Inlägg från: Skrutteruttan |Visa alla inlägg
  • Skrutteruttan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Puffig Pingla skrev 2009-09-18 18:44:46 följande:
    Såååååå fin du var idag (oxå) Skrutteruttan.Jag hejar som en av de huvudlösa .
    Tack! Den klänningen var ett av mina första plagg, hade den några gånger i somras, inser att den är jättefin till leggings, stövlar (och skinnjacka) som jag hade till idag. Imorgon blir det ny klänningjakt, hoppas på att det finns lite att välja på i stan..sedan måste jag ha bruna eller beiga stövlar som passar till min check me andress...
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Skrutteruttan
    ISAKO: Definitivt den röda!
  • Skrutteruttan
    Hej igen, nu är jag tillbaka igen {#lang_emotions_smile}. Måste först berätta en "rolig" historia. Ett av de plagg som jag hade fastnat för när jag gick igenom höstkollektionen på OM:s hemsida var just hearted tunic. Typiskt tyckte jag när jag insåg priset. Har ju gått och grunnat lite på den, funderat på en almost black, powder...Har läst era kommentarer och läst i bloggarna. Idag åkte vi ut till Smultrongården. Först såg jag den hänga skrynklig på en galge och pustade ut, bra, den var inte alls lika fin i verkligheten som på hemsidan. Nu kan jag glömma den tänkte jag. Tio minuter senare kommer ägarinnan till butiken, med den på sig, struken och assnygg. Hon hade den i chalk. Hmmm, får nog fundera på den ett tag tänkte jag.

Köpte Everywear dress (provade både chalk och grå) och både jag, vänninan och expediten kom fram till att den grå var bäst på mig. Dessutom blev det en rib jersey i vitt. Det hade nämligen expediten på sig dagen till ära (under sin gråa Everywear). Glad i hågen och något fattigare åkte vi därifrån.

Skulle sedan strosa runt i de tre butiker (som jag trodde hade OM) i Örebro. Den första var urkass, fanns nada av intresse. Den andra hade inte ens OM. Den tredje, ljuvligt! Kunde ha köpt med mig tio plagg hem. Gissa vad expediten hade på sig, hearted tunic i chalk. Jag var ju bara tvungen att prova en i powder och numer bor den i min garderob. Hmm, jag har ju faktiskt tänkt på den rätt länge...men inte hade jag tänkt mig att jag skulle komma hem med tre OM plagg idag....

OT: hittade rara knästrumpor på Twilfit för 119 kronor (finns i bildtråden till klänningen)...
  • Skrutteruttan
    Sara Mia skrev 2009-09-19 17:08:29 följande:
    Sara Mia skrev 2009-09-19 17:07:32 följande: Förresten, vilken storlek tog du. har för mig att du brukar köpa 0-1 så som jag. Berätta för mig snälla du.
    Bild finns! Storlek 1, hade egentligen velat ha 0 på både hearted tunic och klänningen, men de hade inte tagit in de storlekarna...
  • Skrutteruttan
    Cashew skrev 2009-09-19 17:18:16 följande:
    skrutteruttanva snyggt det va med den kombon med strumpor, klänning, skorna och allt precis min smak.
    Åh tack {#lang_emotions_smile}
  • Skrutteruttan
    fru vanheden skrev 2009-09-19 18:23:35 följande:
    Jag förälskade ju mej i hearted tunic almost black direkt när den kom ut men tänkte att jag skulle vänta med den då jag redan har shoppat för så mycket men nu när jag tittade i webbshopparna så börjar den redan ta slut och flera här har jag sett som också har köpt den så jag blev så himla nervös att jag bara var tvungen att beställa den också Skrutteruttan...Var tycker du om din hearted tunic??Får jag se en bild?Jag tog en strl 2, jag måste ha det i OM för annars får inte brösten plats så en del blir lite stora på mej men denna ser inte ut att vara lika stor som revolution blouse iaf eller?
    NU finns det bild {#lang_emotions_smile}
  • Skrutteruttan
    fru vanheden skrev 2009-09-19 19:47:24 följande:
    Tack Va fin den var Jag har aldrig sett den i powder, visste inte ens att den fanns i den färgen!Jättefin.Jag har ju min revolution blouse i powder, älskar den färgen...Men jag har ingen i svart så den blir jag nog jättenöjd men mitt val ändå (fast hade jag varit ärlig är det flera blusar jag gärna hade haft samma fast i olika färger en lovealot blouse i amost black (har chalk), revolution i chalk (har powder)och freedom i royal(har blå) )
    Jag velar också fram och tillbaka ibland...hade ju först tänkt mig den i chalk...men så har jag ju en "snarlik" i chalk...sedan tyckte jag almost black lät snyggt, men i butiken fanns den bara i större...dessutom hade jag precis köpt klänningen i almost black...Powder har jag bara i jackan, en spoiler och mina bloomers..Är jättenöjd med mina köp idag!
    Duntoffla skrev 2009-09-19 19:40:53 följande:
    Ja, jag har för mig att bägge fanns i OM-butiken, i alla fall den grå/beige. Du är superfin i alla kläderna! Visst är Everywear i ull? Köpte liknande strumpor på LIndex idag. Vita med svarta snören (dock lägre) samt ett par längre grå med snöre.
    Ja, ull, men inte alls så stickig, provade med underklänningen under, sedan blev det ändå en rib jersey (ljuvlig), bara att dra upp ärmarna lite på den...
  • Skrutteruttan
    Apropå jeansleggings...i våras köpte jag en hel drös på Gina Tricot, de är urbra. Nu har jag dock lagt på mig rätt många kilo (jobbigt med alla kläder jag INTE kan ha men å andra sidan mer hälsosamt!). Nu har jag köpt från Vila och Vero Moda/Only, de är också bra! De ljusgråa jag köpte på Vero Moda igår kostade bara 250 kronor, de har fickor på baksidan, OM man nu skulle vilja visa rumpan {#lang_emotions_laughing}.
  • Skrutteruttan
    Jool76 skrev 2009-09-19 22:30:57 följande:
    Åh Skrutteruttan - du är jättefin i din Hearted tunic! Tyvärr sitter den inte alls så på mig, har storlek 1 men känner mig som en fyrkant på grund av min byst... Och sedan är jag som sagt superkänslig för det där fyrkantiga, så det funkade inte! Den är superfin i Powder!!! Min var ju Almost black, men 17 vet vilken jag hade valt, om jag hade trivts i den dvs...
    Tack! Jag älskar den redan, verkligen värd sina pengar! Färgen är helt underbar också, är glad att jag valde den istället för almost black...Lite lilac var också fin, men jag är ingen lila tjej och då är det synd att köpa ett så dyrt plagg...
  • Skrutteruttan
    villemina skrev 2009-09-20 15:05:42 följande:
    Hej töser!Kan liksom inte bestämma mig: begagnad Lovely knit i BOMULL storlek 2 (brun & beige med rosa knytband) från Amore-kollektionen......eller......en helt ny i ULL storlek 3 Almost Black (med blått knyt). Vad säger du? Vilken hade du köpt? 1000:- för den första eller 1599:- för den sista. Svårt!Fördelar bomull: -Jag kan ha en mindre storlek. -Inte så varm, kan ha den inomhus.-Ljus i färgerna, passar även sommarkvällar. Fördelar ull:-Varm, kan användas som höstjacka soliga dagar. -Snygg färg som är enkel att matcha. - Ny, inte använd av nån annan. Snälla, hjälp mig!!
    Ny, definitivt!
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2