Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Sommarbebben skrev 2009-09-10 15:52:10 följande:
    Förlåt att jag spammar med min OT Mulberry-frågor men,vad tror ni om denna, kan den vara äkta?www.blocket.se/halland/Mulberry_Bayswater_i_O...Jippie, nu ringde butiken att jackorna och den underbara ull-klänningen jag la undan i strl 3 kommit in, skall dit och spana lite.Fortsättning följer!
    Jagh ar en sån väska, original, köpt på Mulbery i London.
    Eftersom väskan kostar mer än dubbelt vad hon begär tycker jag det är misstänkt, VARFÖR säljer hon den så billigt?

Jag är kanske pessimist, men har lärt mig att "om det verkar för bra för att vara sant, så är det säkert inte det ...".
  • NewYorker

Frusna flickan skrev 2009-09-02 22:23:53 följande:

Såg många x-stitch i blossom idag. Ring Kålle och Ada i Gbg imorgon och kolla om den finns där och inboxa mig i så fall
    Jaghar nog glömt tacka dig för detta, tyvärr tappade jag bort mig ialla inlägg så det blev aldrig gjort (att ringa, alltså).
    Men idag har jag fått tag i DEN SISTA i stl 4 hos innebutiken, yippie!

(Kålle och Ada hade nämligen hunnit sälja slut nu).

Tusen tack för ditt erbjudande om hjälp!!!!

Kram
  • NewYorker
    Kajsan skrev 2009-09-10 23:35:48 följande:
    Å fy satan, ser ut som en död björn på ryggen.För mycket enligt mig.

Tack för ett gott skratt - vilken smakstart på dagen!
  • NewYorker

Åh, vad bra. Jag blev lurad, på tradera, för något år sedan. En personhade stulit en annas identitet.

Men trots att hon vars identitet blivit stulen gjorde polisanmälan och jag kompletterade med kontouppgifter (som ju var bedragarens), gjorde polisen ingenting.

S det är härligt när det händer något.

Jag tycker Tradera och Blocket blivit förstörda av allt detta lurande. Själv säljer jag inte längre via Tradera, iallafall inte i samma omfattning och inte Odd Molly, eftersom man får så mycket sämre betalt nu när folk är rädda för kopior.

Och handlar jag på Blocket gör jag det bara från folk i Stockholm, så vi kan ses för överlämning.

Jag hoppas innerligt Tradera röjer i "träsket", en hel del kopieförsäljning är ju helt uppenbar.

Så än en gång - grattis!

• NewYorker
    Puffig Pingla skrev 2009-09-11 13:17:42 följande:
    Jag kör fortfarande på Tradera men jag erbjuder alltid Payson Garanti så köparen kan kontrollera och godkänna plagget först. Handlar nästan bara av säljare som erbjuder det oxå (om jag inte har handlat av dem tidigare).Tröjan jag har på mig idag (parlorforpinglor.blogspot.com/) är tex köpt på T av en toppentrevlig säljare. Så det gååååååååår att göra bra affärer där fortfarande.
    Ja, det är så man får göra.

Tröjan är rackarns snygg!
  • NewYorker
    Audrey Will skrev 2009-09-11 15:13:08 följande:
    Det hjälpte att blänga Nu plingade mobilen! 738 redo att hämtas
    Hm - jag beställde den 9/9 och ännu har ingenting plingat hos mig! Har alla ni andra fått era jackor?!
  • NewYorker
    Puffig Pingla skrev 2009-09-11 15:41:02 följande:
    Ellerhur?? Synd bara att man inte får se idolbild på dig i din...
    How about a live version?!

• NewYorker

Jgb är superbesviken. Beställde och betalade med kort den 9/9, och inte har jag fått någon jacka, inte.

Och CD svarar varken på trelefon eller mail ...

Jag är sur.

• NewYorker

fru vanheden skrev 2009-09-11 19:07:00 följande:

Jag mailade också utan att få svar så ringde jag istället och hon svarade direkt..Supergullig och hjälpsan var hon och hade massor av jackor att packa..Tror att det var omkring 100 stycken eller nåt sånt...Så jag förväntade mej inte alls att få min så här tidigt så det var en positiv överaskning..Tråkigt att det är helg men du får säkert din på måndag...Det kan ju också vara posten som slöarDet är ju som sagt bara den 11 idag.. Snart får du din också att gosa med
    Tack för uppmuntrande ord ... du har säkert rätt. Nojae till det lite, kanske ... CD har allrid vari så snabba att leverera, men hon ar säkert jättemycket just nu.

Jag håller ut ...

Väntar på leverans från Innebutiken, och suktar efter att MissGreta ska uppdatera ...

Provade OnceInALifetimeCoat i butik igår, ohlala så underbar. Men jag får bara inte köpa den, det är too much ...
    Men i det ögonblick jag tog den på mig så var det som jag hade died and gone to Molly-heaven ...
    Samtidigt är den inte riktigt jag ... och med det priset måste det kännas som att YES, den kan jag sova i!!!

Nåja, vi får se.
  • NewYorker

fru vanheden skrev 2009-09-11 21:33:09 följande:

Ja men klart att man vill ha sina grejer som man har beställt redan nuuuu Jag har också beställt från inne butiken, en lovely knit almost black, fick snygga Björn Borg trosor med Beställde den 8 och kom idag..Vilken färg tog du på jackan???
    Jag valde Almost Black, tror jag kommer att bli jättenöjd. Hade bestämt mig för choccolate, men när de släpptes fick jag panik och klickade hem en svart.
    Fast jag ångrar mig inte, en kommer att passa perfekt!

När en väl kommer ... snyft ...

Från Innebutiken köpte jag en v-neck cardigan amost black, och skulle också få BB-trosor ...
    Har sökt en koftan ÖVERALLT, och knep den sista hos dem ... nöjd!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2