Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Ja, nu har jag faktiskt ringt OM.s kundtjänst och beskrivit problemet, men någon ny blus finns inte på deras lager. Så åter till butiken är min enda möjlighet om jag inte vill ha den. Jag väntar på att ni andra kollar era blusar och meddelar mig om detta är något som finns på var och varannan. Jag har den svarta sedan tidigare och där är det snyggt och rättstavat.

• Sara Mia

Tack! ni som kollat era 327:or.
    Jag har beslutat mig för att återlämna den till butiken så får de reklamera den eller så. Jag vill ha ett perfekt OM-plagg om jag betalat fullt pris. Jag skulle säkert bara irritera mig på det och tänka på det när jag tog fram den ur garderoben, och så vill jag inte ha det.

• Sara Mia
    Mabimao skrev 2009-09-01 11:49:24 följande:
    Sara Mia skrev 2009-09-01 09:56:26 följande:
    Jag har blå och det är rättstavat på den.Jag tror det eventuellt kan finnas kvar sådana i den butik jag handlar i. Yap i Skövde. Kolla med dem och om de skickar (vet inte om de gör det). För i så fall kan du ju bara lämna tillbaka den du har.Lycka till!
    Mabimao: Tack för tipset!
    Och återigen tack för alla som engagerar sig i små och stora frågor här i OM-världen.
  • Sara Mia

fru vanheden skrev 2009-09-01 12:00:02 följande:

Jag blev så himla glad när jag äntligen hittade min makeout blus i chocolate på Nelly men nu när jag går in där så hittar jag bara en enda klänning där...Är det min sida som strular eller?För när jag loggar in så står det ingen order...Jag beställde ju en på sid & sally förra veckan fick mail att den var skickad och sen plötsligt fanns den inte..:Ska det bli samma igen här på nelly
    Annars ska den finnas på Marengs.com, men då får du ju lägga på lite frakt förstås. Men den är fin så kämpa på för din makeout du bara....
    Lycka till!
  • Sara Mia

Sara Mia skrev 2009-09-02 10:10:13 följande:

Någon därute som tröttnat eller kan tänka sig att sälja sin mörkblå stickade OM-klänning: 810 Everywear dress. Den finns ju även i år, men jag söker en blå. Strl 1 behöver jag nog efter andras storleksrekommendationer. Jag håller naturligtvis koll på Tradera också, men ibland skulle det kännas bättre att hitta den direkt av någon seriös köpare. Tradera har blivit lite mindre kul på sistone. Nu är ju inte denna klänning en av de som kopieras vad jag förstår, men ändå. Så har någon ett tips så hör av er. Ni får gärna inboxa mig.
    OBS! Detta inlägg är anmält av mig själv. Man får väl inte köpa och sälja här. Jag gick nog över gränsen.
  • Sara Mia
    Audrey Will skrev 2009-09-02 10:16:26 följande:
    Både Bambi och Bina har väl Köp & Sälj sidor på sina bloggar.. Prova där istället!
    Självklart. Jag slant på knapparna. Hoppsan!
  • Sara Mia

fru vanheden skrev 2009-09-02 12:22:35 följande:

Det ska inte vara enkelt för mej...Blev så glad idag när jag såg paket från Nelly i lådan....Min makeout blouse!!!!Slet upp det snabbt som bara den och tog ut den..:Det var en Chalk!Jag beställde ju en chocolate..Mailade dem direkt men kunde inte låta bli att prova den ändå för se hur den var..:Superfin så klart men det var ju en chocolate som jag ville ha ...Så nu har jag beställt en ny igen och ska skicka tillbaka denna..Hoppas nu att den finns kvar!Jaja, är man galen i den så är man Men jäklar vilket besvär!!!!!
    Ja, du har det inte lätt med dina Makeouts. Blir det tredje eller fjärde gången gillt? Tur att storleken passade ändå. Då vet du ju att det blir HELT rätt när den väl dyker upp. Den som väntar på nåt´ gott väntar ALLTID för länge.
  • Sara Mia
    alias skrev 2009-09-02 17:36:42 följande:
    Jag blir galen.Var i OM-butiken i måndags, och shoppade - ingenting. Otroligt!Jag provade koftorna, lovely knit, tenfold knit, v-neck cardigan, angoramix long cardigan, everyday short cardigan, first lady cardigan ... alla i den där ullmixen som jag inte brukar klara av.MEN, de kändes allihop väldigt mjuka och gosiga, framför allt angoramix logn cardigan och first lady (som är ursnygg!).Jag lämande iallafall butiken tomhänt, nöjd över min ståndaktighet.MEN som så ofta när det gäller Odd Molly slår habegäret till när man minst anar ... Nu bara MÅSTE jag ha First Lady Cardigan i rosa, V-neck cardigan i almost black och angoramix long cardigan i grått.Och gissa vad? Jo, nu är min storlek slut nästan överallt. Efter träget letande har jag dock funnit angoramix och first lady, men är desperat på jakt efter vneck cardigan almost black i stl 4.Om ni snubblar över en sån är jag tacksam för tips! Ajabajas och Tintins tog slut innan jag han blinka, och OM-butiken har den inte i almost black.Har också kommit på att jag vill ha X-stitchen i blossom, storlek 3. Men nu är den också slut överallt.Varför är det alltid så?
    www.marengs.com har den i strl 4, men det blir ju lite dyrare från Danmark, men om man är desperat så kanske man står ut med det? kan det va´nåt´?
  • Sara Mia
    Duntoffla skrev 2009-09-02 18:52:42 följande:
    God kväll!Har OM haft olika mönster på sina Lovely Knits? Tycker mönstret på denna ser så annorlunda ut. Menar inte är fejk utan är mest nyfikenwww.tradera.com/Jattesot-Odd-Molly-kofta-Love...inte min annons!
    Jag har för mig att de äldsta och därmed första kollektionerna hade annat mönster. Tycker mig ha sett det förut. Detta såg ut att vara en liten juvel. Jag la till den i min Tradera-bevakning, men den kanske blir dyr då den är lite ovanlig.
  • Sara Mia
    Tabby skrev 2009-09-03 11:36:58 följande:
    fru vanheden skrev 2009-09-03 10:54:15 följande:
    De är ganska små. Jag har 0 och 1 i OM (de plagg jag provat har mest varit O). O kom jag knappt ur. 1 var lite stor vid bysten (är B-kupa), annars bra runt om,så de passar inte riktigt mig.Jag hade tagit 3 om jag vore du.
    Instämmer helt med ovanstående talare. Jag har också 0-1 annars, men 1 på spoiler var definitivt inte för stor. Jag har B-C-kupa.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2