• socute

uggs uggs uggs!!

Nu har jag en viktig fråga! Jag tänker införskaffa Uggs såhär till Hösten och fyra månader in på graviditeten så känns dom väldigt önskvärda!
    Jag satt nämnligen på H&M´s sida och skulle kika på mammakläder då jag såg en modell med Uggs. Dom såg så himla bekväma ut så nu vill jag ha ett par själv!!

Nu till frågan:
    Hur är dom i strl?

Jag har själv 37 . Ska jag ta strl 37 och hoppas på att dom passar elelr bör man ta en size mindre än man har? Dom ser rätt rymliga ut!

Vad tror ni?

• Svar på tråden uggs uggs uggs!!
  • socute

Frk Svår skrev 2009-08-20 21:12:16 följande:

Snor tråden lite Är också lite sugen men vilken färg? Funderar på mellanbrun eller mörkbrun...
    Jag funderar på mörkgrå eller bruna.. det finns fejk på tradera.. men inga pasande strl till mig
  • Fratris

MysTic PrincesS skrev 2009-08-20 20:35:44 följande:

Hm, de kan bara använda på hösten vid hyfsat milt väder o inget regn eller?
    Nej, mitt första par höll i fyra vintrar och höstar! Hade dem ALLTID även om det snöade och regnade. Det gäller bara att impregnera dem ofta, cirka en gång i veckan. Om de är äkta är det superbra kvalitet så de håller verkligen!

Jag har använt mina som är i "chestnut" color mest, vilka är mellanbruna. Funkar till allt :) Mörkbrunt blir lite för mörkt mot jeans i mitt tycke, plus att de lätt kan få en salt-rand (av saltet de strör på vägarna på vintern) som mina svarta får då och då.
  • Kärleksmums

Det finns äkta uggs att köpa på ebay. Själva iden med uggs är ju att det är gjort av äkta lammskin och håller kroppstemperaturen vare sig det är sommar eller vinter. Kan vara värt att investera i riktiga ifall man inte behöver betala 2000 kr dvs

• Frk Svår
    socute skrev 2009-08-20 21:17:40 följande:
    Frk Svår skrev 2009-08-20 21:12:16 följande: Jag funderar på mörkgrå eller bruna.. det finns fejk på tradera.. men inga pasande strl till mig
    Köpte fejk från Ellos.se förra året men vill nog ha äkta nu. Fejken var sådär, blev ganska utslitna fort och har nog lite småtaskig sula

Vill nog helst ha bruna men frågan är vilken nyans...
  • socute
    Kärleksmums skrev 2009-08-20 21:22:01 följande:
    Det finns äkta uggs att köpa på ebay. Själva iden med uggs är ju att det är gjort av äkta lammskin och håller kroppstemperaturen vare sig det är sommar eller vinter. Kan vara värt att investera i riktiga ifall man inte behöver betala 2000 kr dvs
    HIttade svensk sida också, men med utländska strl så antagligen skickas dom från utlandet, fri frakt men det gick endå på 1900 spänn.
  • socute

Frk Svår skrev 2009-08-20 21:22:16 följande:

Köpte fejk från Ellos.se förra året men vill nog ha äkta nu. Fejken var sådär, blev ganska utslitna fort och har nog lite småtaskig sula Vill nog helst ha bruna men frågan är vilken nyans...
    Ah , jag vill helst ha äkta! =)
  • black sun

Jag kommer in somkärringen mot vinden och måste bara säga att det är bland de fulaste skor jag vet. vad är det som är så speciellt med dem? kan nån förklara ? Förumtom att de ser väldigt sköna ut.

• Fratris

black sun skrev 2009-08-21 14:08:29 följande:

Jag kommer in somkärringen mot vinden och måste bara säga att det är bland de fulaste skor jag vet. vad är det som är så speciellt med dem? kan nån förklara ? Förumtom att de ser väldigt sköna ut.
    Det är precis det. De är sjuk sköna :) Tål alla väder. Och som nån ovan sa, de är svala när det är varmt och varma när det är kallt pga fårskinnet.

Och jag tycker inte de är SÅ fula, tycker de ser mysiga ut :) Jag har bland annat UGGs Sundance modell, som ser ut såhär (nervikta och uppvikta respektive... och de är i chestnut color):

i2.iofferphoto.com/img/1163664000/_i/15295421/1.jpg

www.uggol.com/images/5325-Ugg-Sundance-II-Chestnut.jpg
  • black sun
    Fratris skrev 2009-08-21 14:35:57 följande:
    black sun skrev 2009-08-21 14:08:29 följande:
    Det är precis det. De är sjuk sköna :) Tål alla väder. Och som nån ovan sa, de är svala när det är varmt och varma när det är kallt pga fårskinnet. Och jag tycker inte de är SÅ fula, tycker de ser mysiga ut :) Jag har bland annat UGGs Sundance modell, som ser ut såhär (nervikta och uppvikta respektive... och de är i chestnut color):i2.iofferphoto.com/img/1163664000/_i/15295421...www.uggol.com/images/5325-Ugg-Sundance-II-Che...
    Ja de ser verkligen sköna ut men jag måste ändå säga att de är otroligt fula. men smaken är som baken, som de säger
Svar på tråden uggs uggs uggs!!