Inlägg från: The straight way |Visa alla inlägg
  • The straight way

Ramadhan

mowgli skrev 2009-09-21 11:17:08 följande:
    The straight way skrev 2009-09-21 10:26:06 följande: Liite bögigt är det väl ändå?
    Liite? Du använder inte parfym för att inte uppfattas som bög eller?
  • The straight way

Sanningens väg skrev 2009-09-21 11:39:10 följande:

The straight way skrev 2009-09-21 11:28:02 följande: Ja, men det förändrar inte det faktum att jag tycker att det är väldigt attraherande med män som luktar gott.
    Är du muslim eller inte?
  • The straight way

Amiras mamma skrev 2009-09-21 11:47:15 följande:

The straight way skrev 2009-09-21 10:25:03 följande: Min man har inte parfym ute för varför skulle han..den frågan kvarstår dock? Vart har jag skrivit att det inte är tillåtet? Nej jag skriver nu i klarspråk att parfym är attraherande och ska användas i det syfet i hemmet egentligen,då kvinnor med sin parfym inte får gå till mosken med parfym för det kan föra tankarna bort från Allah,och kommer en muslim i vit klänning på stan och verkligen visar alla att han är muslim med sina islamiska kläder men som sen luktar väldigt stark parfym kollar jag inte direkt imponerande på att han vågar visa hela sverige att han är muslim utan jag kollar faktiskt snett på honom.Sen flyger jag inte på och nedvärderar någon jag tycker gör fel,men jag ser inte syftet med parfym bland icke mahram.
    Frågan handlade inte specifikt om din man. Det är rekommenderat enligt din religion att män parfymerar sig och att det är profeternas tradition, men här skriver du att du ser ner på män som har parfymer och bli attraherad av dem. Män behöver inte ha mahram eller vad menar du?
  • The straight way
    mowgli skrev 2009-09-21 13:42:46 följande:
    The straight way skrev 2009-09-21 13:20:30 följande: Vad vet gamla "lärda" gubbar om vad som ingår i kvinnors natur? Har dom varit kvinnor i ett tidigare liv?
    Finns unga lärda också. De resonerar utifrån islam, något du inte tror på.
  • The straight way

Jmia

Jag förstår din reaktion. Nej det är inte rasistisk det för om det hade varit som du menar hade man sagt samma sak om att islam är rasistisk för det finns olika påbud för män och kvinnor och kanske säga samma sak om Sverige, att det är rasistisk att kvinnor täcker sig mer än män t.ex.

De lärda resonerar som sagt utifrån islam, dvs att den troende kvinnan skall bli tillfredsställd av sin egen man. Om hon inte blir det så blir det inte konstigt att hon attraheras av mänsparfymer. Det är även förbjudet för kvinnan att ha fler män men mannen får gifta sig upp till 4 kvinnor. Vad betyder det?

Ja kvinnor är mer känslosamma än männen. Profeten saw beskrev den muslimska kvinnor som qawareer, parfymflaskor av tunt glas för att hon är känslig och beordrade mannen att ta hand om henne. Det finns även flera hadither som talar om samma sak. Mer ettriga och jobbiga beskrivs inte den muslimska kvinnan. Det är kanske någon kvinnohatare som sagt det? Någon som inte tror på islam?

De lärda du talar illa är det de som har mest kunskaper i islam. De prioriterats av koranen och profeten saw. Han saw sade "De som får medling på domedagen är profeterna sedan kommer martyrerna och sedan de lärda". Han sade även att de lärda är som stjärnor i himlen som vägleder folk under nattens mörker och om dessa stjärnor släcks kommer människorna att gå vilse. Profetens kusin och koranexperten Ibn Abbas sade "Vet ni när kunskapen försvinner? Folket sade nej. Han sade när de lärda försvinner". Han sade även "Den som skadar en lärd är som att han hade skadat profeten. Och den som skadat profeten är som att han hade skadat Allah". Det finns faktiskt mycket att säga om det ämnet men nog befinner vi oss inte i den position som ger utrymme för att kalla de lärdas uttalande för "trams".

