Odd Molly - för oss inbitna del 2
alias skrev 2009-10-29 10:59:17 följande:
Ni vet hur man ibland när man köpt ett odd Molly-plagg undrar hur man kunde leva utan det.Det har hänt mig, igen.Min Doily Blouse i chalk anlände igår, och jag undrar precis det - hur kunde jag leva utan den?!Den är perfekt i allt, och passar mig bättre än många andra OM-blusar som är väldigt "raka" i modellen (med följden att jag ser ut som den berömde svampbob fyrkant) - eftersom den är lite insvängd i sidorna.Ett av mina absolut bästa köp, någonsin - och allt tack vare underbara PPP!
nick name skrev 2009-10-29 10:34:53 följande:
Jag har fått hem min hearted tunic, almost black nu - och jag är lite besviken på den faktiskt. Den känns omotiverat dyr, och färgen almost black på den här känns mer som urtvättat svart. Är en 1-2:a själv och jag tog storlek 1 på denna. Den passar, men jag skulle inte kalla den rymlig.Den får stanna kvar ändå hemma här, men den blir absolut ett vardagsplagg.Paketet från Miss Greta var dock av högsta klass! Plagget lågt insvept i lyxig prasselpapper och förpackat i en lila fin kartong med sidenband runtom!Har ofta svårt att förstå mollys prissättning. En del plagg känns väldigt lyxiga och genomarbetade och säljs "billigt", medan andra plagg som känns väldigt fabriksgjorda och i enkelt material kan kosta hur mycket som helst.