Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly - för oss inbitna del 2

isako skrev 2009-09-06 12:35:39 följande:
    Denär ljuuuvlig! NewYorker. Ohh bra du sa det. Hade tänkt mig en 3a. Du råkar inte komma ihåg vad den hette??
    Funderar så hjärnan gnisslar, kan inte minnas just nu men hör av mig asap om jag kommer på det.
    Modellen är väldigt figursmickrande, tycker jag, och den är ju i lite kraftigare material vilket kan vara bra nu till vintern.

Lycka till med jagandet!

• NewYorker
    HååGe skrev 2009-09-07 07:37:40 följande:
    Hej, jag hoppar in i eran tråd igen och frågar lite...Jag vann en auktion på T igår är fullt medveten om att jag har budat och vunnit en kopia. Mig spelar det inte jättestor roll för det innebär att jag har råd att köpa en äkta Lovely knit till nypris i höst. Jag har vunnit en 390a 4 Continent X-stitch och undrar om ni vet hur tydligt man märker att kopian just är en kopia. Är det pinsamt uppenbart eller funkar det? 97725257 - den här är ju min favorit. Jisses vad fin (fast man borde äga linnet också såklart). Suck!
    Jag antar att det kan variera, men den kopia jag köpte av en 390 var otroligt dåligt gjord. Dessutom var den väldigt liten i storleken, jag kunde inte ha den (har normalt 3 i dessa men fick den inte över huvudet).

Den var dåligt sydd och kändes "billig".

Men, som sagt, jag antar att det varierar.

Vem köpte du av? Inboxa mig om du vill om det, så kollar jag vem jag köpte av, så kan vi se om det är samma.
  • NewYorker
    Cashew skrev 2009-09-07 12:02:58 följande:
    Någon som beställde från folkart.se förra veckan som fått sitt paket? de kanske inte jobbar på helgen som många andra webshoppar. skickar de mail när de skickar varan? ska vara något bra erbjudande annars kommer jag nog inte handla därifrån igen.
    FolkArt har alltid fungerat perfekt för mig, det har tagit två dagar så har jag haft kläderna. De är också väldigt trevliga att ha att göra med, så maila dem eller ring dem om du har funderingar.
    Jaghar dock inte beställt under kampanjen, kanske har de haft x-tra mycket att göra nu?
  • NewYorker

Frusna flickan skrev 2009-09-08 00:14:11 följande:

Det var den jag pratat om tidigare men kanske inte drog hela storyn. Säljaren vägrade återköp och var SÅÅÅ lurad själv. Efter inteivt mailade i dagar så betalade hon tillbaka halva summan till mig så nu ligger kopian i lådan. Den är i stl 3 och är på tog för liten, jag kan inte stänga den (kinesisk stl). Jag har ju mest 2 nu för tiden. Den sticks förfärligt! Jag mår illa bara jag ser den...........
    Precis så var det för mig också, råkade också ut för vad jag nu i efterhand TROR var en kopia av veryday cardigan. Men det här var tidigt i våras och jag förstod det inte förrän efteråt.

Den var jätteliten i storleken, och stacks ,och var alldeles konstig i kvaliteten.

Jag rös bara jag såg den, usch.

Den 390-kopia jag också råkade köpa var ju också jättelite i storlek och uselt gjord.

Jag tycker det är så trist med alla kopior, jag har alltid handlat mycket på tradera men nu är jag väldigt restriktiv och köper helst av andra på samma ort så vikan mötas upp.
    Och att sälja kommer ju att bli jättemycket svårare också, såklart ...
  • NewYorker
    ccamilla skrev 2009-09-09 08:20:00 följande:
    Det innebär ju att 738:orna i Sverige även är på väg in!
    Ja, hur ska man kunna jobba idag?

Klickade hem lite fint från Milk & Honey i söndags, och igår kom avin. Snabbt jobbat.
    Ska hämta idag, bla en revolution blouse - blir så glad av att läsa alla positiva inlägg om den!
  • NewYorker
    Morty skrev 2009-09-09 08:36:00 följande:
    Nu ligger jackorna uppe på Country-Dreams.
    Phu, tack! Knep en i almost black!!!
  • NewYorker
    Stargirl skrev 2009-09-09 08:56:14 följande:
    Dagens annorlunda MOLLY i bloggen. Sonen tyckte inte om det....han tyckte jag såg ut som en tonåring. Jaja, se och döm själva.... *asg*
    Urläckert!!!
  • NewYorker
    Stargirl skrev 2009-09-09 08:56:14 följande:
    Dagens annorlunda MOLLY i bloggen. Sonen tyckte inte om det....han tyckte jag såg ut som en tonåring. Jaja, se och döm själva.... *asg*
    Urläckert!!!
  • NewYorker

Revolution blouse kom idag.

Hm.

Den är för vid, jag blev jättebesviken. Jag ser ut som Svampbob Fyrkant.
    Så den får åka tillbaka.

Suck.

Men - First Lady rose och T88 buttondown är esto finare, jag tröstar mig med dem!

• NewYorker
    Jool76 skrev 2009-09-09 21:10:58 följande:
    Jag har läst i denna tråden ett tag, men inte kommenterat - fast nu kan jag inte motstå längre! Jag har gillat Odd Molly i några år. Ibland har det varit lättare att stå emot mitt begär, ibland svårare. Men denna hösten har det varit olidligt - och det skyller jag på er, denna tråd och era bloggar! En sak jag t ex blivit besatt av, precis som flera av er, är att få tag på en Nylon Parker Coat i Almost Black. Ville dock gärna prova den, inte klicka hem den. Idag ringde jag två butiker för att fråga när den kommer - något jag aaaldrig trodde att jag skulle göra. Båda sa att den kommer om två veckor.Vid 5 idag gled jag på måfå in på NK och fastnade där lääänge. De hade just fått både det andra och tredje släppet och Parker Coat fanns! Den såg ut att vara slut i min storlek (2) men till min glädje fanns det en kvar på lager! HURRA!Jag kunde inte heller motstå en Scarf Scarf i grått och en underbar lila kantfärg, typ Royal? En 100 gr cotton jersey tee slank med också...Problemet är nu bara att jag även blev kär i Hearted tunic. Och vill ha ännu en Lovely Knit, i Royal. Och ännu en Tenfold knit, i brunt. Och en Indy dress. Och en.... Ja. Hur ska detta gå? Kan tillägga att jag släpptes ut från NK sist av alla när de stängt - kunde bara inte slita mig från provrummet!
    Sist ut från NK - I like!!!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2