• Snova

Odd Molly - för oss inbitna del 2

NEEEJ! Jag har fått tokångest, tror jag vill ha en military eller chocolate istället... Skit!

• Snova
    Snova skrev 2009-09-09 09:50:55 följande:
    NEEEJ! Jag har fått tokångest, tror jag vill ha en military eller chocolate istället... Skit!
    Phu, ändrade till chocolate efter ett j-a velande... Hon på CD lät iaf jättetrevlig, hoppas allt går bra med våra jackor. Hon hade fått 400 jackor och ca 100 beställningar!
  • Snova
    Audrey Will skrev 2009-09-09 11:40:01 följande:
    Kommer säkert gå jättebra med våra jackor! (undra hur många av de 100 beställningarna är från oss i tråden )
    Haha, tänkte också så!

En grej som hon sa är att årets variant är lättare/mindre tjock/fodrad än förra årets. Alltså borde den vara kallare... Förra årets är ju inte supertjock direkt.

Ingen som beställt nån annan än chocolate eller almost black? Jag gillade military också.
  • Snova
    villemina skrev 2009-09-09 16:02:48 följande:
    Nu hänger min chokladbruna 738A i hallen och väntar på kallare väder. Sniffar lite på den ibland. Love it!! Har hittat en perfekt puderfärgad halsduk (med en söt liten blomma på) som passar perfekt till. Längtar tills den ska börja användas!!
    Ja, var köpte du den? Vet du om den är tunnare än förra årets?
  • Snova
    Saraia skrev 2009-09-09 17:55:40 följande:
    ni som sett powder-parka-jackan på riktigt - e den fin el väldigt blek?
    Jag tycker inte att den är fin men det betyder ju inget. Inte speciellt blek enligt mig, mindre blek än på bilder!

snovas.blogspot.com
  • Snova

Vad kostar love love tank? Har presentkort på Åhléns som snart går ut och tänkte åka ner och se vad de har på Å City imorgon.

• Snova
    villemina skrev 2009-09-10 10:52:16 följande:
    Ingen som vill svara på min fråga...? Det där om foder & yttertyg, asså. Någon mer som har sin 738A hemma som kan kolla?
    Hmm...kollar lite i min från förra året men hajar inte. Kanske inte var samma då?

Usch, är rädd att årets ska vara för kall, hon på CD sa ju att den var tunnare. Villemina, vet du hur förra årets var och kan jämföra?

snovas.blogspot.com
  • Snova

Har inte hämtat min 738 än, dottern har varit sjuk så jag har inte orkat. Imorgon, då jävlar!

• Snova

Har hämtat min 738:a och den luktar också sur gammal källare! Vet att nya kläder kan lukta sådär ibland dock, undrar om det inte är pälsen... Man får väl tvätta den antar jag. Fickorna satt dock i rätt höjd.

Hon på CD sa att den var tunnare än förra årets men det håller jag inte alls med om. Om något så är det tvärtom, den väger mer iaf!

Nu måste jag fundera på om jag ska behålla den gamla eller ej... Tror inte det. Hoppas man kan casha in på Tradera.

• Snova

Ias
    Håller med om att en ny jacka inte bör lukta unket! Samtidigt så tvättar jag ändå alla nya kläder, de innehåller så mkt skit både från transport och kemikalier. Alltså skulle jag nog ha tvättat den ändå men som sagt, dåligt är det!

• Snova
    Mabimao skrev 2009-09-17 20:37:53 följande:
    Jo, på Marengs finns den kvar i stl 1 och 3.
    Hittar den inte där, orkar nån länka? Den är fin!
  • Snova
    Duntoffla skrev 2009-09-27 18:00:52 följande:
    Jag skulle gärna gå om jag hade en inbjudan...
    Jag med. Hur får man inbjudan, nån som vet?
  • Snova

När jag kollar på Tradera så önskar jag alltid att jag hade storlek 0 eller 4. Eller ja, inte på riktigt kanske men de går ju alltid lägre.

Den här har jag letat länge efter sen jag dumt nog avstod att köpa den på NK-rean för flera år sen. www.tradera.com/ODD-MOLLY-Grandma-s-Coat-stl-2-Kofta-Kappa-i-ull--auktion_99513232 (inte min)

Heter den också Grandmas' coat alltså? Visste inte jag! Har aldrig sett den på Tradera tidigare.

• Snova

Problemet med den ovan är att jag tror jag ska ha en 1:a i den. Mamma vill också ha den, hon ska ha 2 eller 3 men verkar ej vara vaken nu. Hittade annonsen nyss och vet inte om jag ska slå till eller ej... Dilemma!

snovas.blogspot.com

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2