Inlägg från: Frusna flickan |Visa alla inlägg
  • Frusna flickan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Frusna flickan skrev 2009-08-20 12:18:57 följande:
    Nej det är klart att du inte ska. Ring bara så ordnar det sig nog. Hon har ju fått tillsägelser från OM.
    Sorry hade inte läst ikapp.........

Hon bjöd mig på frakt två ggr och blev kompenserad en gång så jag har också blivit bemött toppen trots att jag gjort flera returer. Men jag håller givetvs med om att beteendet mot Kajsan (var det väl?) INTE är okej.
  • Frusna flickan
    Sara Mia skrev 2009-08-22 16:59:42 följande:
    Nu har jag fått en ny craving. Efter att ha varit in på Malenami´s blogg, www.malenami.com och sett henne i OM-butiken så har jag definitivt fatsnat för 4 continent x-stitch i chocolate och jag vet att den finns i min lokala OM-butik. Går jag dit och provar är jag säkert helt fast. Färgerna är bara så mustiga och härliga. Ja, hur gör man? Hjärtat säger en sak och hjärnan en annan. Hmmm...Funderar
    Gud! Jag håller med! Jag har inte sett åt den (el någon annan av dem) nu har ju redan en (purple) och sålde nyligen vårens i rose, men den här var ju bara så fin!!!! Jag älskar den tunikan, den passar så fint till jeans och stölar om hösten.
  • Frusna flickan
    Duntoffla skrev 2009-08-22 22:55:40 följande:
    Någon som vet?
    Det hänger nog mest på bysten tror jag. Jag som ahr 2-3 måste ha 3 på denna pga att den är trång om man har lite bröst.  örgt ganska rymlg tycker jag. Hade nästan kunnat ha en 2:a.
  • Frusna flickan
    Puffig Pingla skrev 2009-08-23 00:08:47 följande:
    Färgen heter royal och jag klippte den sista på Mathilde. Men Wink el OM-butiken kanske har den kvar. Eller så går den att få tag på i någon nätbutik.
    På ajabaja finns stl 0-3 just nu. Den färgen är underbar!! Jag hade behövt en att ha under den bruna makeouten. Hade inte den även funkat bra till check meblusen i chalk att stcka ut nertll. det är väl samma lilarosa ungefär?  Supefina inköp pwerpuffpinglan!

Jag är så glad för de hade plötsligt större stl powder som jag velat ha. Det var slut när jag kollade sist. Alla säger att de är så små upptill så jag köpte en 4:a. det var det som fanns (då iaf) Så nu får vi se om jag drunknar i den.
  • Frusna flickan
    elma skrev 2009-08-23 07:31:30 följande:
    Powerpuffpingla: Vilka fina inköp vill oxå har spoilern i royal...sitter här och drömmer, bland alla jobbansökningar och EG-domstolsrättsfall jag läser till D-uppsatsen. Längar till att jag kan få öppna plånboken och bara låta den "gråta". Duntoffla: jag har obefintlig byst och jag kan har 0 i light cotton embroidered tunikan, har 1 annars i OM.
    OT-nlägg. Lycka till med rättsfallen och uppsatsen! Jag och du är i ung samma sits fast jag går igenom hundratals tvistemål om vårdnad....
  • Frusna flickan
    isako skrev 2009-08-23 09:34:40 följande:
    Men undrar om jag kan har 3? Har strlk 4 i de figursydda o 3 i de lite vidare. Fast mycket är ju pga byst o överarm... Kanske man kan testa..Usch stackars dig. Har sett min mamma gå igenom hela vårdnadskarusellen o förlora med min syster Vi fick inte vårdnaden pga att han hade ett rum mer, så hon slapp dela rum med mig... Vilka kriterier liksom!? Inte bättre barnet mår bra eller?
    Tack vad rar du är. Men om jag gissar rätt missförstod du mitt meddelande. Jag tolkade emlas inlägg som att hon höll på med ex-jobb (kanske är hon också jurist?)och jag håller nu på och utreder och skriver om vad som är barnets bästa vid vårdnadstvitser och hur vårdnadslagstiftningen ser ut. Så jag ligger inte  någon tvst eller så som tur är. Ledsen att höra att ni systrar tvingades dela på er.. Man läser så många sorgliga historer när man håller på med sånt här

Ang storleksfrågan tog jag en 4:a just för att de skulle vara så trånga. Jag har 3 på de tajta annars men ofta 2 också. Jag gissar att det kan bli svårt att ta en mindre stl men det baserar jag på vad som sagats här  tråden - jag vet ej själv.
  • Frusna flickan
    isako skrev 2009-08-23 11:31:06 följande:
    www.tradera.com/Odd-Molly-pointelle-top-storl...Ohh så fin! Kan jag som är en 3/4 ha en? Är de stora eller små i strlk?Fanvarför har maningen OM i närheten så att man kan få prooooova!!!
    Känner mig jättetajtig om bysten jämt men på mig sitter sömmen liksom på brösten ej under så jag kan ej ha den. *ledsen Ärmarna och axlarna är stoora om man skulle gå upp  stl tycker jag.
  • Frusna flickan
    isako skrev 2009-08-23 11:48:03 följande:
    hahah Naaw tack för ärligheten gumman. Oki låter den vara o går på nästa Nää.. bläää. Ja då är det ju bara till att glömma.. Hur gör du med dessa? www.tradera.com/odd-molly-continent-x-stitch-... (Inte just denna då. men den modellen... ) har du din "lilla eller stora" strlk? Tänkte på bysten? Och kanske mina armar också..Förlåt! att jag manglar er med 1000 frågor. Men bra att kunna fråga så man slipper alla dessa frakter o förlorade pengar på plagg man köper bara för att sedan få sälja vidare igen..
    Helt okej. på 4 continent har jag stl 3. Tajt över bröna men gott om plats under dessa
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2