Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

One skrev 2009-09-23 17:23:07 följande:
    Fick precis svar från Tintinstyle- hjälpte tydligen att spy galla här- om man kan visa skadan, skicka bild på den får man ersättning. Inte annars. D.v.s. syns inte skadan ännu får man snällt hoppas att den inte går sönder senare.För då, och inte innan, kan man reklamera.Tur då att det syns på min...men nu vet ni andra också.Undras om OM har mycket att göra just nu.....
    Ja precis så sa de i butik när jag ville köpa en blus med 20%. Att man får komma in OM den går sönder. Jag sa att jag inte ville hålla på och åka hit och dit för den KOMMER att gå sönder. De sa då att någon webbutikhade missförstått OM och trodde att man generellt skulle gå ut och ge 20% tillbaka och rättade sedan till felet. Därför åkte meddelandet snabbt ner från juniforms sida. Jag tycker att det hade gjort Odd Molly som varumärke mer gott om de gjort på detta sätt - alltså gått ut generellt och betalar tillbaka samt dra acv 20% på alla försäljningspris på berörda modeller med sidenband. Detta kan de gott bjuda på nu när det varot så katastrofalt dåligt kvalitet. Då tänker jag både på dåliga knapapr, sidenband samt trådar som lossnat på 327.

Jag är också så himla less på att de nya modellrna har så usel passform. Jag köpte först en check me andress i stl 2. Den satt som en smäck men jag ville ha den lite rymligare pga ärmarna och bytte till en 3:a den var precis lika trång i ärmarna och nästan över bysten med men stor i halsen istället (som så många andra...) Hur har de tänkt egentligen????????? Tycker faktiskt att det känns ganska B nu
  • Frusna flickan
    freemind skrev 2009-09-24 15:28:40 följande:
    Tips!(För alla i närheten av Göteborg)it.at.on Sport i Torslanda ( G:a Flygplatsvägen 26) fyller 4 år och har 20% på alla varor idag och imorgon.Butiken har det största Odd Molly-sortimentet jag sett i en butik i hela Västsverige.Jag kom därifrån med tre plagg, trots stundande Mollyhelg i Stockholm.Jag ÄR en sucker för rabatter
    Åh tack vad bra!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag ska åka dit imorgon då! Vill ha en till check me andress. *älskar den............. Trots trånga ärmar och lite stor i halsen, så skön och får mina barn att se så smala ut! Såg du om de hade den i rose och grey? Jag vill även ha en blus/tunika till då jag sålde två precis. Varför liksom? Är ju sugen på en hearted i chalk. Fanns det?

Dock är det ingen hit att ha "check me andress" en blåsig dag som denna. Jag gjorde mer än en Marilyn idag.
  • Frusna flickan
    Pokergirl skrev 2009-09-24 17:24:27 följande:
    Behöver lite hjälp! Var och testade en livealot blouse idag men det är helt omöjligt för mig att se om den kommer passa mig eller om den är för stor. Är i åttonde månaden och få plagg sitter som dom ska, men jag upplevde livealoten som tokstor. Nån som har den och kan bedöma storleken, är den normal el stor i storleken?
    Ja jag har en 3:a på min (bild finns i förra bt) Jag har mellan 2-3 i OM. Jag behövde 3 för att brodyrkanten skulle hamna under brösten.
  • Frusna flickan
    Frusna flickan skrev 2009-09-24 18:58:02 följande:
    Åh tack vad bra!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jag ska åka dit imorgon då! Vill ha en till check me andress. *älskar den............. Trots trånga ärmar och lite stor i halsen, så skön och får mina barn att se så smala ut! Såg du om de hade den i rose och grey? Jag vill även ha en blus/tunika till då jag sålde två precis. Varför liksom? Är ju sugen på en hearted i chalk. Fanns det?Dock är det ingen hit att ha "check me andress" en blåsig dag som denna. Jag gjorde mer än en Marilyn idag.
    Men herregud hur skrev jag.......... den får min BEN att se smala ut. Inte mina barn... Sorry för detta fatala misstag.
  • Frusna flickan
    alias skrev 2009-09-25 09:04:45 följande:
    Wow ...www.tradera.com/ODD-MOLLY-tunika-i-NYSKICK-st...#pic
    Men va?????????? Jag har ju den i samma stl och allting....... Kanske skulle sälja den? Har ju haft den ett tag och jag har behållt den för att jag inte trott att den skulle ge så mycket. Kan det ha med bildne att göra kanske? Det är den första bilden som gör fägen rättvisa. Den blir så mörk på bild annars fast den är klart blå och superfin!
  • Frusna flickan

Och oj vad farligt det blev att besöka in.at.on sport idag. Jag handlade för 7000 kr men då var det inte bara till mig. Jag köpte en lovely knit i Cherry som verkligen är finare på riktigt än på bild tycker jag. Härligt röd och inte så mycket åt lila som 327:an i cherry som jag ej passar i.

