Skrutteruttan skrev 2009-09-19 16:09:24 följande:
Hej igen, nu är jag tillbaka igen . Måste först berätta en "rolig" historia. Ett av de plagg som jag hade fastnat för när jag gick igenom höstkollektionen på OM:s hemsida var just hearted tunic. Typiskt tyckte jag när jag insåg priset. Har ju gått och grunnat lite på den, funderat på en almost black, powder...Har läst era kommentarer och läst i bloggarna. Idag åkte vi ut till Smultrongården. Först såg jag den hänga skrynklig på en galge och pustade ut, bra, den var inte alls lika fin i verkligheten som på hemsidan. Nu kan jag glömma den tänkte jag. Tio minuter senare kommer ägarinnan till butiken, med den på sig, struken och assnygg. Hon hade den i chalk. Hmmm, får nog fundera på den ett tag tänkte jag.Köpte Everywear dress (provade både chalk och grå) och både jag, vänninan och expediten kom fram till att den grå var bäst på mig. Dessutom blev det en rib jersey i vitt. Det hade nämligen expediten på sig dagen till ära (under sin gråa Everywear). Glad i hågen och något fattigare åkte vi därifrån.Skulle sedan strosa runt i de tre butiker (som jag trodde hade OM) i Örebro. Den första var urkass, fanns nada av intresse. Den andra hade inte ens OM. Den tredje, ljuvligt! Kunde ha köpt med mig tio plagg hem. Gissa vad expediten hade på sig, hearted tunic i chalk. Jag var ju bara tvungen att prova en i powder och numer bor den i min garderob. Hmm, jag har ju faktiskt tänkt på den rätt länge...men inte hade jag tänkt mig att jag skulle komma hem med tre OM plagg idag....OT: hittade rara knästrumpor på Twilfit för 119 kronor (finns i bildtråden till klänningen)...
Jag visste det, såklart du skulle köpa everywear dress. Åh.! jag måste prova den på OM-träffen nästa helg. Får vi se en bild snart. Please.