Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Som sagt så suktade jag sjukt efter 4 continent x-stitch i chocolate, men jag ändrade mig och beställde en Makeout blouse i chocolate istället. Billigare och mer praktiskt för mig. Det var liksom färgerna jag var sugen på. Jag har nog aldrig ägt ett brunt plagg förut. Idag dök den upp på posten. Lika väldoftande som alltid. Den är så fin och det blev så rätt. Den kommer att brukas ofta, det känner jag direkt.

• Sara Mia
    Saraia skrev 2009-08-25 21:11:11 följande:
    Sara Mia skrev 2009-08-25 20:22:56 följande:
    varifrån beställde du? "normal" i storlek?
    Jag beställde från www.juniform.se eftersom de har 20% rabatt just nu. Tyvärr tror jag den är slut, och när jag beställde fanns endast strl 0 kvar. Jag vet ju inte vilken storlek du behöver, men www.sidandsally.com har den i strl 0, 1, 2 just nu. Annars är det endast "spridda skurar". Storleken är ganska tilltagen tycker jag, och vidden regleras ju med knytbandet i ryggen. Jag har alltid 1 på koftor, men på denna funkar 0. Den är ganska utställd från bysten och neråt, men har man stor byst får man kanske satsa på sin vanliga storlek. Hoppas detta kan vara till hjälp.
  • Sara Mia
    isako skrev 2009-08-26 09:36:58 följande:
    alltså förlåt.. Vat att jag spammar nu Ingen som har bild på spoiler underdress vs spoiler tank? vill se längdskillnaden på en "riktig" person
    Jag hade samma fundering och ringde till www.minzo.jetshop.se/. de har båda modellerna i alla färger just nu. Fraktfritt dessutom.
    Där fick jag jättebra hjälp och info. Hon mätte medan jag var i telefonen och uppgav att det skiljer ca. 8 cm mellan tank och underdress. Hon tog sedan ett mått på båda (mätt från där axelbandet fäster på "kupan") . Alltså inte ända uppe från axeln. Då var måtten: Underdress 68 cm och tank 53. OBS! Detta var i strl 1.
    Skrutteruttan har ju visat sin underdress och på www.stayhard.se kan du se tank visad under Makeout blouse i chocolate. Sedan beror det ju lite på hur lång man är själv och så är tydligen axelbanden lite reglerbara. Själv valde jag till slut tank eftersom jag är en kortis.
  • Sara Mia
    HardcoreHunny skrev 2009-08-26 21:32:33 följande:
    Måste bara skvallra om att koftan jag talade om för några dagar sedan, som min mor hade liggande på hyllan & aldrig använt..La ut den på tradera & den gick på "köp-nu" på 3 minuter!! 1899:- ink rek med posten, jag e nöjd, mamma e nöjd & jag hoppas köparen e nöjd!Fast man undrar ju hur mkt den kunde kommit upp i...jag tyckte jag tog i då jag skrev 1899:-! Länk finns i min gästbok för den som vill se...
    Den koftan har jag också. Man kanske måste försäkra dyrgripen. Hihi!
  • Sara Mia
    HardcoreHunny skrev 2009-08-27 20:56:04 följande:
    Såå snyggt!! har precis fått tag på makeout blouse i rätt storlek, nu e det bara frågan vilken strl jag ska ha på spoiler tanken.. Din kombo var super snygg, men jag gillar min bak så vill inte gömma den så det får bli en tank!
    Jag fick hem min spoiler tank (powder) idag. har testat den under Makeout blouse och spetsen sticker fram precis lagom för min smak. Det blev jättefint. Sedan är det ju så sött med rosetten som tittar fram i "decolletaget" Hmm.
    Jag tror du kommer att bli helnöjd.
  • Sara Mia
    HardcoreHunny skrev 2009-08-27 21:14:31 följande:
    Sara Mia skrev 2009-08-27 21:08:17 följande:
    Låter lovande! Men har du valt samma storlek på båda?! Är lie i valet & kvalet då det gäller storleken på spoiler tanken....
    Jag har 0 på Makeout blose eftersom den är stor i storleken. Sedan har jag 1 på spoiler tank och det behövdes. Den var ju mer åtsittande och inte reglerbar mer än axelbanden. Jag hade absolut inte kunnat ha 0 på spoiler.
  • Sara Mia
    Innerjoin skrev 2009-08-27 21:17:05 följande:
    Hur är det nu...är axelbanden regelerbara på både Private embroidered dress/tank och Spoilerdress/tank?
    Ja, det är de. Nu kan jag inte säkert uttala mig om nuvarande private embroidered dress, men det skulle förvåna mig om de ändrat på det.
  • Sara Mia

Nej, nu gör jag kväll från datorn och ska umgås lite med familjen.

• Sara Mia

Frusna flickan skrev 2009-08-28 09:52:31 följande:

Ja precis, men alla tanks är slut powder.. Fick tag i en på minzo och blev lycklig. Nästa dag ringde de och sa att de ej hade den i alla fall Vet någon var det finns stl 4 i powder?
    Antar att du dammsugit web-butikerna redan, men ett tips är att prova Smultrongården: www.estiliodesign.se
    Man ser inte på hemsidan vilka storlekar som finns, men jag brukar ringa och fråga. Dessutom är hon 50.- billigare än tex. Minzo på spoiler tank och så är det alltid fraktfritt. Jag ringde dit och köpte min. Nästa dag låg den i brevlådan. Så prova där. Superfin service måste jag säga. Måste bara tillägga att man får uppge kortnumret per telefon eftersom de ej har riktig web-shop. Det är ju en butik. Men jag har handlat där flera gånger och litar till 100% på dem. Lycka till!
  • Sara Mia

Frusna flickan!
    Du är så modig, och visar verkligen att OM klär alla. Med en helbild hade du säkert blivit rekryterad till underklädesmodell. Spoilern sitter som en smäck på dig.

En liten fråga. Har ni alltid Bh under. Jag tycker det blev lite konstigt då, men vet inte om det blir snyggt utan heller. Hjälp mig med tips eftersom det är andra dagen med spoiler för mig och jag inte är van vid silkiga underkläder ännu. Men jag över på det...

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2