Babyteckenspråk!
Helt otroligt!
Är det någon som har provat?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-20 10:56
Här kan vi ladda ner typiska ord.
www.teckna.ecsweden.se/
Helt otroligt!
Är det någon som har provat?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-20 10:56
Här kan vi ladda ner typiska ord.
www.teckna.ecsweden.se/
Ronjas mamma skrev 2009-08-20 14:27:23 följande:
JO men annars lär barnet sig snabbt vem den kan använda tecken med och inte, farmor är döv("hörande" med hörapparat) och med henne använder hun många fler tecken än med oss..
anne h skrev 2009-08-20 15:08:29 följande:
Gud va häftigt! :D
har inte sett länken, strul med datorn.
min kompis 15 månaders tecknar en del (de har gått "på kurs"). han kan iofs uttala några ord muntligen också, men det är redigt gulligt när han gör tecknen för ex kanin eller motorcykel som när vi sågs sist på parklek med just kaniner & på vägen dit motorcyklar. så klart.
Det är helt olika som allt annat hur snabbt det går från barn till barn men de blir så lättade och glada när de blir förstådda.
Om jag inte ser att vi gått förbi en hund börjar Ronja "hoppa" i vagnen och göra ljud samtidigt med att hun visar tecknet, men många andra saker pekar hun bara på..
Som sagt pojkens mannen din behöver inte använda tecksen bara för att du och sonen gör det.
Ronjas mamma skrev 2009-08-21 07:59:46 följande:
anne h skrev 2009-08-17 22:45:07 följande:
ingi smile skrev 2009-08-21 11:00:26 följande:
Jag och dottern har kört med babytecken sen hon var 10månader , idag är hon 2 år... Jag fick bibliotetket att ta hem dvdn med babytecken, jättesmidigt!
Nu när vi går till biblioteket lånar vi myclet böcker med tecken, hon tycker det är jättekul!