Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Köpte en parka almost black idag. Hade fått både 3 & 4 undanlagd då jag, som många andra, trott att jag skulle behöva gå upp en storlek på jackan.
    Jag har 3 på det mesta, men även 4 på en del.
    Jag köpte 3:an.
    4:an blev för stor nertill, jag såg bara tjock ut i den. Gravid känslan förstärktes.....
    Jag provade med en lovely knit under och det gick bra. Liiiiiite trångt kanske, men helt ok. Och så tjock tröja kommer jag inte ha under. Denna kommer ju liksom inte vara den jackan man har på promenad vid 15-20 minus. (dunjackan får agera jacka då)
    Affären jag handlar i är fantastisk. Jag fick en Body Lotion på köpet då jag handlade jackan, bara för att de är gulliga.
    De vet hur man behåller sina kunder.
    10 poäng till dem!!!!!!

Ang "trådar" i jackan.
    Min är fäst i sidorna ordentligt utmed dragkedjan, men nertill lös, med 2 "trådar".
    Men jackor som varit färsta helt nertill blir fula till slut. Om fodret "korvar" sig lite syns det utanpå då, jackan "lyfts" liksom. Så jag tror detta är bra.......
    Fattade någon det där sista?
    My god vilket spam inlägg!!!!!!

• Mabimao
    villemina skrev 2009-09-10 19:13:07 följande:
    Heja heja, äntligen svar på min "tråd-fråga"!! Japp, sådär är det på min med! Ordentligt fäst vid dragkedjan, men bara med två lösa trådar i sidorna (och inget bak). Ska man låta trådarna va kvar...? Tycker inte du att yttertyget liksom hänger upp sig där trådarna sitter...?
    Nej, upplever det inte så. Blir det så får man väl fästa dem på annat ställe eller ta bort dem? Jag kommer låta dem vara. Känns som om de sitter där för att fodret inte skall vrida sig eller nåt.
  • Mabimao

Toddes fru skrev 2009-09-10 21:38:57 följande:

Ullis 10 skrev 2009-09-10 20:04:10 följande:
    Nej inte den, den ser ut som höst jackan och verkar komma i samma färger (den i lite kortare modell) fast med mkt mer lurv på luvan. Den finns på OM´s hemsida. Men jag kan inte hitta den någonstans....
    Kan man inte kolla med OM då, de vet ju vilka som beställt den.......
    Maila deras kundtjänst. De är jättehjälpsamma med de frågor jag haft om "jackan som ej fanns på bild" ni vet......
  • Mabimao
    Kajsan skrev 2009-09-10 23:35:48 följande:
    Å fy satan, ser ut som en död björn på ryggen.För mycket enligt mig.
  • Mabimao

Jag är sååååååån nöjd med min 738 nylon parker coat. Provar ett varv framför spegeln lite då och då.
    Glad att jag inte beställde i webbshop då jag garanterat tagit en 4:a.
    Tror jag kommer ha mycket användning för den.
    Go´natt töser!!!

• Mabimao
    Innerjoin skrev 2009-09-11 10:49:51 följande:
    Hur menar du? Tog du alltså en 3:a och den var lagom? Är själv lite nervis över om jag borde tagit en 3:a istf 2:a.....
    Yes, det blev en 3:a.
    Såg bara stor ut i en 4:a
  • Mabimao
    Innerjoin skrev 2009-09-12 14:32:46 följande:
    Jag fick ju min jacka med igår, och är glad jag tog 2 (och inte 3), denna var perfekt!
    Toppen!
  • Mabimao

Mamma till N o N skrev 2009-09-15 20:36:07 följande:

Fick hem min Check me andress idag... Blev såå besviken, modellen passar inte mig..... Bilder mm finns i bloggen!
    Vad heter din blogg?
  • Mabimao

Mamma till N o N skrev 2009-09-15 20:36:07 följande:

Fick hem min Check me andress idag... Blev såå besviken, modellen passar inte mig..... Bilder mm finns i bloggen!
    Kollade på bilderna....är det att den blir kort? Jag tyckte inte om den på mig heller. 4:an för stor i hals och 3:an för kort. Blev för mycket tyg i kjolen för högt upp för att bli figursmickrande.
    Men på andra kan den se tokbra ut.
  • Mabimao

Jag hittar inte nya bildtråden......känner mig otroligt smart just nu

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2