Inlägg från: Skrutteruttan |Visa alla inlägg
  • Skrutteruttan

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Åh, hjälp mig någon...Jag funderar på UGG´s nu när det är rabatt på CD...Ni som har, vad tycker ni om dem? Jag har tyckt att de varit skitfula och så plötsligt en dag så WOW. Tänkte ett par i Chocolate..till check me andress
    t ex...eller till min mullvadsfärgade kjol och Jackan förstås, i powder...Visst köpte du ett par i veckan Fru Vanheden?
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ Mamma till fem ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Skrutteruttan
    Suck, hade bestämt mig för att slå till på ett par UGGs, hade de i varukorgen, men efter att ha fyllt i tusen uppgifter reagerade jag på namnet på stöveln. Det visade sig att en i en annan färg hamnat där. Gjorde om samma procedur tre gånger och ändå kom fel stövel i varukorgen hela tiden. När jag klickar på den rätta blir det ett felmeddelande men det går ändå att lägga varan i korgen (fast den ersätts uppenbarligen av en annan). Egentligen har jag verkligen INTE råd och det känns dumt att ta en annan färg bara "för att"...de är ju ändå rätt dyra.

Jag har kommit på att jag vill ha en brun väska. Jag som int ens är en väsktjej! Jag har verkligen fastnat i OM-träsket, jag älskar varenda plagg men nu sätter ekonomin stopp...suck, det är livsfarligt att hänga i tråden här och följa alla bloggar....Jag får snart skaffa mig ett extraknäck för att finansiera mitt beroende(som om man inte har häcken full ändå, jobbar heltid, fem egna barn, två bonusar, hus...{#lang_emotions_innocent})...

Behövde bara skriva av mig lite...hur finansierar ni era inköp? Tjänar bra? Lite utgifter? Män som tjänar bra? Arv? *nyfiken*
  • Skrutteruttan
    Mabimao skrev 2009-09-20 20:12:26 följande:
    Ja, jag som trodde du var miljonär minst. Ja, för att tala för mig, så köper jag inte i din takt. Jag har drygt ett 20-tal st, och då har jag handlat i flera år!!! Sålt en massa av dem också genom åren....Jag älskar kläderna men vill inte bara ha det på mig. Tycker det blir lite kaka på kaka ibland. Tycker om när OM plagget får lysa liksom. Utan konkurens från flera andra samtidigt. Jag säljer de jag tröttnat på för köp av nya. Jag inpuls köper inte kläder utan köper få men väl utvalda plagg.Jag tycker tråden och bloggarna är toppen. Roliga att följa och få inspiration. men att köpa bara för att andra gör det gör jag inte. Jag köper enl. vad min plånbok tillåter (med visst undantag i somras vid alla reor)
    Jag menar att jag bli så inspirerad av att se alla fina kläder på "riktiga" männsikor, plagg som man inte tyckte var tilltalande på en "död" bild på hemsidan...Nej, jag är verkligen inte miljonär, tjänar rätt uselt som förskollärare och har satt sprätt på i stort sett varenda sparad krona {#lang_emotions_surprised}. Å andra sidan känns det som en investering, kan ju faktiskt få igen en del på Tradera...men just nu vill jag inte göra mig av med ett plagg...
  • Skrutteruttan
    Stargirl skrev 2009-09-20 20:12:07 följande:
    Jag tjänar mina egna pengar unnar mig det jag vill. Min man tjänar helt ok och det gör jag oxå. Behöver inte räkna småpengar men kan inte skena iväg hur som helst heller.
    Jo, det gör jag med (och min man och jag har helt åtskild ekonomi), men lönen är inte så fet när man jobbar inom det kommunala precis..
  • Skrutteruttan
    Hej {#lang_emotions_flower}

Vad roligt med så mycket svar!!!

Håller tummarna för dig Pingla! Jag tänkte faktiskt på det senast igår, det här med gravidmage och OM. Jag vill ju supergärna ha en liten till, men mannen tvekar. Men OM ({#lang_emotions_wink}) det blir så skulle jag kunna använda nästan alla mollysar och bara köpa gravidleggings. Varje graviditet har jag köpt massor av mammakläder, hur ekonomiskt är det? Not!

Ha en bra dag! Själv har jag på mig hearted tunic till jobbet idag *glad*.
  • Skrutteruttan
    Ps, nu mailade jag till Country dreams om de där UGGsen jag vill ha, får se om det fanns några kvar då till mig...
  • Skrutteruttan
    fru vanheden skrev 2009-09-22 21:25:53 följande:
    Idag blev jag såg himla glad när min telefonen bara plingade hela tiden och det var en massa nya paket att hämta ut Jag fick hem min 738a i strl 2 istället för och den sitter mkt snyggare på mej..Så den ska jag behålla och skicka tillbaka 3:anSen fick jag också från CD mina Uggs i chocolate och fy så snygga och sköna de var!Passar så bra ihop med jackan som är i powder Sen fick jag min hearted tunic i almost black och den satt jättefint på och var med figursmickrande än tex revolution blusen,,Så snygg på men gillar inte priset...Men jag är tvungen att ha den ändå Sen kom mitt snygga armband från humanity i mörkbrun...Kanonsnyggt!Så detta var en mkt rolig dag Nu har jag shoppat färdigt för ett tag till...Iaf till nästa OM släpp...Har redan hittat ett par favoriter
    Åh, jag väntar också på ett par UGG i chocolate..till min jacka i powder {#lang_emotions_laughing}. Det som står näst på önskelistan är ett Humanityband och en brun väska...
  • Skrutteruttan
    Sommarbebben skrev 2009-09-24 09:04:26 följande:
    Har precis fått info från min butik att de ej ger kompensation för min trasig check meandress, då jag själv har sytt fast bandet. (!!!!)Äuummm, det måste ju ändå vara en reklamation, även om jag valt att själv sy fast det söndriga bandet. Men nej, eftersom felet nu är "åtgärdat" som de uttryckte det, så utgår ej någon ersättning.Nu är jag FÖRBANNAD! Tycker det här är skit rent ut sagt från OM sida. Är faktist sura på dem, och inte så mycket på butiken, eftersom de följer de instruktioner de fått från OM.NU BLIR DET INGEN OM SHOPPING I STOCKHOLM FÖR MIG! Kommer inte att lägga mer pengar på ett märke som höjer priserna och sänker kvaliten!Ursäkta mitt inlägg, men jag är så arg. *behöver lite stöd nu tjejer*
    Oj, jag hade också "lagat" min klänning och hörde sedan om rabatten...Jag mailade Folkart och bifogade en bild. Igår fick jag tillbaka pengarna!
  • Skrutteruttan
    villemina skrev 2009-09-24 13:22:03 följande:
    Tack, vad snällt! Jag tror jag gillar denna färgen bäst, faktiskt. Tror inte jag kommer att använda en royal-färgad lika mycket. Vet dock fortfarande in om jag ska behålla den. Måste jogga bort sommarfluffet som satt sig så o-fint som en badring runt midjan.
    Du är jättesnygg i den!
  • Skrutteruttan
    barn05 skrev 2009-09-25 10:10:45 följande:
    Skrutteruttan: Såg i bildtråden att du har en Everywear dress och måste fråga om du trivs i den och använder den flitigt? Jag är så sugen på att köpa en men är rädd för att den känns för varm. Vad säger du?
    Köpte den i lördags och idag är det första dagen jag har den på mig. Den är UNDERBAR, gissa om jag fått komplimanger idag {#lang_emotions_flower}. Visst är den varm, men vi har kallt på jobbet så det är okej. Har en rib jersey under för att den inte skall vara stickig...
Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2