Jag tänkte att nu åker almost black-kniten ut på T men nu när jag är hemma kan jag ej bestämma mig. Jag är finast i cherryn och den är så ljuvlig i färgen men almost blacken passar ju till allt och är också sååå snygg. Jag kan ej behålla båda känner jag. SÅ, det slutade med att jag la ut cherryn men det kommer jag förmodligen ångra. La högt utpris så kanske den inte blir såld Så då måste jag ju behålla båda (Obs! absolut ej meningen att detta ska vara reklam)

Köpte även en jacka, 738a i chocolate trots allt så nu åker förra årets i bomull ut också. Jag gillar materialet bättre än förra årets nylon. Fick hem mina nya underbart supersköna bruna Rm williams boots igår och de passar super till jackan! (tog 3 dagar från Australien och jag sparade 1400 kr jämfört med NK)

Hearted tunic som jag ville ha fanns bara i stl 3 i chalk och den var lite trång över bysten, dvs liten i stl. Jag har nästan aldrig 4 men 4:an i almost black satt urfint. Visst - lite vid nertill men brösten fick plats och den är ju underbar. MEN jag ville ju ha chalk. Ska undvika för mycket svart och det blev även en velour frill dresstunic i almost black... Borde jag tagit hearted ist för den????????????

Sedan blev det en rib jersey också och goretex-kängor till kidsen. Åh nu när jag tänker på det vill jag nog ha den där hearted i alla fall och nu är det inte rabatt mer...................... Kanske får jag byta velourdressen imorgon? Men jag tycker att jag behöver klänningar. Hjälp vad göra? Jag kan ju inte vara riktigt frisk?? Vad tycker ni?

Förresten fick jag en handkräm också när jag handlade så mycket *glad. Vilken bra butik alltså. Och expediten berättade att hon sålde alla blå 327:or igår till en person. Gissa om de kommer att synas på T snart om de inte redan gör det.

• Frusna flickan
    Puffig Pingla skrev 2009-09-25 18:33:06 följande:
    Ååååh Frusna Flickan. Vilka underbara inköp. Blir alldeles krullig i tårna å dina vägnar.Intressant det där med 327orna. Men det känns ju som en jätterisk för den personen. Det räcker ju att en person släpper fler av samma plagg för att alla ska börja skrika kopia direkt. Undrar hur många som vågar köpa av den då?Dessutom tror jag att den här vansinnesauktionen är ganska unik (om man bortser från den som NewYorker hittade). www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=9831...
    Tack raring

Oj då .. Ja det var ju just den personen köpte allihop av. Tänk 720 ke styck i inköp och om några ger 1200-1500 kr, någon annan bara runt nypris. Då blir det ändå en rejäl slant i förtjänst för den personen. Jag blev deppig eftersom jag trots allt vill eha en 327:a igen. Har försökt några gånger Men jag får vänta till de som trots allt kommer till våren.
  • Frusna flickan

Alltså jag menade ovan att det blev ISTÄLLET en velourkläning ist för hearted... Borde jag byta till den? Ni som har klänningen, vad tycker nu. Mannen tyckte inte riktigt om klänningen märkte jag. Han tyckte jag såg ut som en 20-talskvinna...

• Frusna flickan
    Tabby skrev 2009-09-25 19:02:06 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-09-25 18:19:05 följande: Var oxå där. Varså sugen på lovely knit i blått men jag vill helst ha i bomull så det blev ingen. Får se om jag kan buda in något på tradera.Och taradiddle dree dress som fanns kvar i rött var i st 2. .... så surt vill så gärna ha en i st 1 men inte beredd att betala fullpris för den.Åkte därifrån men brun makeout blouse i alla fall.Sen så fick jag provat en del annat oxå bara för att kolla storlekarna.
    Ja de hade ju massor med makeout i chocolat, för ca 800 kr! De som sålt slut så fort överallt annars....

Och såg du den bruna Indyn i stl 2? Fasen alltså... Hade det varit en 3:a hade jag köpt den direkt! Och skippat en del av det andra. Så taradiddlern var en 2:a?! Den såg så liten ut att jag inte ens kollade.
  • Frusna flickan
    Fossing skrev 2009-09-25 19:36:25 följande:
    Har inte skrivit här tidigare men försökt följa er nu ett tag..Tack så jättemycket Frusna Flickan för tipset om in.at.on. Åkte dit idag och shoppade.Blev en Check me andress i chalk & Makeout blouse i chocolate, i storlek 3.Klänningen åkte direkt till skräddaren så den får jag hämta efter helgen, skönt att få det fixat på en gång. Såg att bandet höll på att släppa på ena sidan. Hoppas kunna ha klänning på bröllopsfest i november och att gravidmagen får plats
    Inte mitt tips utan freeminds tror jag. Men kanon! Fina val du gjorde - har båda två i de färgerna. Fick du mer rabatt än de 20% på klänningen? För annars äts ju jubileumrabatten upp av skräddarkostnad.

Jag fick 15% på min klänning plus sedan 20% pga banden så det blev 1000 kr jämnt med frakt när jag köpte min men det var inget jag räknat med - blev jätteglad såklart!
    freemind skrev 2009-09-25 19:25:00 följande:
    Frusna flickan skrev 2009-09-25 18:54:05 följande: Jag köpte ju velourklänningen och hearted :)Svårt att råda dig hur du ska göra.
    Ja det är klart Men är inte klänningen lite "tung".. och vill glipa upp i knapparna trots att den inte alls är trång?!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2