Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

fru vanheden skrev 2009-09-07 09:54:08 följande:
    Jag kommer att skicka tillbaka min jacka 112 i powder för den sitter inte så bra på mej som jag önskade..Någon som vet mer säkert om när de andra jackorna kommer ut?Var det 738 eller 738a eller bägge?Vilka färger?Helfodrade?Material?Jackan är köpt på CD och eftersom jag skickar tillbaka deras känns det nog bättre att köpa nästa där också..De skulle få in dem va?  
    Jag har bild och beskrivning på förra årets 738 i min blogg.
  • Stargirl
    fru vanheden skrev 2009-09-07 10:18:52 följande:
    Tack, men sen läser jag beskrivningarna och då känner jag mej lika förvirrad igen Många verkar ha hört olika...Vet du vilka färger som den kommer i?En del trodde att denna som skulle komm skulle vara helfodrad..Annars får jag väl bara bita i det sura äpplet och hålla mej till tåls tills de kommer
    Jag kan inte säga ngt om den som kommer i år. Min beskrivining är bara för min jacka som jag köpte förra hösten.

Jag har hört chocolate, powder och army.
  • Stargirl
    Tabby skrev 2009-09-07 10:46:52 följande:
    Så, det blev en Summer of 2007 tunic vit med rosa brodyr . Hoppas jag gjorde rätt nu. Funderade nämligen på blå med vit brodyr. Har en kotte på 10 månader som klänger på en och vitt ät ju inte så praktisk ur fläcksynpunkt . Men vitt är finast tror jag. Eller ska jag buda in blåa och känna mig för. Sälja den jag inte vill ha sedan...??Blä, så svårt. Vilka problem man har .Bästa tipset för fläckar på OM-plagg?
    Jag har inga fläckar på mina OM plagg. Så jag tvättar dem som vanligt. Förbehandlar fettfläckar med diskmedel annars bara som vanlig tvätt.
  • Stargirl
    82an skrev 2009-09-07 11:30:57 följande:
    Mmm, nu doftar det Odd molly här hemma. Kan de inte tillverka tvättmedel till varje kollektion?? För visst lukat de olika varje säsong eller är det jag som är knasig i näsan. Tyckte att vårens luktade lite mer starkt ros medans den här luktar lite som parfymen clean, typ varmt och mjukt. Hmm hoppas ni förstår har iaf fått hem min velour hooded tunic i rose och den är ljuvlig. Jätteskön och perfekt casual för en dag hemma med barnen. Skulle nog vara toksnyggt med jeansleggins till. Men jag hittar aldrig några bra. Vilas och Veromodas är för låga i midjan på mig och Ginas är för fladdriga för mina kycklingvader. Tipps på jeansleggins i mörk eller grå denim med normalhög midja och smala ben? (sorry om det är lite OT men det ska passa min OM tunica ju)Jag känner smått panik över jackan. jag vill verkligen ha den men är orolig att jag inte ska hinna få tag i rätt färg (har bestämt mig för chocklad)  och storlek och måste leta efter en annan jacka och vara besviken resten av hösten *snyft*
    Lindex har de BÄSTA jeansleggingsen!! Men de verkar vara slut överallt finns både i blått och grått.
  • Stargirl
    82an skrev 2009-09-07 11:45:32 följande:
    Tack, ska ner och kika om det finns ett par att knipa då
    De har flera modeller. Dem jag menar är i trikå i jeansliknande tyg med gula sömmar. Det finns även en modell i riktigt denim med blixtlås i sidan som jag (jag) tycker är urfula!!!
  • Stargirl
    barn05 skrev 2009-09-07 12:58:45 följande:
    Hej!Känner att jag gärna skulle haka på er tråd då jag älskar Odd Molly och nästan aldrig klär mig i något annat. Vissa tycker jag är tokig men det känner ni kanske igen Nu njuter jag av att höstkollektionen har kommit och en ny jacka, kofta och klänning har redan hunnit flytta in hos mig och jag vill gärna ha mer!Hoppas jag får en plats i tråden! Vi hörs.
    Welcome! OM kramar till en ny mollyholic i FL´s bästaste tråd
  • Stargirl
    Innerjoin skrev 2009-09-07 15:47:42 följande:
    Alltså, mysteriet tätnar: www.blocket.se/stockholm/ODD_MOLLY_host_vinte...Typ obegränsad mängd jackor, och registrerad som företagare!Det kan inte vara möjligt att det dykt upp så många jackor (inräknat alla som sålts innan på blocket och Tradera) efter alla dessa år!!??
    Hmmmm, skumt!!!
  • Stargirl
    Sandra G skrev 2009-09-08 19:24:48 följande:
    Är det nån här inne som har den här Odd Molly bloggen? Jag brukar gå in och läsa den men nu är jag inte inbjuden Om det är nån här som har den eller som är inbjuden till den, snälla kan ni inte fixa så jag får läsa den. Tack på förhand
    Vilken då?
  • Stargirl

Dagens annorlunda MOLLY i bloggen. Sonen tyckte inte om det....han tyckte jag såg ut som en tonåring. Jaja, se och döm själva.... *asg*

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2