• Morty

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Duntoffla skrev 2009-10-20 23:32:37 följande:
    Jag förstår vad du menar. De blir liksom breda på kroppen. Jag gillar egentligen mer såna modeller som ex Taradiddle, Indy dress mfl. De gör att jag ser lite smalare ut. De andra lite kortare gör mig bredare än vad jag är. Har ett par saker i garderoben som bara hänger där. Funderar på att skaffa annat istället
    Precis!! Ska nog ta en sväng in i affären och prova Taradiddle. Om den nu finns i min storlek.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-10-20 23:42:35 följande:
    Vilken färg är du ute efter? Jag tycker den ser superfin ut men gillar inte den öppna ryggen
    Har mailat dig.

Jag är på jakt efter den röda men allra helst hade jag velat ha den i royal men det känns helt omöjligt.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    nick name skrev 2009-10-21 08:50:38 följande:
    Jag har/hade exakt samma i-landsproblem som dig - voile dress eller taradiddle, så jag köpte båda två...Först fick jag hem voile dressen i rött och den är perfekt till vinterns/julens businesspartaj i och med att man känner sig klädd i den, samtidigt som man blir fin . Den passar både dag och kväll. Den ar ganska rymlig tycker jag, om man ligger och balanserar mellantvå storlekar bör man nog välja den mindre, jag valde den större... men den funkar! Den är heller itne så kort som jag trodde, även om det inte är en långklänning direkt.Taradiddlen ropade jag hem på Tradera till ett bra pris. Den är ju läcker som bara den, faller fint och känns skön och inte sååååå lättklädd som jag trodde, men den är ju helt klart mycket "somrigare" än voile-dressen. Jag kan inte välja mellan dessa två plagg, men jag tycker det är onödigt att ha två röda klänningar i garderoben också...suck!Nu löste det här sig av sig självt, klänningen jag fick från Tradera var enligt annonsen i storlek 2, men den jag fick hem var i stlk 3 - så säljaren måste tyvärr ta tillbaka den, den är för stor för mig i stlk 3 alltså.Så nu står jag här med bara en voile dress inför julen igen, men drömmer fortfarande om taradiddlen.....Status quo!
    Ja, då är jag inte ensam om att våndas fram och tillbaka. Vad är det för färg på din taradiddle? Jag är på jakt efter en 3:a. Jag är lite bred över ryggen  så efter vad jag läst  här och i bloggar så borde jag ta en 3:a. Provade voile dressen förra veckan och den var jättefin. Nu känns det som jag börjar få en massa röda kläder i min garderob. Så svårt och ta vissa av de andra färgerna då jag blir så blek i chalk och powder. Tycker jag iaf.
    Pluttan & Plutten
  • Morty

Ser i bloggar nu att Campadre börjat leverera. Jag som inte är hemma.... Fast jag kanske kan flirta med honom så han kör hit istället. {#lang_emotions_dreamer} 

Pluttan & Plutten
  • Morty
    nick name skrev 2009-10-21 09:56:41 följande:
    Min taradiddle är röd! I stlk 3. Men jag kommer som sagt att skicka tillbaka den till säljaren så fort hon satt tillbaka pengarna på mitt konto.Om du vill kan jag förmedla kontakt.... inboxa mig isf.(det är inte jag som säljer klänningen alltså, så det här är inget annonsinlägg)
    OK, jag ska ta och prova en först och se om det verkligen är något för mig. Tusen tack iaf.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Blossom1 skrev 2009-10-21 15:33:34 följande:
    Idag kom mina varor från Campadre, jag beställde två velourklänningar i olika storlekar eftersom jag var osäker på storleken. Så nu har jag en över, ska man skicka tillbaka eller chansa på Tradera? Vad tror ni?Jag fick också min kappa(Tailor Melton i beige) sååå fin.
    Ja, det borde väl inte vara svårt att få sålt den på Tradera. Eller kanske många som köpt bara för att sälja på T kanske?
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Mamma2001 skrev 2009-10-21 20:53:46 följande:
    Har beslutsångest!!!! Hjälp mig i min blogg: vartradhus.blogspot.com
    Såg du mitt tips jag skrev till dig?

De är båda 2 jättefina. Svårt att välja, men den vita är jättefin. Valde iofs den röda själv men det är för att jag blir så blek i de andra färgerna.
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    Duntoffla skrev 2009-10-21 22:18:29 följande:
    God kväll! Morty- jag säger spara Superfin till de svarta byxorna och Lovely kniten
    Jag som precis bestämt mig näääästan för att köpa volie short dress. Vill så gärna ha en klänning/tunika. Kan man ha båda utan att tröttna tror du?
    Pluttan & Plutten
  • Morty
    anjis78 skrev 2009-10-21 22:33:48 följande:
    Klickade hem den här precis www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=10092... Hur är den i storleken? Rädd för att den blir för liten, men jag vill så gärna ha den. En 1a på 173 och 60 kg, låter lite tycker jag. Hoppas hoppas den passar.
    Fin! Grattis! Vilken storlek brukar du ha? Den är ju elastiskt över bröstet. För min del är det oftast att jag är för bred över ryggen. Vi är ju så olika bygda. Hoppas den passar dig.
    Pluttan & Plutten
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2