Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly - för oss inbitna del 2

fru vanheden skrev 2009-09-01 23:29:17 följande:

Här är länken till den trasiga blusen som jag köpte..Märk väl att under frakpriset där det står skick står det nytt..Och så var en av rosorna trasig, hål strax där under, en ful lagning med små hål runt om på sidan och ett hål mitt fram på blusen..www.tradera.com/odd-molly-862-livealot-blouse...(obs, inte min auktion måste jag säga va?)
    Tack, tråkigt med säljare som inte står för vad de säljer. Man blir ju mer och mer tveksam till att handla OM på T. Synd, för det är ett toppställe att hitta äldre godingar på. Jag har klarat mig så när som på en som sålde en OM kknit kofta som var trasig. Vägrade återköp hon med trots bild på skadan. Jag sålde den vidare på T, men med bild på skadan. Förlorade lite pengar på det, men inte så mycket. Hon påstod att jag gjort hålet själv.....eller hur?
    Sååååå tråkigt!
  • Mabimao

Det är väl någon som brukar handla på Smultrongården/Estilio Design här? Vilken av butikerna är det som har OM i sitt sortiment, eller båda. Skall till Örebro i helgen.

• Mabimao
    Skrutteruttan skrev 2009-09-04 07:05:32 följande:
    God morgon i tråden Estilio design/Smultrongården är "samma" affär...butiken heter Smultrongården men det är nog firman som heter Estilio design (förut låg den inne i stan, men jag tror att de mest sydde upp grejer då). Smultrongården ligger UTANFÖR örebro (typ, 1,5 mil eller så). Miljön är helt fantastisk så bara det är värt ett besök! Men det finns inga provhytter så man får vackert stå där framför en stor spegel och visa eventuella valkar och celluliter . Kolla hemsidan och eniro för vägbeskrivning!Annars finns det tre butiker till som säljer OM i Örebro (som jag vet om), det är Heaven på Köpmangatan (nära Kompassens parkering), Tjugotre på Kungsgatan (bakom Träffpunkt) och der verkar som att Anna Lunda på Kungsgatan säljer också (bakom Oscar C). Lycka till!!!!
    Tack,tack. Kan bli dyrt. Bra att kulorna trillar in på T just nu. Massor av barnkläder sålda, packade halva natten.
    Försökte knappa in adressen på gps:en men den existerade inte. Hm....är det svårt att hitta?
  • Mabimao
    Skrutteruttan skrev 2009-09-04 09:16:33 följande:
    Jag har skrivit en vägbeskrivning i din gästbok....
    Tackar för all hjälp då skall jag avlägga ett besök där tror jag
  • Mabimao
    freemind skrev 2009-09-05 10:13:41 följande:
    JA! Det är min bild.... blir SÅ trött på att folk "lånar" mina bilder. Mest less blir jag på att folk säljer sina kläder utan autentiska bilder.Tack! Du har bra koll på mina bilder :) Jag har mejlat säljaren får jag ingen respons kontaktar jag Tradera.Min är ännu inte använd då den är lite trång över bysten (ammar fortfarande lite).
    Säljaren svarar inte mig heller. Jag skrev att jag ville se hennes egen bild.......lite trång sa du.....den kan få flytta.......
  • Mabimao

Skrutteruttan! Tack för superb vägbeskrivning....vilken butik. Så mysig. Men jag höll på att få ryggskott under snedtaken när jag bafann mig i rummet o med OM.
    Köpte ingen idag.....de har extra öppet i morgon, plus att de ju kan skicka. Jag ville fundera lite. Jag har sålt de ull lovely knits jag haft för att jag tycker de blir för varma och jag vill kunna tvätta dem hemma, ej kem. MEN.....jag blev kär i almost black! Så användbar. Men jag vet ju vad jag egentligen tycker. Så jag borde vänta och köpa en ny bomullsvariant i vår istället. Även om det knappast kommer komma en liknande färg då.
    Provade även en del klänningar och jacka. Men de fanns inte i rätt storlek. Antingen för små eller för stora. Jackan 112(tror den heter så?) var fiiiin, men jag hade inte kunnat ha min vanliga 3:a då knytat hade blivit under byst istället för i midjan som det skall vara. För övrigt var den inte tok liten. Inte i armar och sådant.

• Mabimao
    Puffig Pingla skrev 2009-09-08 17:31:37 följande:
    Den är toksöt. Har den själv i beige.Den är normal i storlek men knapparna har en tendens att gå upp på den. 2an i den borde motsvara en strl 40.
    Jag har efter att ha retat mig på detta med knapparna länge, fixat det. Först sydde jag stygn vid varje knapp, funkade sådär, sedan har jag sytt ihop längs framsidan så att den träs på istället. Låter kanske dumt, men jag lovar, det blev toppen. Det syns inte alls. Jag sydde längs den söm som redan finns och började där man knäpper första knappen tills där man knäpper sista. Helt plötsligt använder jag denna jämt.
    Jag kan maila bilder till den som vill se. Inboxa mailadress.
  • Mabimao
    Stargirl skrev 2009-09-10 16:25:51 följande:
    Jag kan inte svära på den men denna känns rätt äkta.....på bilden alltså.
    Nope.....garanterat falsk.
    Så ser de äkta inte ut i skinnet.
    Och har säljaren skrivit "äkta darwin skinn" istället för äkta Mulberry....så osar det fake!!!!!!!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2