Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly - för oss inbitna del 2

fröken ida skrev 2009-09-08 14:50:43 följande:
    Hej på er!Hoppas att det är ok att jag hoppar in och ställer lite frågorJag vet inte vad som hänt, men från att ha varit skeptisk till Odd Molly så vill jag helt plöstligt bara ha, ha och ha! Det enda tråkiga är priset så därför undrar jag om det finns nån webshop som fortfarande rear? Antar att jag är ute i senaste laget, jag har nämligen försökt och googla men inte hittat nått.Hur är kläderna i storleken? Vilken storlek ska man satsa på om man är en stor medium?
    Nu är det nog inga webshoppar som rear på länge. Det är nog snarare Blocket eller Tradera som gäller då.
    En stor medium borde ju vara en 3a i normal-mollyn (dock räknas det som en large). 2 är medium men vissa av plaggen kan vara trånga i ärmar och byst.
    Hittar du något plagg så kan du ju rådfråga här eller någon av oss som bloggar om storlek mm.
  • Puffig Pingla
    freemind skrev 2009-09-10 07:52:01 följande:
    Bravo!!!(Pst... hade de inte fått in något nytt?)
    Nja, provade lite grejer som släpptes härom veckan.

Konstaterade tex att a-one silk sleeveless blouse definitiiiiiiiiiiiiiiiivt inte ska sitta på en storbystad. Jösses amalia! Man ser ut som ett litet tält. Not pretty!!!

Sen provade jag Revolution och ja, den är toppsöt men den är verkligen inte smickrande från sidan. Den hänger liksom ut som en marikis från bopparna. (men jag tror jag skiter i det och köper den i alla fall).

Sist provades en lovely knit i cherry. Satt som en smäck. Jag har ju en kofta innestående på en butik sen jag lämnade tillbaka min buttondown. Kan bara inte bestämma mig för färg.
  • Puffig Pingla
    alias skrev 2009-09-11 12:25:09 följande:
    Åh, vad bra. Jag blev lurad, på tradera, för något år sedan. En personhade stulit en annas identitet.Men trots att hon vars identitet blivit stulen gjorde polisanmälan och jag kompletterade med kontouppgifter (som ju var bedragarens), gjorde polisen ingenting.S det är härligt när det händer något.Jag tycker Tradera och Blocket blivit förstörda av allt detta lurande. Själv säljer jag inte längre via Tradera, iallafall inte i samma omfattning och inte Odd Molly, eftersom man får så mycket sämre betalt nu när folk är rädda för kopior.Och handlar jag på Blocket gör jag det bara från folk i Stockholm, så vi kan ses för överlämning.Jag hoppas innerligt Tradera röjer i "träsket", en hel del kopieförsäljning är ju helt uppenbar.Så än en gång - grattis!
    Jag kör fortfarande på Tradera men jag erbjuder alltid Payson Garanti så köparen kan kontrollera och godkänna plagget först. Handlar nästan bara av säljare som erbjuder det oxå (om jag inte har handlat av dem tidigare).

Tröjan jag har på mig idag (http://parlorforpinglor.blogspot.com/) är tex köpt på T av en toppentrevlig säljare. Så det gååååååååår att göra bra affärer där fortfarande.
  • Puffig Pingla
    Morty skrev 2009-09-11 21:36:45 följande:
    Jag har oxå mailat och ringt dit idag. Iofs inte förräns efter 17. Hon håller väl lite fredagskväll kanske. Jag frågade om jag kunde komma förbi och lämna/byta jackan då jag inte bor långt ifrån henne om adressen stämmer på paketet. Får se när vi får svar och jag hoppas du får ditt paket på måndag. Jag vet att det brukar kännas som en evighet tack vare att man måste vänta heeela helgen.Åh, jag fick hämtat min 100gr frill l/s i cherry. I love it!!! Sååå skön! En fråga bara, det ska bara vara en rosett på vänster ärmen? Ingen på höger? Inget jag tänkt på tidigare men reflekterade över det idag för jag som sagt 'antagit' att det skulle vara på båda. Absolut inget som stör för det behöver inte vara symetriskt för min del.
    Det ska bara en rosett så den är ok
  • Puffig Pingla
    Jool76 skrev 2009-09-12 12:31:03 följande:
    Ja, jag längtar också! Mannen är sjuk här hemma, funderar på om jag ska göra som vissa av er andra - skapa rum för en Odd Molly sektion i en av mina garderober. ... Just nu hänger/ligger alla plagg lite här och var i garderoberna.Resten av garderoben skulle inte heller må dåligt av en rensning. Jag har såååå svårt att göra mig av med kläder, trots att jag inte använt vissa saker på två år. Det KAN ju bli så att jag vill ha dem i höst? *suck*
    Jag har samma plan. Har dagen vikt till att rensa garderoben (men det var ju roligare här ). Ev så blir en av garderroberna "Mollyrob".
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2