Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly - för oss inbitna del 2

nick name skrev 2009-08-20 17:35:28 följande:

Skrutteruttan har visat sin på bild i bildtråden som du säkert sett, den verkar sitta jättefint på henne.För mig var den ingen hit tyvärr - jag är en 1-2:a och valde storlek 1 på den. Den sitter så hårt runt överarmarna att det nästan gör ont, och så är den tältig nertill.Om jag skulle ta en storlek större skull jag nog inte se klok ut är jag rädd, så den måste nog gå tillbaka Synd, för den var det första plagg ur höstkollektionen jag riktigt ville ha, men skitsamma - nu har jag 2000 att lägga på andra plagg!
    Oj, nu blev jag nervös ...
    Jaja, det ger sig. Jag får väl skicka tillbaka den om den inte passar ...
  • NewYorker
    elma skrev 2009-08-21 08:07:17 följande:
    God morgon tråden: på tal om ovanstående säljare som diskuterats; vi kan ju köpa själva här: www.fifiluxe.com/brands/Odd-Molly.htmlbilligt billigt och räkna till tull!!!
    Ja, då är det ju inte konstigt att hon säljer dyrt! Herrgud, vilka priser!!!

9th sweater, exv, har jag för mig kostade runt 1500 kr, den butiken tar 2 600 kr!!!
  • NewYorker
    Innerjoin skrev 2009-08-21 11:11:59 följande:
    Fast den sidan är Australiensk, så priserna är i AUD
    Jaha, OK - ja, australiendollarn är ju lite billigare, såklart ...

Så istället för 2600 sek skulle 9th sweater då kosta 2200 kr, fortfarande ganska dyrt jämfört med priserna i Sverige. Om jag nu räknat rätt!
  • NewYorker

Fick förresten hem min#26 T88 tunic i chalk idag - den är underbar!
    Men stor i storleken, vilken tur att jag inte tog en stl 4!

Den blir perfekt till den blåa kjolen.

Tack Skrutteruttan för shoppinghjälpen!!!

• NewYorker
    Kajsan skrev 2009-08-22 18:55:16 följande:
    Jag var lite sugen, men då skulle jag kräva att få möta upp säljaren.
    Jag är väldigt sugen.

Vet inte hur jag ska göra, men att mötas är nog ett måste.
  • NewYorker
    Puffig Pingla skrev 2009-08-22 19:41:56 följande:
    hihi, gjorde en cliffhanger där. Det kommer ett nytt inlägg med bild på plaggen senare i kväll. Men jag kan ju säga att jag kom hem med betydligt mer än jag åkte in till stan för.
    Plåga oss inte ...
  • NewYorker

Sandra G skrev 2009-08-23 22:03:33 följande:

Någon som har velour frill dresstunic?
    Japp, jag har en sån ... Ljuvlig!
  • NewYorker

Jag har en i almost black.

Den är ganska normal i storlek, tycker jag.

• NewYorker
    Puffig Pingla skrev 2009-08-23 23:46:13 följande:
    Snygg klänning .Ska vi gå kloonade på dejt du och jag
  • NewYorker

nick name skrev 2009-08-25 08:28:43 följande:

Det har säkert sagts förut, men hur är Lovelier knit i storleken? Jag har vanligtvis 1-2, kan jag ha en 1.a på den tro?Man vill väl ha nåt under den också, kan tänkas.
    Jag är storlek 3/4, väljer alltid stl 4 på koftorna (utom everyday cardigan). Som du skriver vill man ju kunna ha något under,och jag vill inte att koftan ska sitta tajt.

Och, är et ull-lovely kniten du ska köpa är ju den lite mindre i storlek än bomullsvarianten.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2