Inlägg från: villemina |Visa alla inlägg
  • villemina

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Audrey Will skrev 2009-09-10 10:56:40 följande:
    Är det inte bara du som fått hem din jacka?? Eller har jag missat någon.. Vi andra väntar otåligt!
    Aha, ja, det är kanske bara jag, då. Väntar på vad ni andra har att säga om den.
    fru vanheden skrev 2009-09-10 11:08:22 följande:
    Villemina..Detta har du kanske sagt men skulle du vilja vara så gullig att hjälpa mej är igen...?Vilken storlek tog du i jackan och vilka mått hade du själv ungefär?(vikt längd och bröst )Velar så med både färg och storlek...Tog almost black i strl 2 men powder är ju också såå snygg och kanske jag skulle ta en 3 istället...?Jag är 169 cm, 68 kg och 75D
    Hej hopp! Jag tog storlek 3 i min jacka. Jag är 175 cm lång, väger 68 kg och och i BH:n står det 75B. Upplever jackan till att vara i normal storlek.
    Snova skrev 2009-09-10 12:03:26 följande:
    Hmm...kollar lite i min från förra året men hajar inte. Kanske inte var samma då?Usch, är rädd att årets ska vara för kall, hon på CD sa ju att den var tunnare. Villemina, vet du hur förra årets var och kan jämföra?snovas.blogspot.com
    Förra årets var tjockare, denna känns lite tunnare, faktiskt. Men med en kofta under är det en perfekt vinterjacka! Jag bor i Skåneland och här är det inte ofta superkallt.
  • villemina

fru vanheden skrev 2009-09-10 12:06:24 följande:

Och nu har jag precis pratat med Gulliga Anna på CD och hon är så snäll och packar upp mitt paket med jackan och byter min almost black i 2 mot en powder i 3 Så, nu ska jag väl kunna vara lugn ett tag...Sen pratade vi om hearted tunic i almost black...Jag väntar ivrigt på bild...Den är mitt nästa vill ha!!Men jag ville se bilden först (Om jag kan hålla mej )
    Visa bilder på powder-jackan sen e du snäll! Den fanns inte i butiken när jag köpte min bruna. Tror den e riktigt snygg.
  • villemina

fru vanheden skrev 2009-09-10 12:13:59 följande:

Jo tack det känner jag igen...Tror ni att jag har fått svar från nelly????Blusen åker tillbaka, vill aldrig se den mer...Pengarna skiter jag i...aldrig mera Nelly
    Va trist med strul!! Känns inte som att man vågar handla
    mer från Nelly.Jag köpte en Angora Long Caridgan (eller vad den heter) och det blev rätt. Phu! Tur!
  • villemina

fru vanheden skrev 2009-09-10 12:34:21 följande:

Ska jag göra Jag tror att jag skulle få den imorgon...*hoppas hoppas*

jag är så himla besviken på dem..Jag beställde också samma cardigan (alpaca heter den va?) fast på tintinstyle, vilken färg tog du? Jag tog rosa...Visst är den gosig? ska bo i den hela vintern
    Aha, alpaca hette den kanske. Jag tog en grå, passar inte alls i rosa (fast den är väldigt fin den me).
    Nu har jag snöat in på en Lovely Knit i almost black... Känner bara att jag måste ha en. Suck... Det tar lixom aldrig slut?!

• villemina

God kväll!

Har lite funderingar om klänning. Jag har en mörkblå Dudette dress (bild finns i mitt galleri). Den har blommor på sig och är knälång, ungefär.
    Min fråga är: kan man ha denna på hösten & vintern...? Hur ska jag matcha den i så fall?? Helt en fråga om tycke och smak, men tycker ni man kan ha strumpbyxor (vilken färg???), bruna stövlar och en kofta till? Vadå för kofta???
    Eller ni tycker klänningen är alldeles för somrig och bara bör bäras på sommaren?

• villemina
    Stargirl skrev 2009-09-10 18:16:16 följande:
    Aaaah....ser nu vad du skriver.Marinblå strumpbyxor och bruna stövlar med ngn härlig kofta. Spelar eg ingen roll vilken kofta tycker jag. Kanske även ett brett brunt bälte i midjan. Så blir den mer påklädd?
    Hej Stargirl!

