Inlägg från: villemina |Visa alla inlägg
  • villemina

Odd Molly - för oss inbitna del 2

fru vanheden skrev 2009-09-01 13:17:13 följande:

Kanske de kunde skicka?Annars hittade jag blusen här på denna sidan..Är det någon som har beställt därifrån?www.shopatnola.co.uk/odd-molly-8-c.asp
    Kolla med Idyll Interiör i Hörby, de har bra sortiment & jag vet att de skickar också.
  • villemina

fru vanheden skrev 2009-09-01 14:47:57 följande:

Men hallå...Nu fattar jag ingenting..Kolla här på denna länken...Här finns ju makeout blusen på nelly..nelly.com/productOverview.asp när jag väljer en annan länk på första sidan eller sökte på den så kom det bara upp en klänning..Usch, och nelly har fortfarande inte svarat så nu vet jag ju inte om den är beställd eller inte...URK va jobbigt
    Va konstigt... Jag får också bara upp en klänning när jag söker "odd molly" i sökfältet på första sidan. Eller när jag klickar på Odd Molly i designer-kolumnen. Knasigt!
  • villemina

fru vanheden skrev 2009-09-01 15:00:21 följande:

Ja, jag tycker faktiskt också synd om mej Jag har inte betalat för blusen utan valde faktura...Tur är väl det särskilt när det var likadant med sid och sally, de till och med skickade ett privat mail när jag frågade och sa att den var skickad...på kvällen fick jag sen ett mail till att beställningen var annulerad för de hade inte den blusen längre!Hur den då kunde vara skickad fattar jag inte så numera blir det bara fakturabetalning för min del...jaja, jag får släppa denna blusen ett tag iaf tills jag har fått svar från nelly..Herregud jag satt hela kvällen igår och letade och nu hela dagen på jobbet(tur att min man är min chef )Så nu börjar det gå lite för långt...Dumma Odd molly som gör för fina kläder!
    Låter ungefär som jag och 738a. HELT BESATT!!!!! Nu har jag förbokat den och jag känner mig luuuugn igen. (Men tycker det kan gå SNABBT tills jackan kommit till butiken!!!).
  • villemina
    ccamilla skrev 2009-09-01 15:27:35 följande:
    Hmm är 738.an varmare än den med volanger som jag beställt?
    Inte en aning! Men den är längre och har dragskon högre upp (under bysten, inte i midjan som #112).
    Båda är fina, men olika, tycker jag.
    Jag ska ha en brun 738. *drömmer*
  • villemina

Ullis 10 skrev 2009-09-02 23:02:53 följande:

Förvirrad.. det finns en lång jacka i nylon med volang nertill... eller bara en längd? För 1999? 738:a? O så kommer det en 112:a i bomull? Såå sugen på bruna väskan också!
    Det finns EN jacka med volang i nylon (#112 som kostar 1995:- ). Den är halvlång. Den korta är där ingen volangkant på. Inte heller på jackan som kommer i nästa släpp (om ca 2 veckor); #738A (kostar också 1995:- ).
    Jag har inte sett bilder på en enda jacka i bomull, så bomullsfrågan kan jag inte svara på.
  • villemina

Ullis 10 skrev 2009-09-02 23:31:03 följande:

Ok, som jag trodde - blev lite förvirrad när jag läste en blogg, får jag fråga om den utan volang är i samma längd som den med? den korta är inte så intressant:)
    Den långa utan volang är längre än den mellanlånga med volang. *snurrigt*

#112: mellanlång modell MED volangkant nertill.

#738A: längre modell (parkar-modell) UTAN volangkant.
  • villemina
    villemina skrev 2009-09-02 23:39:42 följande:
    Ullis 10 skrev 2009-09-02 23:31:03 följande:
    Den långa utan volang är längre än den mellanlånga med volang. *snurrigt* #112: mellanlång modell MED volangkant nertill.#738A: längre modell (parkar-modell) UTAN volangkant.
    parkaS-modell, menar jag off kors.
  • villemina

Ullis 10 skrev 2009-09-03 08:14:27 följande:

NU undrar jag en sista sak: vilken av de längre 738a o 112 blir minst ballong i profil tror ni?:)
    112 tror jag med, eftersom dragskon sitter längre ner på den. På 738a sitter dragskon precis under bysten, vilket kan ge lite gravid-vibbar.
    Men det struntar jag i, eftersom jag har blivit kär i just den jackan.

Vet någon mer exakt när nästa släpp (med 738a) kommer???

*otålig*
  • villemina

Ullis 10 skrev 2009-09-03 09:32:59 följande:

TACK för all jackhjälp, nu gäller det väl bara att bevaka när 112:an släpps:). Kan man ge upp chokladbrun tros? Ja, jag ser gravid ut i den andra, sambon bara stirrade på mig när jag köpte den ursnygga röda förra året! Jag speglade mig framifrån, han tittade på mig i profil ha, ha...
    112 är redan släppt! Finns i flera web-butiker!!
  • villemina

Ullis 10 skrev 2009-09-03 12:29:52 följande:

Ja suck den är ju det - men kan inte hjälpa att de seeer kort ut! Gåt beställa o pröva helt enkelt:)!
    Katinka testar den här, med egna bilder:

oddmollybesatt.blogspot.com/

Kanske kan hjälpa lite.
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2