• isako

Odd Molly - för oss inbitna del 2

alias skrev 2009-10-29 10:59:17 följande:
    Ni vet hur man ibland när man köpt ett odd Molly-plagg undrar hur man kunde leva utan det.Det har hänt mig, igen.Min Doily Blouse i chalk anlände igår, och jag undrar precis det - hur kunde jag leva utan den?!Den är perfekt i allt, och passar mig bättre än många andra OM-blusar som är väldigt "raka" i modellen (med följden att jag ser ut som den berömde svampbob fyrkant) - eftersom den är lite insvängd i sidorna.Ett av mina absolut bästa köp, någonsin - och allt tack vare underbara PPP!
    Ohhh vad roligt!!
    nick name skrev 2009-10-29 10:34:53 följande:
    Jag har fått hem min hearted tunic, almost black nu - och jag är lite besviken på den faktiskt. Den känns omotiverat dyr, och färgen almost black på den här känns mer som urtvättat svart. Är en 1-2:a själv och jag tog storlek 1 på denna. Den passar, men jag skulle inte kalla den rymlig.Den får stanna kvar ändå hemma här, men den blir absolut ett vardagsplagg.Paketet från Miss Greta var dock av högsta klass! Plagget lågt insvept i lyxig prasselpapper och förpackat i en lila fin kartong med sidenband runtom!Har ofta svårt att förstå mollys prissättning. En del plagg känns väldigt lyxiga och genomarbetade och säljs "billigt", medan andra plagg som känns väldigt fabriksgjorda och i enkelt material kan kosta hur mycket som helst.
    Håller absolut med. Vissa plagg känns billiga och andra galet dyra. Finner heller inte logiken i det hela.
    ♥ Isak 040804 ♥ Miriam 081012 ♥
  • isako
    Blossom1 skrev 2009-10-29 21:23:43 följande:
    Hur är everyday long cardigan i storleken? Kan man ha en storlek mindre än vad man normalt har?
    Nej tvärtom skulle jag vilja säga. Ta sin normala eller alt en strlk större
  • isako
    Kajsan skrev 2009-10-30 23:47:13 följande:
    För att en del är made in china och en del made in portugal
    hahahahah Du är för söt
    Ja men helt enkelt så enkelt är det
  • isako
    Blossom1 skrev 2009-10-31 09:23:19 följande:
    Ok, tack för svaret Då ska jag inte buda på en 0:a
    Nej det var en liten surprise. Är en 3-4a men fick knappt på mig 3an
    Skrutteruttan skrev 2009-10-31 10:13:42 följande:
    Det har varit påhopp om att jag handlar för mycket, för mycket från samma kollektion, att jag övermatchar, att det vore trevligt om någon annan än jag lade in bilder i bildtråden...Jag blir ledsen . Nu har jag ju en egen blogg så då behöver jag ju inte besvära någon, det är ju valfritt att kika in i den.
    Lugn och fin nu!
    Det var du själv som påtalade att du inte hade råd att köpa Mollysar och hade tagit dina sparpengar ( ) för att köpa. Dessutom har du tror jag riktat in dig på jojoa75 då det var fler än hon som disskuterade övermatchning och för många plagg från samma kollektion...

Onödigt att vi skall bli ovänner i denna tråden tycker jag. Jag själv vill gäna kunna ventilera mina tankar och idéer här utan att man skall vara rädd för att någon tar åt sig. Trots allt är smaken som baken och saker som du tycker är supersnyggt, kanske inte jag alls tycker är snyggt och det är ju lite det som är poängen med denna tråden! att man får nya tankar och idéer så att man kanske kan "bryta sitt mönster" och förnya sig.
  • isako
    Stargirl skrev 2009-10-31 19:45:13 följande:
    Vad lägger ni mest pengar på?Kläder till er självaKläder till barnenInredningResor och nöjen 1Intressant att veta. Skriv inga summor utan bara ett nr efter varje kategori. Vi spenderar mest pengar på resor och nöjen när man slår ut det på ett helt år. Resor främst.
    1 resor o nöjen
    2 kläder till barnen
    3 kläder till oss själv
    4 inredning

Inredningen kommer sist då vi sitter i en hyreslägenhet för tillfället. Tanken var att bygga hus då vi flyttat hit till Jönköping men vi är för lata för sådana projekt. Nu letar vi hus ena dagen och vill flytta till skåne andra dagen så just nu ligger allt sådant på is.
  • isako
    Stargirl skrev 2009-11-01 11:10:19 följande:
    Jep, aldrig att jag specificerar några summor... då blir man väl kallad galen. Men alla shoppar ju efter egen plånbok och inte efter ngn annans.
    hihi Kollade mitt kort häromdagen hur mycket jag shoppat för sista året.. Svimmade nästan Men det gick snabbt över o köp begäret infann sig snabbt igen hihi

På tal om det o inget annat...

KOLLA IN DENNA GODINGEN!! (Ja alla ni lycklia istrlk 2 iaf..
    http://www.tradera.com/Oddmolly-Tunika-Ljusbla-storl-2-auktion_101421150
    (Inte min så klart)
  • isako
    jojoa75 skrev 2009-11-01 20:09:31 följande:
    missing dress, hur är den i strl?
    Tänker precis samma sak... Tror du att mina kolgruvearbetar armar går in i en sådan..
  • isako
    Frusna flickan skrev 2009-11-01 20:20:46 följande:
    Tack för att du frågar rara du. Dock måste jag berätta att ul visade att bebbe inte längre levde, graviditeten har stannat av tyvärr. Känns ändå rätt okej trots allt. Jag har ju varit gravid och gått hela vägen och fött tre barn på raken utan problem. Har vänner som haft en snårig väg och när jag fick detta besked kändes det nästan som att det var min tur. Jag var ledsen den dagen, åt ostar och drack rödvin på kvällen och grät mig till sömns, sedan har det känts okej. Det var egentligen inte läge nu så vi kommer inte att försöka precis nu igen. Min supersvullna mage har börjat gå ner och jag mår bara lite illa någon gång då och då nu. Hormonerna börjar rinna av mig... Så var det med det. Jag ska trösta mig med något nytt från prespring och kanske blir det nytt hus nästa år istället för citylägenhet.
    {#lang_emotions_cry} ÄR sååå ledsen för din skull gumman! Ord känns tomma så jag säger. Ta väl hand om dig och förhoppningsvis kommer du få ett litet mirakel till förr eller senare!
    Kram!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2