Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Audrey Will skrev 2009-09-05 16:59:18 följande:
    Stargirl - Försökte kommentera i din blogg, vet inte om jag lyckades (bloggar brukar inte gilla mig ) Iaf - Frillen sitter såå fint på dig! Hoppas den kommer passa mig lika bra!
    Funkade bra. Jag måste godkänna alla kommentarer inna de publiceras. Har gjort det nu tack!
  • Stargirl
    Sandra G skrev 2009-09-05 17:08:39 följande:
    Har bestämt mig (tror jag) för att beställa en tenfold. Men är fortfarande osäker på storlek. Ska man chansa på en 3:a? Nån sa ju att den var lite trång.
    Kan du inte prova först? Jag testade en 1:a idag på en i ull och den var inte större eller mindre än min i bomull.
  • Stargirl
    Skrutteruttan skrev 2009-09-05 17:30:35 följande:
    Åh, jag måste belägga mig med köpförbud snart...Har precis klickat hem en 112 jacka i powder. Provade ju den röda på Smultrongården, tyckte den var rar...men när jag såg den i powder hos Ajabaja blev jag kär! Sedan blev det en Freedom blouse i royal också, att matcha min spoiler tänkte jag. På den bilden är det tofsar i ryggen så jag antar att de skall hänga med...apropå Pinglas frågor i tråden/bloggen... Idag köpte jag förresten en fin snäv kort kjol på Esprit, lite mullvadsfärgad, den var ursnygg till min blå Lovelier knit...OT jag vet, men bara som ett litet tips...Om man nu inte vill ha OM från topp till tå..
    Jag vill ALDRIG ha samma märke topp till tå. Känner mig som en reklampelare och helt fantasilös. Man vill inte ha för mycket ur samma kollektion då det kommer vinterkläder snart och redan i februari kommer ju vårkläderna.
  • Stargirl
    MrsFreckles skrev 2009-09-05 17:49:55 följande:
    Fick hem min T88 button down i blatt igar, sa fin! Hade pa mig den idag och min man kommenterade att den var bade fin och ovanlig, han brukar inte notera annars vad jag har pa mig En 3:a satt bra over bysten, men liiite stor annars men det far ga, kan inte ha mindre just over bysten. Nu vantar jag pa min Check me Andress dress och Check chalk shirt Sedan far jag vackert vanta till var-kollektionen tror jag Tycker det ar fint att blanda lite olika stilar, marken, gammalt och nytt!
    Men ska du inte ha ngt från vinterns kollektion
  • Stargirl
    MrsFreckles skrev 2009-09-05 18:00:22 följande:
    Skulle vara den dar ljusturkosa koftan da
    Man plockar godbilar ur alla kollektioner då nästa kollektion är bara runt hörnet....
  • Stargirl
    MrsFreckles skrev 2009-09-05 18:07:45 följande:
    Nar kommer nasta kollektion ut? Och vad far man tag pa "gamla" Mollysar? Antar att det ar mest pa Ebay/Tradera?
    Oktober skulle vinterns kollektion komma. Från Februari börjar vårens kollektion levereras och sedan brukar sommarens varor börja komma i april.
    Gamla mollysar får du spana efter på Tradera och E-bay.
  • Stargirl
    isako skrev 2009-09-05 18:12:15 följande:
    Näää!? Hoppas nu bara det är rätt då?!Tjejer.. Ni som har #17 Check me tunic.. Har ni varit med om att bandet lossnat? använde moin för första gången idag!! O bandet gick av.. Eller ja.. Hänger i en tråd.. Själv sidenbandet har fransas upp och lossnat. Hur är OM med reklammationer?
    Det är ett vanligt problem. Sidenbanden lossnar då de inte är sydda ordentligt. Ngn har av ngn anledningn inte förutsett att sidenband fransar sig. Du får lämna tillbaka blusen och den blir fixad hos en skräddare. har du köpt den från en webshop får du med stor sannolikhet lämna den till en skräddare i din stad och få den fixad och skicka kvittot till butiken så ersätter de dig för kostnaden.
  • Stargirl
    MrsFreckles skrev 2009-09-05 18:14:50 följande:
    Tack! Och har du nagon favorit fran vinterkollektionen?
    Ja, en cashmere sjal (frilled pet scarf artikel nr 84)...... kan tänka mig att den blir dyr.
  • Stargirl
    HååGe skrev 2009-09-07 07:37:40 följande:
    Hej, jag hoppar in i eran tråd igen och frågar lite...Jag vann en auktion på T igår är fullt medveten om att jag har budat och vunnit en kopia. Mig spelar det inte jättestor roll för det innebär att jag har råd att köpa en äkta Lovely knit till nypris i höst. Jag har vunnit en 390a 4 Continent X-stitch och undrar om ni vet hur tydligt man märker att kopian just är en kopia. Är det pinsamt uppenbart eller funkar det? 97725257 - den här är ju min favorit. Jisses vad fin (fast man borde äga linnet också såklart). Suck!
    Jag tror att det varierar väldigt på kopiorna. Det är nog flera som syr upp OM i Kina. Så det går nog inte att säga så väldigt säkert.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2