Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Kajsan skrev 2009-08-30 12:38:21 följande:
    Ah! Nu provade jag, och jag kan inte heller kommentera
    men då..... ska fråga min webmaster
  • Stargirl
    humran skrev 2009-08-30 15:45:34 följande:
    Jag har (som många andra) följt den här tråden och är helt fascinerad av kläderna. När jag nu till slut bestämt mig för att köpa en 327 (?) i mörkblått så FINNS DET INGEN i min storlek någonstans! Måste man verkligen slänga sig över plaggen när de kommer ut? Provade en strl 2 i en annan färg på Åhléns, och den satt så klart perfekt... Antar att det inte fylls på? På tradera kostar de ju nästan lika mycket som i butik. Suck. Får väl försöka ställa in hjärnan på något annat, det finns ju gott om fina plagg. Hade bara snöat in så väldans
    Jep, de tar slut snabbt som ögat. Man måste bokstavligen slänga sig över kläderna om mvan verkligen vill ha ngt.
     Men min lokala butik Bubbel i Åkersberga hade marinblå 327:or kvar häromdagen. Testa att ringa till dem. De har ingen webshop dock.
    De fylls inte normalt på med flera storlekar.
  • Stargirl
    jojoa75 skrev 2009-08-30 18:18:55 följande:
    har testat body butter, den är underbar! Nu är jag sugen på bodylotion o handcreme.. Får ta det sen när kontot fyllts på
    Handkrämen är fantastisk! Älskar den.

Nu går det att kommentera i min blogg igen....vet inte vad som var fel.
  • Stargirl

Det jag hört om OM är att de har jättedåliga marginaler om man jämför med andra produkter i samma prisklass. Kvalitèn (antalet plagg som butikerna får skicka tillbaka) är mycket större i procent än andra märken samt att de är supersvåra att ha att göra med när det gäller just reklamationer.
    Därmed blir det problematiskt för butiken då de måste alltid kontakta OM först och invänta på svar innan de kan lova en ersättningsprodukt eller skicka varan till sömmerskan.

Senaste kollektionen har det varit stora problem med banden som bla finns på T88 Buttondown och på Smockblusen. Att de fransar sig och flera butiker har fått skicka tillbaka många......

Nu är detta inte min egna erfarenhet och har inte behövt att reklamera ngt alls. Men detta är vad jag hört av folk som har en butik.

• Stargirl
    jojoa75 skrev 2009-08-30 18:21:17 följande:
    va bra!Behöver bra handcreme.. jobbar i vården o man tvättar o spritar sönder händerna..
    Jag reser mycket....så jag tvättar och spritar händerna hela tiden för att slippa att bli sjuk så handkrämen är behövd.
  • Stargirl
    fru vanheden skrev 2009-08-30 19:54:24 följande:
    Förresten, är det någon som vet var man kan få tag på Odd mollys jeanskjol??
    Tradera? Det ska komma en ny jeanskjol i höst någongång. Så håll ögonen öppna.
  • Stargirl
    villemina skrev 2009-08-31 09:19:44 följande:
    Hej Bina! Vet du om den är i nylon eller i bomull...?
    Nylon (inte Bina)
  • Stargirl
    82an skrev 2009-08-31 16:12:51 följande:
    Undra hur fort jackorna kommer gå åt? Vill verkligen ha en. Hahaha känns ungefär som när man försöker få konsertbiljetter. Kan dock inte bestämma mig om jag ska ha chocolate, powder eller almot black.
    Glad att jag har en från förra året....men funderar på om jag behöver en i en annan färg
  • Stargirl
    Tabby skrev 2009-08-31 18:58:38 följande:
    Vad är det för konstiga returregler Smultrongården har?OBS! Rea varor bytes ej. Andra varor skall sändas åter senast dagen efter mottagande. Och åter oss senast 4 dagar efter vi sänt den. I annat fall godkänner vi ej byte.Så får de inte göra och kan få Konsumentverket på sig.! Man har rätt att returnera reavaror och vanliga varor inom 14 dagar efter att man fått dem.....Någon som haft strul med dem när man köpt via hemsidan?
    Det är så många webshoppar som inte har ngn koll alls på vilka regeler som gäller. De kan inte själva bestämma reglerna.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2