Inlägg från: Sandra G |Visa alla inlägg
  • Sandra G

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Jag köpte en 2:a och har storlek 2 på mina andra två plagg bl a light cotton embroided s/s

LindaLii skrev 2009-09-04 18:04:04 följande:
    Ingen som kan svara på hur lovely knit är i storleken?
  • Sandra G

Om man inte gillar att koftan sitter tajt ska man då ta en 3 på Tenfold? Jag har en 2 på kniten, men nån sa att tenfold hade snävare ärmar.

Stargirl skrev 2009-09-04 18:42:31 följande:
    Jag har stl 0 eller 1 men tar alltid en 1:a i koftor överlag för att kunna ha en skjorta lr blus under. Gillar inte snäva koftor.
  • Sandra G

Är den stel? Är den inte som Lovely knit?

Stargirl skrev 2009-09-04 18:46:57 följande:
    Nej, jag tror den blir för stor och bylsig. Den är inte snygg om den är stor då den är så stel....
  • Sandra G

Har bestämt mig (tror jag) för att beställa en tenfold. Men är fortfarande osäker på storlek. Ska man chansa på en 3:a? Nån sa ju att den var lite trång.

• Sandra G

Tänkte beställa den från CD ikväll. Men då kanske jag ska ta en 2:a som jag har på Lovely knit.

Stargirl skrev 2009-09-05 17:09:44 följande:
    Kan du inte prova först? Jag testade en 1:a idag på en i ull och den var inte större eller mindre än min i bomull.
  • Sandra G

Skriv på du bara. Det är jättekul att läsa. Själv klickade jag precis hem en tenfold.

Frusna flickan skrev 2009-09-05 20:38:42 följande:

Men gud, hur skriver jag? Sorry. Jag kom alltså till ett ställe jag ej brukar vara på (en butik utanför stan) och dreglade åt alla fina OM. De hade lagt alla fina strumpor i en korg och hade gjort lite höstig skyltning - så fint!! Vill ha lfer koftor och min karl tyckte att jag borde köpt en check me andress. Varför gjorde jag inte det?? Jag borde tagit den ist för check me blouse nu när jag ändå har köpt så många andra tunikor/blusar. Och nu är höstkvoten fylld för min del.  Jag har ju även beställt en v-neck i pink och en freedom - i chalk från ajabaja. Ville helst haft en blå eftersom jag tycker det blir lite likt att ha chalk i både revolution och freedom men jag blev snål när jag skulle beställa freedom och tog den från folkart för att få 15% och de hade ingen blå. Revolution hade jag då redan beställt och älskar den i chalk och blått så jag hade ej kunnat välja ngn annan. Men men... Det blir nog bra. Iaf ör det färdighandlat för mig från höstkollektionen. Nu väntar jag på en tunika ur vinterns. Bara den inte kostar fläsk nu................. Jag hade på mig min t88 smock en stund igår och har ett problem. Den åker upp när jag rör mig. Liksom vill dra sig uppåt så pengarna var liksom på brösten trots att den satt bra från början. Fan.. är den kanske lite liten ändå? Den andra var så himla stor och ärmarna är lååååånga. Fasen varför ska det bli så här. Vill ju ha den på julafton. Om jag ska känna så här hamnar den på T långt före jul Jag är verkligen veligast i hela stan. Jag älskar den till utseendet men jag kanske hade rätt första gången som ratade den då. Min kropp är inte skapt för den kanske? bla bla Förlåt att jag babblar på så här i tråden. Är lite uttråkad. Sitter här ensam men sovande barn. Har inte ens hyrt någon film till mig själv ikväll...
  • Sandra G

Mot mig har hon också varit trevlig. Jag beställde just en Tenfold därifrån och handkrämen. Hoppas den är bra.

Jag köpte Lovely knit i OM butiken förra helgen fast i storlek 2, hoppas inte de drar ihop ni så farligt bara då kanske den blir för liten. Då bli jag ledsen.

One skrev 2009-09-05 21:08:12 följande:
    Vill förresten bara berätta, eftersom många har ju haft problem med countrydreams, men mot mig har hon varit jättegullig och trevlig hela tiden. Trots tretusen frågor och storleksgrubbel. Beställde två (!) lovely knits i ull (och vad skönt - de är inte stickiga) i stl. 3 eftersom jag var lite osäker på storleken, jag brukar alltid ha stl2 men just ärmar kan bli lite för trånga.. De sitter jättefint, lite stora i ärmarna men ull brukar ju ha en tendens att dra ihop sig lite vid tvätt. Att de är för långa, ja , det är ärmar på alla plagg för mig. Har tydligen korta armar.... Gulligt nog så skickade hon med lite godis (det lämnar jag åt barnen) och en tub med odd mollys handkräm! Tack säger jag...! Hon berättade också att min favoritjacka, noblesse hood coat kommer att kosta 4999kr!! Suck...det blir nog ingen sådan...kan inte hitta argumenten för att betala så mycket för en jacka - hur snygg den än är...
  • Sandra G

Den såg jag igår. Superbra!

Duntoffla skrev 2009-09-05 22:11:36 följande:
    Aha, ska kappan inte vara så fin IRL?  Tycker den ser så himla fin ut på bilden. Det kanske är tur att den inte är så fin då om den nu kostar 5000:- Äntligen lite Traderafix avklarat. Så trist att mecka med men kul när pengarna rullar in NU är det dags att kolla på "Män som hatar kvinnor" Ha en fortsatt trevlig kväll!
  • Sandra G

Det blev en brun.

Frusna flickan skrev 2009-09-05 23:16:48 följande:

Så trevligt! vilken färg blev det?
  • Sandra G

Är det nån här inne som har den här Odd Molly bloggen? Jag brukar gå in och läsa den men nu är jag inte inbjuden
    Om det är nån här som har den eller som är inbjuden till den, snälla kan ni inte fixa så jag får läsa den. Tack på förhand

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2