• Zhara

xtravaganza

Sant, ska iväg o träna imorgon på gymmet och bränna lite!
    Vill inte ta i för intensivt när man går på sån låg energi. Det känns bra iallafall

• Zhara

Januscha: Jag tar en stor matsked phsyliumfröm före soppan (blötlagda i vatten) men har sedan i lördags inte kunnat göra nr2... är stenhård men samtidigt inte ont i magen. Hade gärna haft lite rännaskit för att få ut det!

• Zhara
    januscha skrev 2009-11-03 09:37:14 följande:
    zhara; min mage har ändå fungerat ganska bra...haahah....de lilla som kommer ut=) men tänkte ändå att de kan va bra med lite fibrer som håller igång tarmarna...stackars dej,finns inge värre än att ha problem med magen,va förstoppad som fan när jag va gravid och jag bara hatade de!! jättejobbigt o psykiskt påfrestande..fast jag är ioförsig rökare som gör att magen typ kommer igång varje morgon efter kaffe/cigg..hur länge har du fröna i vatten innan du dricker?
    Nu har jag gjort nr2!!!!!!! Så sköönt att få ut det
    Phsiliumfröna lägger jag i vatten innan jag gör iordning soppan så kanske 1minut eller så bara sen sveper jag alltihop! Provade att lägga fröna i soppan en gång men det blev jättevidrigt så gör inte det!
  • Zhara
    strommis skrev 2009-11-03 22:19:32 följande:
    Tack så mycket för välkomnandet =) Imorgon så ska vi träffa för första gången i gruppen, hoppas att man känner igen nån, bor i en ganska liten stad. hur som så är jag riktigt taggad och längtar massor, har provat att soppa en gång tidigare med höll bara på ett par dagar, sen så var det massa kalas så det sket sig, men då var jag inte lika inställd på det som jag är nu.
    Det kommer allt gå bra, så länge man har rätt mental inställning! Jag vill verkligen detta och har klarat första veckan utan problem har knappt några hungerkänslor och ser att kroppen blir mindre- det är en sån kick så det finns inte!
  • Zhara

Ikväll ska jag byta mina två påsar persika för fy 17 vad dom smakade illa!!! Det blir vanilj som blivit min nya favvis! Gärna med kanel o kardemumma, kanel är ju även bra för magen

• Zhara
    misslindis skrev 2009-11-04 11:22:21 följande:
    Som jag...fast jag klarade inte vaniljen länge...Keso m ägg o linfrön var riktigt gott
    Det kan jag tänka mig, åte det mycket när jag gick på VV fast jag brukade ha i lite kalles kaviar i kesos för mer smak o sälta
  • Zhara
    kmh skrev 2009-11-06 07:14:00 följande:
    Idag är helfarten avklarad och jag väger 6-siffrigt och bara 4,8 kg kvar till mål!Det är konstigt, men de veckor jag har minskat träningen har jag haft mest viktnedgång. Hoppas att det inte beror på att jag tappar muskler. Så fort som förkylningen ger med sig skall jag träna igen. Nu skall jag ta nya foton och mäta mig igen.
    Hahaha jag fatade först inte vad du pratade om 6-siffrigt??? Jag som gör allt för att inte väga 3-siffrigt!! men nu fattar jag!
    Grattis, bra kämpat!
  • Zhara
    Tjejen83 skrev 2009-11-06 13:22:43 följande:
    Hej alla duktiga tjejer!Är nu på dag 14, två veckor avklarade redan, trodde inte det skulle gå så fort, men dom har ju bara flugit förbi. Känns skönt, men har ju faktiskt runt 30 kilo till att gå ner. Men 7,1 kg ner hittills är väl inte fy skam! Fast 6,5 på hemmavågen, vet inte riktigt vilken jag ska gå efter, väger mig fortfarande varje morgon. Har bara 4 smaker jag får i mig nu, så jag hoppas jag klarar mig så länge som möjligt på bara dom. Men här ska kämpas!
    Duktig du är! bra kämpat säger jag. mina batterier i vågen har lagt av så nu kan jag inte väga mig ska till XV den 16 för vägning
  • Zhara

Idag har varit lite knasig för jag har ingen hunger längre när klockan var 11:30 idag kom jag på att jag inte "ätit" ännu... Så allt har blivit fel i tiden idag och den sista soppan orkade jag inte ens hela... Nån med bra tips??

• Zhara

Kommer säkert vara skithungrig imorgon o undra hur jag inte kunde dricka upp allt idag
    Är lite nervös nu oxå för jag har ingen våg som funkar och jag har ett grymt kontrollbehov att veta, nu blir det ingen vägning förrän 16:e och jag hoppas att det har hänt grejer då.

