Inlägg från: Stargirl |Visa alla inlägg
  • Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Anna Paulita skrev 2009-09-27 13:13:37 följande:
    Vet någon vart man kan få tag i vår varianten av Tenfold Knited jacket? Dvs den som inte är i ylle och inte lika tjock? Eller gör jag bort mig igen? Får man fråga sådana frågor?
    Den kommer på våren. Så det är antingen på Tradera, Blocket eller vänta tills vårens koftor släpps.
  • Stargirl

Bilden tagen av Malenami så jag har snott den av henne. Men eftersom den föreställer mig så hoppas jag att det är OK trots att hon ägen copyright på den

molly träffen.

Är det inte en härligt mollyaktig bild? Det tycker jag. Önskar jag kunde ha Malenami som min egna hovfotograf jämt så man fick sådana här situationsbilder som INGEN tar på mig annars.

• Stargirl
    Sara Mia skrev 2009-09-27 16:25:29 följande:
    Du är så fin på bilden, men ännu finare i verkligheten. Malenami och hennes man verkar vara proffsfotografer. Tunikan är så läcker och jag tror visst det smittade av sig i butiken.
    Det var vänligt sagt. Man är ju så kritisk mot sig själv. Ja visst är de båda duktiga. Även duktiga på att orka släpa på en systemkamera som jag aldrig orkar. Men kanske borde jag göra det....så dåliga bilder som min lilla kamera tar.
  • Stargirl
    Sylt skrev 2009-09-27 16:37:52 följande:
    Vit liggande råspont på en vägg? Pärlspont? Vita trasmattor (finns fina små på Lagerhaus för inga pengar alls)? Hissgardin framför mörkläggningsgardinen? Pläd från Greengate? Tavellist för lite shabby-rassel? Kanske hitta en gammal spegeldörr att luta mot en vägg (eller ha som sänggavel)?
    Ska kolla in trasmattorna på Lagerhaus! Perfekt.
    Det är så konstigt med mörkläggningsgardinen att den sitter uppepå väggen att man inte kan dölja det men man kanske kan hänga dem på ngt annat sätt. Ska kika på det.
    Greengate pläd, ska kollas in och en tavel list har vi faktiskt i vitt.
    Spegel dörr. bra idè. Ska leta.

Tack för tipsen!!!
    Råspont och Pärlspont hatar maken, vet ej varför. Får bearbeta lite
  • Stargirl
    Sylt skrev 2009-09-27 16:50:28 följande:
    "Träväggar" är bästa sättet att få lantlig romantisk känsla. Finns t om som skivor som man kan sätta upp med lim (om nu din make är rädd för jobbet) Lycka till och sorry för OT *kan prata vit inredning i timmar*
    Var finns det sånna? Då kan ju jag göra det själv.....hejhopp. Tipsa i bloggen så vi inte OT´ar denna tråd helt. Om du har roliga länkar så tas det tacksamt emot.
  • Stargirl
    Mabimao skrev 2009-09-27 17:55:51 följande:
    Arggggggg........är nu inne på min tredje 327:a.Brodyren släpper på alla, det handlar inte om måndags exemplar!!!!Vad har ni andra fått för reaktioner på detta problem på era?Retur bara, nu när de säkerligen är helt slut, eller rabatt?Jag VILL ju ha den.Nr 1 släppte brodyren kring halslinningen.Nr 2 smocket i ryggen och dåligt sydda sömmarNr 3 brodyren i fram, lösa trådar som repar upp brodyr.Och ja, jag tvättar den i tvättpåse.
    Jag har tre från olika kollektioner och på ingen har ngt släppt. På den gröna jag har från soveiregn kollektionen sitter hysk och hake liiiiite löst men den är ju rätt gammal.
    Alla mina 327:or  mår fint alltså.
  • Stargirl
    Mabimao skrev 2009-09-27 18:17:15 följande:
    Från årets också?Men visst är det väl fler som klagat, eller har jag drömt det?
    Ja har en från hösten. Har hört att hysk och hake varit fastsydda i brodyren på flera ex ist för att sitta fast i tyget. Så ser det lite ut på min gröna. Men den är ju så gammal att den är tvättad massor av ggr så det är ingen fara.
  • Stargirl
    Skrutteruttan skrev 2009-09-27 18:33:15 följande:
    På min darkblue 327 har brodyren repat upp sig lite, men jag drog bara tillbaka den från insidan...Den i cherry är jättefin och jag tvättar INTE i tvättpåse .NU har jag klickat hem en a-one silk tunic,  i royal. Klick klick och rakt emot konkurs . Helgen har inneburit en väska, en lovely knit och nu denna. Jag kan ICKE fortsätta på detta vis! Men jäkligt snyggt klädd är jag . Skulle såå gärna vilja ha en onceinalifetime coat, men det tillåter inte ekonomi, tyvärr! Blir riktigt avis när jag kikar på bilderna från Mollyträffen, Ina som har både den kappan och den andra superfina "Helena Christiansen-kappan". Om jag skall fortsätta jobba som förskollärare måste jag hitta en karl som INTE jobbar i kommunen .
    Man får inte skena iväg. Det är heller inte roligt att ha plagg från samma kollektion. Man får hålla i slantarna så man plockar russinen ur varje kollektion..... Jag köpte bara en blus på Mollyträffen *duktig* men jag ska inreda hela sovrummet och måla och tapetsera om i vardagsrummet så det kostar oxå.....så snart slipper ni den bruna tapeten *kräks*
  • Stargirl
    SooJuicy skrev 2009-09-27 21:23:19 följande:
    Näää, ska du tapetsera över den fina!? Har ju sagt innan, men skulle ju ha den i vår hall men när vi skulle boka den så hade den precis gått ur sortimentet och fanns inte att få tag på längre och trots att vi hittade en annan jättefin så har det stört mig, ville ju ha den bruna "kopian" av ett 70-tals orginal som ekotapeter gjorde! Kan lixom inte titta mig mätt på den
    Men jag har stirrat på den i 4,5 år Det är för länge.....sen så är jag trött på de bruuuuna tonerna. Vill ha vitt och beige. Men soffan blir kvar, den är för dyr för att byta ut efter 4 år.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2