Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Likt en rockstar bytte jag kläder flera gånger igår. Båda gångerna hade jag spoiler under. Jag är rejäl 4 och kommer med skohorn i spoilern. Jag är tvungen att ha bh i spoilern om inte lökarna ska hänga vid knäna.

Bilder finns på bloggen men det är blus ovanpå.

• Puffig Pingla
    Sandra G skrev 2009-08-28 14:52:25 följande:
    Jag ska köpa Lovely knit när den släpps men jag har en fråga om storlek. Har storlek 2 på 327 och 329. Ska man ha samma på Lovely knit? Har hört att den är lite mindre. ska man satsa på en 3:a istället?
    Jag tycker att det är skillnad i storlekarna på Lovely knit i bomull och den i ull. Jag upplever den i ull som "normal" i storlek och den i bomull lite större (då den töjer sig). Så har du 2 i 327an så skulle jag nog hålla mig till en 2a.
    Men det bästa är som alltid att prova en först.

Båda materialen har iaf jäääääääättelånga ärmar.
  • Puffig Pingla
    Sandra G skrev 2009-08-29 17:53:56 följande:
    Idag har jag varit i OM butiken och shoppat. Tänk från 0 till 4 OM plagg på några veckor. Helt galet
    Oh, där var jag oxå idag. En liten snabbis förbi men jag handlade inget där idag. Däremot blev det en liten 327 i chalk på Åhlens city. NK börjar bli riktigt urplockat nu och på Mathilde var det apmycket folk när jag var där.
  • Puffig Pingla

Trist att att bli lurad eller få trasiga grejer.

Jag har hittills bara positiva erfarenheter av Tradera men jag är väldigt selektiv vem och vad jag handlar med. Tradera är ett utmärkt ställe för att kunna få tag på gamla mollysar. Något som jag är intresserad av.

Ta en titt på Katinkas blogg för att kunna undvika fällorna på Tradera och hitta dina guldkorn i framtiden.
  • Puffig Pingla
    freemind skrev 2009-08-29 21:28:30 följande:
    Tjohej Två 327:or inom loppet av några dagar Du ÄR omvänd!
    Ohooo, du såg det.... Jag sa ju det tidigare. Så länge jag inte provar den så är jag safe. Nu är den provad och se hur det gick
  • Puffig Pingla
    humran skrev 2009-08-30 15:45:34 följande:
    Jag har (som många andra) följt den här tråden och är helt fascinerad av kläderna. När jag nu till slut bestämt mig för att köpa en 327 (?) i mörkblått så FINNS DET INGEN i min storlek någonstans! Måste man verkligen slänga sig över plaggen när de kommer ut? Provade en strl 2 i en annan färg på Åhléns, och den satt så klart perfekt... Antar att det inte fylls på? På tradera kostar de ju nästan lika mycket som i butik. Suck. Får väl försöka ställa in hjärnan på något annat, det finns ju gott om fina plagg. Hade bara snöat in så väldans
    Men var bor du? Jag har sett den i blått strl 2 i flera butiker i Stockholm. Tex Mathilde hade den igår i strl 2.
  • Puffig Pingla
    Mabimao skrev 2009-08-30 17:07:16 följande:
    En fråga ang de långa koftorna (528 long cardigan). De är ju stora i storleken. Skall man gå ner en storlek? Om jag som oftast har 3 ,men skall köpa jacka och har nån kofta i 4, kan jag kanske ha den i 3 i och med att jag ligger så att säga mellan 3 & 4
    Du ska definitivt ha max en 3a. 4an är som ett tält på mig.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2