• Morty

Odd Molly - för oss inbitna del 2

smulan0 skrev 2009-11-05 11:26:23 följande:
    rapport från scandinavian sportsmens rea i Lund. 30% på en massa check me andress och blouse i rosa och svart/vit rutig. En del T88 smock och buttondown i rosa, grå och vit. Några x-stitch i chocolate och mörkrosa. Samt några andra enstaka plagg. För mig blev det en T88 smock i vit, så fiiiiin!
    Grattis till köpet.
  • Morty

Är det någon som fortfarande letar efter knytskärpet från HM? Hojta i så fall i min gb. De kanske har fler kvar där jag hittade häromdagen.

*och nej det är inte min affär*

• Morty

Hur är T88 Dress i storleken? Jag fick ta 3 i Deidre dress pga ryggen. Jag drömmer om en T88 Dress men egentligen är det väl inte jag. Men tycker ni alla är så fina i era klänningar. Har inte varit någon klänning tjej direkt men vill gärna ändra på det.

• Morty
    freemind skrev 2009-11-06 11:09:54 följande:
    Den är nog ganska normal... möjligen lite rymlig i storleken. Jag har storlek 3 på min.mollyist.blogspot.com/2009/11/nar-tillfalle-g...
    Tack! Är så osäker på om jag ska ta en 3:a eller 2:a. I de flesta andra blusarna osv har jag 2. Får väl se om jag kan hitta den i någon butik här i närheten.
  • Morty

fru vanheden skrev 2009-11-06 12:03:19 följande:

20 procents rabatt hos folkart från idag tills på söndag på Odd Molly Det blev en glazing check dress och en frill tank
    Uppge kod *20* såg jag på en blogg.
  • Morty
    Tabby skrev 2009-11-06 12:24:31 följande:
    Har era lovely knit i ull (årets) dragit ihop sig något efter hand/skon tvätt i 30 grader?
    Har inte tvättat min ännu men ska göra det i helgen tänkte jag.
  • Morty
    Tabby skrev 2009-11-06 13:14:40 följande:
    Skärpet kom fram igår . Jättefint.
    Åh vad bra!
  • Morty
    smulan0 skrev 2009-11-06 13:43:27 följande:
    Perfekt 20% rabatt på short voile dress på folkart och de hade inte brun vilket gjorde att jag äntligen kunde bestämma mig för röd! Och så slipper jag oroa mig för ev tull på paket från USA!!! Yippie!
    smulan0 skrev 2009-11-06 13:53:55 följande:
    de kunde tom fixa fram stl som inte låg ute på siten så ring/maila om er stl saknas och dubbelkolla! Fick blixtsnabbt mail och så la hon genast ut rätt stl så jag kunde knipa den! så snällt!
    Grattis!!! Vad snällt!!!
  • Morty
    jojoa75 skrev 2009-11-06 20:12:23 följande:
    Men funkar det? Alltså syns det att den trycker in bysten?
    Nej, det syns inte tycker jag vad jag kan se på bilderna. Men du ska gå på känslan hur det är att ha den på. Vissa plagg känns sådär totalt obekväma och det vill man ju inte ha så då låter jag bli att köpa. Måste vara bekvämt.
  • Morty
    MammatillO skrev 2009-11-06 22:07:19 följande:
    Kommer vara kanon bra att ha alla OM bloggar i TS sen, slippa sitta och leta på google etc
    jag går in på någon av bloggarna som ligger i ts och sen kikar jag på de som de har länkat till. Lite lat av mig men himla smidigt.
  • Morty

Ullis 10 skrev 2009-11-07 21:00:38 följande:

Tror jag bryter ihop. Min 3-åring har smetat lotion över hela min blus, samt mockaväska.
    Neeeej!!!!
  • Morty

Tabby nu har jag tvättat min Lovley Knit i ull från hösten. Tog Ylle kallt och den verkar se ut som den gjorde innan. Får se imorgon då jag provar den om den känns samma.

• Morty

Sandra G skrev 2009-11-07 22:50:27 följande:

Jag ska också tvätta min. Tog du vanligt tvättmedel? Centrifugering?
    Nej, vi hade faktiskt speciellt Ylletvättmedel. Sen när det var färdigt så öppnade jag lyckan och den var dyngsur så jag satte den på endast centrifugering men sänkte från 1400 till 900 varv.
  • Morty
    Morty skrev 2009-11-07 22:58:09 följande:
    Sandra G skrev 2009-11-07 22:50:27 följande: Nej, vi hade faktiskt speciellt Ylletvättmedel. Sen när det var färdigt så öppnade jag lyckan och den var dyngsur så jag satte den på endast centrifugering men sänkte från 1400 till 900 varv.
    hmmm...inte lyckan utan luckan. Men det förstod du säkert.

Tabby: Japp, rapport följer imorgon när den är torr.
  • Morty

Sandra G skrev 2009-11-07 23:01:04 följande:

Tack. då ska jag tvätta min. Var det 30 grader ylletvätt eller 15 grader? Borde väl vara samma tvättråd på Tenfold knit i ull också.
    Jag tog 15 grader.
  • Morty

Sandra G skrev 2009-11-07 23:04:36 följande:

Kanon! Tack så jättemycket för hjälpen.
    Så lite så. Jag var lite nervös att något skulle gå snett och jag skulle få ut en mini lovley knit. Älskar koftan.

Lycka till!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2