• Zhara

Nuhar det redan gått 2veckor! det är inte klokt hopas att resten går lika lätt! Har 6 v kvar på helfart detta året, har tänkt gå på halvfart under jul o nyår sedan helfart igen om jag orkar annars fortsätter jag med halvfart. Nästa vecka blir det vägning på XV!

• Zhara
    misslindis skrev 2009-11-10 10:54:05 följande:
    För att inte ha lyckats träna på en vecka med sjukt barn så lyckades jag ändå gå ner 1,3 enligt vågen hemma och då under upptrappning Och måttbandet var ännu trevligare ...midjan har minskat -11,5cm, höften -10cm, överarmen -4,3cm och lår -8cm...(på 3mån)Börjar fundera på om kläderna jag beställt från H&M för 3veckor sedan kan vara lite stora el helt perfekta nu (hoppas paketet kommer idag)
    Vilka roliga reultat! Tror du har retur ifall dom är för stora
  • Zhara
    strommis skrev 2009-11-11 08:15:45 följande:
    Dag 7 =) ikväll är det första vägningen;/ hoppas att det har hänt massor.jobbar till 22 så jag uppdaterar er då. Kan inte riktigt fatta att det redan har gått 7 dagar, jag har gjort bort en tredjedel på ren kur=)
    Visst går det fort! Jag har bestämt nu att jag skagå helfart till lucia sedan halvart till nyår och sedan påt igen! Känns bra att ha en plan
  • Zhara
    Tjejen83 skrev 2009-11-11 17:21:35 följande:
    Hmm, får nog bära iväg med min våg ändå. Kändes bra att väga sig varje morgon, men insåg idag att min våg visar 2,5 kg mindre än xv-vågen. Då har jag ju inte gått ner så mycket ändå. Fast 6,3 är väl inte helt fel det heller. Så bort med vågen så blir det extra spännande att väga sig nästa gång!
    Det är nog en god idé. Jag har inte vägt mig på över 1 vecka så jag har ingen aning och det är en rätt skön känsla faktiskt nu!
    Ska väga mig på måndag på XV sedan har jag tänkt väga mig varannan vecka.
  • Zhara

Idag har det gått 3 veckor! Imorgon ska på vägning ocg det ska bli så kul! vet inte vad jag tror men hoppaas på en siffra idag ska jag på spinning för att ränna lite mer

• Zhara

Har varit på vägning idag och det var såååååå kul! 10,5 kg minus på 3veckor! Är galet nöjd
    Då har jag gjort en fjärdedel av vad jag har planerat!

• Zhara
    strommis skrev 2009-11-16 17:47:39 följande:
    Hittils så har jag bara tagit promenader, men ikväll ska jag prova att spinna, hoppas man inte blir yrslig, men då får man väl ta det lite lugnt. hur ofta tränar ni? och vad tränar ni?
    Jag tar 1-2 långpromenader i veckan. 2 styrkepass med 2 konditionsövningar oftast crosstrainer i 30-40min. Igår var jag på spinning, 90 minuters o det var lugnt drick bara mycket vatten under passet
  • Zhara
    emelud skrev 2009-11-17 09:54:12 följande:
    Hej!Har länge varit inne och läst i tråden och tycker det är så otroligt motiverande att läsa om era framgångar.Jag började på Xtravaganza den 1/6 och körde helfart i 4 veckor. Detta resulterade minus 7.5 kilo ca. Lite mer kanske eftersom jag omvandlat en del fettmassa till muskelmassa. Ja ja, i vilket fall som helst så tappade jag kontrollen lite när jag började med halvfarten och har inte riktigt hittat tillbaka. Igår blev det nystart för min del på helfart och ska till att börja med köra till jul. Har ca 20 kg till att bli av med, så nu hoppas jag att motivationen ska finnas där och att jag lyckas!Något som känns väldigt positivt med att jag klev in i detta är att jag verkligen kommit igång med träningen. När det finns luckor i det rätt inrutade privatlivet kör jag step up och spinning nere på gymet. Annars blir det löpning. Så praktiskt, bara på med kläderna och ut och springa. En liten fråga: Hur gör jag för att piffa upp sparrissoppan och grönsakssoppan? Känner att det behövs...
    jag har i lite färsk dill o persilja då smakar den so ängamat nästan!
  • Zhara

jag ser jättemycket fram emot att få börja äta sen. jag har alltid ätit hyfsat nyttig förutom det jag stoppat i mig emellan måltiderna Något som jag saknar nu är frukt, äpple banan annanas sharon o melon.......
    Jag kommer garanterat att unna mig saker och jag har tanken att vill jag äta då får jag jobba för det oxå och det gör mig ingenting! Ska köpa ett par löparskor och börja jogga tänkte jag, perfekt på helgen när inte gymmet har öppet

• Zhara

är det billigare att köpa fler färdigblandade shaker än 1?

Svar på tråden xtravaganza