• Stargirl

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Odd Molly tråd för oss inbitna

• Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2
  • malin o

Aaaa här e den nya tråden Tack för det!!

• Sandra G

Vet du hur Lovely knit som kommer nu är i storlek? Det är väl ull i den som kommer nu eller hur? Jag fick hem 327 o 329 idag och i dem har jag storlek 2.

Duntoffla skrev 2009-08-19 21:05:07 följande:
    Fick du måtten? jag har Lovelier knit och Lovely knit i bomull och i storlek 2. Lovelier är större.
  • HardcoreHunny
    Duntoffla skrev 2009-08-19 21:05:07 följande:
    Fick du måtten? jag har Lovelier knit och Lovely knit i bomull och i storlek 2. Lovelier är större.
    Nja, fick mått & bild på en Lovelier i strl 2, tar mer än gärna emot mått på en Lovely i strl 2 (& 3 om ngn har...)
    Önskar de fanns i ngn butik i närheten så man kunde provat....men men får förlita mig på alla OM glad här inne! Ni e sååå snälla...& sååå snyggt klädda såklart! :-P
  • Frusna flickan
    Sandra G skrev 2009-08-19 21:23:49 följande:
    Vet du hur Lovely knit som kommer nu är i storlek? Det är väl ull i den som kommer nu eller hur? Jag fick hem 327 o 329 idag och i dem har jag storlek 2.
    Jag gissar att du har stl 2 även på koftan då. Ärmarna kan dock vara långa men de går att vika in så att det knappt syns.
  • Duntoffla
    Sandra G skrev 2009-08-19 21:23:49 följande:
    Vet tyvärr inte men någon här sa att ull är ngt mindre (inte lika töjbara antar jag)
    HardcoreHunny skrev 2009-08-19 21:26:05 följande:
    Nja, fick mått & bild på en Lovelier i strl 2, tar mer än gärna emot mått på en Lovely i strl 2 (& 3 om ngn har...) Önskar de fanns i ngn butik i närheten så man kunde provat....men men får förlita mig på alla OM glad här inne! Ni e sååå snälla...& sååå snyggt klädda såklart! :-P
    Axel-ärmslut 65 cm
    Nacke (under kragen) till ryggslut 58 cm
    bröst (under ärmarna) 45 cm

jag är 174 cm lång, rätt bredaxlad
  • Tejja
    Duntoffla skrev 2009-08-19 20:59:26 följande:
    Amen hej snäckan! Jag kan ju tacka dig (inte min plånbok) över att jag numera är en fattiglapp men med fina plagg i garderoben. Det var din klänning jag fastnade för först
    **Vassego** {#lang_emotions_heart}
  • Sandra G

Ok, ska försöka åka och prova en när de kommer till butiken. Då kommer nästa problem, vilken färg? *hihi*

Frusna flickan skrev 2009-08-19 21:38:42 följande:

Jag gissar att du har stl 2 även på koftan då. Ärmarna kan dock vara långa men de går att vika in så att det knappt syns.
  • Morty
    Sara Mia skrev 2009-08-19 19:26:02 följande:
    Den finns på www.zoovillage.com i strl 2 om jag inte nyss såg helt fel. Tyvärr är det inte rea, men om man söker något med ljus och lykta kanske det är OK ändå? Lycka till.
    Tejja Sara Mia tipsade dig tidigar ikväll.
    Plutten & Pluttan
  • Morty
    Frusna flickan skrev 2009-08-19 20:37:58 följande:
    Skrattar åt ditt ordval.. "idiot".. *s Jag vet.. jag kan inte heller ha den. Jättesnopet. Inte ens en trea som var superstor överallt annars var okej över bysten och så storbystad tycker jag nte att jag är med c-d kupa. Smocken är inte heller någon hit med stora pattar Tycker att check me blusen är mkt smickrande däremot.
    Åh nej!!! Säg inte så, jag som beställd en smock idag. Jaja, jag har ju öppet köp som tur är.  Bara att lämna tillbaka som tur är.
    Du var jättefin i check me är det tunikan eller blusen?
    Plutten & Pluttan
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2