• The straight way
    mowgli skrev 2009-09-21 15:08:30 följande:
    The straight way skrev 2009-09-21 13:51:20 följande: Så män i olika åldrar förstår bättre vad det innebär att vara kvinna, än kvinnor i olika åldrar? Spännande. Kan du utveckla, TSW?
    Jag har redan utvecklat det i mitt inlägg till Jmia. Deras svar om detta har det grund i islam.
  • The straight way
    1337 skrev 2009-09-21 15:27:53 följande:
    The straight way skrev 2009-09-21 13:51:20 följande: Men om man vill uttala sig om kvinnors natur bör man väl undersöka kvinnors natur, och inte läsa Koranen?
    Koranen är Allahs ord som muslimerna tror på. Han är allvetande.
  • The straight way
    Jmia skrev 2009-09-21 15:29:09 följande:
    Nej, rasistiskt är det inte. Jag anser ju t o m att det inte finns några människoraser. Det är det här resonemanget som blir fel när man utgår från att män och kvinnor inte är av samma skrot och korn. Dvs, likadant funtade till grunden och sen är vi alla individer därifrån. Att mena att kvinnor är mer känslosamma är tramset. Sen om de lärda anser det utifrån sina islamstudier är inget jag kan påverka, det är inte att tala illa om dem. Jag tar snarare illa vid mig när jag får höra att jag är känslosam för att jag är kvinna. Det här har aldrig suttit väl hos mig. Du vet att jag inte är överens med de lärdas slutsatser alla gånger.
    Du vet det här med att män och kvinnor är lika biologiskt. Det förklarar också varför män och kvinnor har olika påbud. Mäns ansvar är att jobba och slita för att försörja familjen vilket kvinnan inte är ansvarig för det. Männen är ansvariga att delta i krig vilket kvinnan inte behöver göra det. Det är männen som betalar brudgåvan, inte kvinnan. Mannen behöver inte ansöka i tingsrätten för att få ut skillsmäsan vilket kvinnan gör. Om kvinnan är samma som mannen behövde profeten saw inte beordra muslimer att ta hand om dem. Vid känsliga fall som det ekonomiska krävs det 2 kvinnor som vittnesmål, i koranen står det att det är för om den ena glömmer så får den andra påminna henne, men män behöver inte det (du vet ett sånt ämne som islamofobern abrukar ta upp). Sedan så har vi profetens hadith som beskriver kvinnan vara känslig, en sådan hadith som också tas upp av islamofober och som antyder att profeten menade att kvinnan har mindre intelligens.

Du har ju rätt att tycka som du vill, det ändrar bara inte det faktum att enligt islam är kvinnan mer känslig än mannen.
  • The straight way
    Henom skrev 2009-09-21 16:14:20 följande:
    The straight way skrev 2009-09-21 13:20:30 följande: Det var det dummaste jag hört idag. "Enligt de lärda"... De "lärda" borde nog vidga sina vyer en aning och titta upp ur den gamla Koranen då och då, för någon "kvinnlig natur" existerar givetvis inte. Alla kvinnor är olika. Det trodde jag alla visste år 2009. Självklart kan en kvinna bli attraherad av andra män än sin egen, precis på samma vis som män kan bli attraherade av andra kvinnor än sin egen. Sen behöver man ju såklart inte agera på dessa "lustar" och börja ha samlag till höger och vänster med alla som har en god parfym, vi är ju inga djur... Lite självbehärskning har väl folk ändå till mans. My God.
    Här talas det om islam och de muslimska kvinnor och enligt islam är det inte av kvinnans natur att bli kåt så fort hon luktar en mansparfym på gatan. Om hon blir det så tyder det säkerligen på att hon inte är tillfredsställd av sin man och med det har hon rätt att skilja sig och gifta sig med en annan som kan tilfredsställa henne sexuellt.
  • The straight way
    Henom skrev 2009-09-21 17:13:05 följande:
    The straight way skrev 2009-09-21 17:01:12 följande: Så islam bestämmer hur "kvinnans natur" ska vara? Om man blir lite upphetsad av en god herrparfym som muslimsk kvinna så har man inte den "rätta naturen"? Medan en man tydligen har den "rätta naturen" för att kunna uppskatta 4 olika parfymer på 4 olika fruar? Nej du, det behöver verkligen inte betyda att ens egen man inte är tillräckligt bra om man skulle råka bli attraherad av en herrparfym. Vilket skuldbeläggande på kvinnan! Givetvis kan hon bli upphetsad, men det har väl inte kvinnor informerat "de lärda" om, för då tar det väl hus i helsike. Bäst att följa mallen även om den är en uppdiktad lögn, och hålla sig på mattan.
    Män och kvinnor har olika natur. Det är inte mannens natur att bli gravid, föda barn och amma. Det är ej heller kvinnans natur att ha sperimier och ha mustasch och skägg. Det som säger nått annat är antingen dum eller psykopat.

En kvinna som dras till män och bli pga deras parfym är en kvinna som inte är tillfredställd av sin egen man. Islam har löst det här genom att tillåta kvinna ta ut skilsmässan och skaffa nån som är bättre så att hon inte blir kåt på andra män. Eller så kan hennes man parfymera sig så att hon inte blir tokig om hon luktar en man som har en Calvin Kleins parfym på sig.
Svar på tråden Ramadhan