Tänkte mig också ett par marinblå strumpisar, men VAR hittar jag såna?? Brunt flätat (dubbelt) bälte har jag och det hade säkert varit snyggt till den klänningen!
    Tack för ditt svar, nu påbörjar jag strumpbyx-jakten...!
  • villemina
    One skrev 2009-09-10 19:07:40 följande:
    Alltså jag blir galen om min nylon parker inte passar!! Pratade t.o.m. i tfn med CD och hon sa att hon tyckte den var normal i storleken. Jag vill ju kunna ha en t.ex. en lovely knit under, men den är ju inte så tjock...Hoppas den kommer snart så man kan testa och ha en chans att hinna byta den....Läste om måtten- är det samma mått över ryggen?? Dvs runt om är det 51 + 51cm på stl. 2?Blir galen om jag måste försöka byta den till en stl. 3. Är rädd för att stl. 3 kommer att vara alldeles för lång i ärmarna och säckig för övrigt....Jag är inte storbystad, har normalt 75B...Håller tummarna nu...Scarf scarf är ju helt underbar! Var och klämde och provade två igår...den grå och den rosa...den grå var nog finare men royalfärgen på fransarna gör den ju lite svårmatchad med annat...så det blev ingen...men jag har fortfarande inte bestämt mig...men den är väl helt slut sen så då behöver jag inte vela....
    Jag är 175 cm lång, väger 68 kg och har bh-storlek 75B, jag tog en jacka i storlek 3. Jag har ganska grova överarmar och jag kan lätt ha en kofta under ändå.
  • villemina
    Mabimao skrev 2009-09-10 19:10:47 följande:
    Köpte en parka almost black idag. Hade fått både 3 & 4 undanlagd då jag, som många andra, trott att jag skulle behöva gå upp en storlek på jackan.Jag har 3 på det mesta, men även 4 på en del.Jag köpte 3:an. 4:an blev för stor nertill, jag såg bara tjock ut i den. Gravid känslan förstärktes.....Jag provade med en lovely knit under och det gick bra. Liiiiiite trångt kanske, men helt ok. Och så tjock tröja kommer jag inte ha under. Denna kommer ju liksom inte vara den jackan man har på promenad vid 15-20 minus. (dunjackan får agera jacka då)Affären jag handlar i är fantastisk. Jag fick en Body Lotion på köpet då jag handlade jackan, bara för att de är gulliga.De vet hur man behåller sina kunder. 10 poäng till dem!!!!!!Ang "trådar" i jackan. Min är fäst i sidorna ordentligt utmed dragkedjan, men nertill lös, med 2 "trådar".Men jackor som varit färsta helt nertill blir fula till slut. Om fodret "korvar" sig lite syns det utanpå då, jackan "lyfts" liksom. Så jag tror detta är bra.......Fattade någon det där sista?My god vilket spam inlägg!!!!!!
    Heja heja, äntligen svar på min "tråd-fråga"!!

Japp, sådär är det på min med! Ordentligt fäst vid dragkedjan, men bara med två lösa trådar i sidorna (och inget bak). Ska man låta trådarna va kvar...? Tycker inte du att yttertyget liksom hänger upp sig där trådarna sitter...?
  • villemina

fru vanheden skrev 2009-09-11 16:36:37 följande:

Såå glad Fick min 738a idag...Som jag velade med färg och storlek och ändrade mej till slut men jag är såå nöjd med valet..Det blev ju en powder i strl 3 och den satt jättebra..Får plats med tjockare kläder under...2 i 112 var ju lite tight i armarna tyckte jag..Nu längtar jag tills man kan börja använda den..!Och min lovely knit i almost black kom idag..Den var i strl 2 och satt också så fint Och för villeminas skull (eller begäran la jag ut bild på min jacka  i bildtråden...(Mkt dålig kvalite och bilden tagen av min sjuåring )
    SNYGG!! Den var riktigt fin i powder!! Tack för att du kom ihåg.
  • villemina

*gäsp*

God morgon!

Kan man hitta en #327 i nån web-butik nu, tror ni, eller är de slut allihopa...?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2