Inlägg från: MammatillO |Visa alla inlägg
  • MammatillO

Odd Molly - för oss inbitna del 2

Någon som bor i Sthlm som vet om butikerna som säljer OM där kan ev skicka varan?

• MammatillO

Efter att ha prövat vanliga OM plagg som "check me andress" och vissa andra plagg från OM så måste jag ha en storlek 3 i kappan , vill gärna kunna knipa en från ajabaja då det blir rea men då är frågan vågar men ens köpa där , Med tanke på tidigare inlägg

Puffig Pingla skrev 2009-10-20 16:32:20 följande:
    Både OM-butiken och Mathilde skickar men jag tror de tar ganska mycket betalt (men det kan det ändå vara värt).
  • MammatillO

Är det bara jag här som har en "udda" kropp prövade "check me andress" idag och jag var tvungen ha 3.an över axlarna och rygg men i midjan var den super stor så jag skulle behövt en 1.a runt midjan , fattar inte varför dom syr dom så snävt kring axlar och rygg

• MammatillO

Jag tyckte den sätt rätt bra 3.an ( visst den var stor i midjan) men den blev en riktig bakelse då den är klock formad så blev det rejält vackert svall enda både jag och kvinnan i butiken reagerade på att jag har så små byst så jag fyllde ju inte ut den , Men det går säkerligen att fixa med en vadderad BH under

Hoppas nu att 3.an finns kvar tills OM börjar reas ut i lokala butiken och sen blir det beställa från ajabaja en nobless coat i 3.an också ..

Syns det att jag är REA freak

Morty skrev 2009-10-20 21:10:23 följande:
    Åh det låter intressant. Letar och letar efter en underklänning. Säger samma som Ewings fru du har ingen bild?

Nä du har absolut inte udda. Det är samma för mig i vissa modeller. Ibland känns det som man är mega bred över ryggen.
  • MammatillO

Jag kommer vänta till Rean och köpa den , Om den inte finns kvar så blir man såklart besviken men den går ju trots allt på över 5000:- och det vill jag inte betala för en kappa så jag hoppas den finns kvar på rean i min storlek och färg

malin o skrev 2009-10-20 22:17:41 följande:

Duntoffla - Noblesse coat är det jackan som gick på över 5000?? Det kändes lite mastigt, men oj va snygg den var!!!
  • MammatillO

Någon som testat både Nobless coaten och once in a lifetime coat från OM?

och säga om storleken skiljer sig något mellan dessa?

• MammatillO

Tja , Om jag bott där så

Men jag syftade på online butiker

smulan0 skrev 2009-10-24 14:05:04 följande:
    var precis på kidsandfriends i borgeby utanför Lund och där fanns den i både rosa och powder i en massa storlekar. Köpte spoiler underskirt i powder! De hade en massa odd molly, väl värt en omväg för alla i malmö-regionen
  • MammatillO

Någon som har "velour hood tunic" ? har tvättat den i 40 grader som det står men tyget ser "krulligt" ut rättar det till sig då den torkat ? Har även fällt lite veolur på fjärilen är det vanligt?

Svar på tråden Odd Molly - för oss inbitna del 2