Nu är jag verkligen nybliven kattägare så jag kanske är helt fel ute, men går det inte göra så att man koncentrerar sig på en unge i taget, är ju inte lätt att hålla rätt på flera på en gång.
Vi har haft en jäkla tur med våran lilla kattunge, hon har inte haft någon mamma som visat henne något, hon är bara 7-8 veckor och har skött sig själv på en höskulle fram till vi tog hand om henne,
så någon låda har ju inte varit aktuell innan.
Å inte hade vi någon riktig kattlåda när vi kom hem med henne, sand fick vi köpa det som fanns i mataffärn (det var ju liksom lite akut och viktigast var att den fick mat i sig)Vi fick ta en plastback med lite högre kanter och det första vi gjorde var att ha i sanden och sen stoppa i katten (som då inte orkade hoppa ur själv) iaf så gjorde hon det hon skulle direkt å vi lyfte ur henne. Nästa gång det var dags så ställde hon sig vid lådan och jamade väldigt intensivt och på ett helt annat sätt än när hon var hungrig..var bara att lyfta i igen. Sen tog vi henne till lådan lite regelbundet ett par ggr även om hon inte sa till och hon har gjort vad hon ska varje gång. Nu har vi haft henne hemma en vecka, inte en enda olycka och nu tar hon sig i och ur lådan själv. Å talar dessutom högljutt om innan att "nu går jag på lådan", så vi vet
Var lite det jag tänkte på om det kanske är lättare med en i taget och försöka se och höra kattens signaler lite lättare. Tänkte också att får man ordning på nån/några så kanske de andra tar efter?
Som sagt, kanske är helt fel ute men ville iaf tala om hur vi gjorde.