourkläder Hood och byxa, x-stitch, lovely knit, förra årets smock , 327 light cotton embr s/s och mer kommer jag inte på just nu för det står still då jag är så himla trött. Jo, har sett några suspekta silkwraps också av susekta säljare....
  • Frusna flickan
    Bina skrev 2009-09-07 23:51:47 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-09-07 23:29:31 följande:
    näää... häva köpet?
    Det var den jag pratat om tidigare men kanske inte drog hela storyn. Säljaren vägrade återköp och var SÅÅÅ lurad själv. Efter inteivt mailade i dagar så betalade hon tillbaka halva summan till mig så nu ligger kopian i lådan. Den är i stl 3 och är på tog för liten, jag kan inte stänga den (kinesisk stl). Jag har ju mest 2 nu för tiden. Den sticks förfärligt! Jag mår illa bara jag ser den...........
  • Frusna flickan
    fru vanheden skrev 2009-09-08 07:19:45 följande:
    Usch ja, jag är så arg på alla kopior på tradera och blocket!De får ju nästan nypris för kläderna..Jag köper Odd molly för att jag älskar deras kläder, då vill jag inte betala för kopior!Ialla fall,satt i går kväll vid datorn och råkade visst klicka hem en freedom blouse Ooops Ja mailade igår CD angående att jag vill skicka tillbaka jackan (för det stod att man skulle göra det innan) och jag har fortfarande inte fått något svar..Någon som har returnerat där tidigare och iså fall gick det bra? Ja...Jag gillade den massor först...Men sen när äldsta dottern provade den (som var såå snygg i den till skillnad från mej ) så kände jag mej som en söt grädbulle i den Vill ha utan volanger...Vet du vilka färger den kommer i för jag har hört olika?
    Jag har returnerat dit och det var inga problem alls. Ena gången mailade jag nog inte ens innan.
  • Frusna flickan
    malinoski skrev 2009-09-08 09:37:47 följande:
    Tjohoo!Nu har jag fått hem min helt UNDERBARA onceinalifetime coat i färgen Almost Black!Helt fantastisk!Däremot har jag redan ångest över att jag har lagt så mycket pengar på en kappa.. Huh..Någon som har börjat använda sin?
    Åh vad jag är avis!!!!! Jag ville ju så gärna ha den gröna. Tyckte först att jag MÅSTE men sedan ansåg jag mig inteha råd. ¨Nu ångrar jag att jag inte valde bort 4 tunikor istället och köpte en sådan. Åh lyckliga du! Bild!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Frusna flickan
    Audrey Will skrev 2009-09-08 10:12:24 följande:
    Helt otroligt vad struliga de är, vilken inkompetens!! Jag hade med blivit tvärsur om jag blivit erbjuden rabatt på NÄSTA beställning, fräckt!Jag fattar inte varför du skulle vara tvungen att skicka tillbaka blusen o göra ombeställning, de måste väl kunna annullera fakturan och skapa en ny om de nu inte kan ändra den existerande??
    Ja eller hur. När DE har gjort fel upprepade gånger!! Helt galet. Jag hade sagt att de får komma och hämta den felaktiga varan när det händer så många ggr i rad.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2