Inlägg från: The straight way |Visa alla inlägg
  • The straight way

Ramadhan

Mowgli

Du kan inte tvinga oss att svara på din fråga när vi har sagt att vi inte har ett svar på det. Förstår du inte det?

• The straight way

Mowgli

Jag vet inte ens om det finns miljontals muslimska homosexuella. Men du får göra det som behagar dig och hoppas nån svarar på din fråga.

• The straight way
    Melike skrev 2009-08-24 18:54:13 följande:
    Oj! va hände här medan jag va borta :S???
    Inget speciellt Vi får fortsätta samtala om Ramadhan bara. Har i alla fall ställt en intressant fråga som ingen svarade på. Nu minns jag inte vad den var men strunt samma.
  • The straight way
    Melike skrev 2009-08-24 19:00:58 följande:
    Jo frågan va vad alla profeter hade gemensamt i deras dua?? eller?
    Ja exakt, tack ska du ha!

Vill ni svara på frågan eller ska jag göra det? Känns lite tråkigt att det är bara jag som ställer frågor.
  • The straight way
    oOHalalOo skrev 2009-08-24 19:03:47 följande:
    Hehe BARA du är det väl inte, det har ju gått ett par sidor nu med samma fråga (inte din då förstås) men svaret som ges trillar aldrig ner däremot.
    Ok då får jag också tjata om min fråga ;).

Ok svarar på frågan då. Alla profeterna Allah swt sände hade samma budskap till sina folk. Vi kan läsa om det i nästan varje surah i koranen. Budskapet lyder (O my people! Serve Allah. Ye have no other Allah save Him.)

Nästa fråga; vad hette profetens farbror som profeten kallade för (Allahs lejon)?
  • The straight way
    Melike skrev 2009-08-24 19:04:09 följande:
    jag kan testa svara, jag har för mig att alla profeter bad människor att sluta tillbe statyer och annat dyl och att det bara finns 1 gud och ingen gud förutom Gud nåt sådant eller har jag fel?
    Såg tyvärr inte ditt svar, my bad. Du har absolut rätt.
  • The straight way

Melike

Du kan ställa en ny fråga om du vill så struntar vi i den jag ställde då.

• The straight way
    LinaP skrev 2009-08-24 22:38:00 följande:
    Hejsan! Jag hoppar in här och hoppas att jag inte stör era diskussioner alltför mycket. Mina grannar, som jag nyligen blivit god vän med, är muslimer från Irak och firar ju därför just nu Ramadhan. Jag tycker väldigt mycket om dessa människor och min dotter leker mycket med deras barn. Därför skulle jag gärna vilja ge dem någon liten present till Eid, och undrar om det passar sig, eller om det är fel att göra så eftersom jag ej är muslim. Jag vill ju absolut inte göra något som kan uppfattas som respektlöst! Jag skulle så klart kunna fråga dem, men om det nu är okej med gåvor så vill jag gärna ge dessa som en överraskning Så därför hoppas jag att någon av er kanske kan svara på detta! Förresten, när infaller Eid? Har googlat men hittar inget datum? Tack på förhand, Lina
    Vilken fin tanke du har. Jag tror säkert att dina grannar kommer att uppskatta det. Vad sägs om att baka en sockerkaka eller köpa en bricka baklawa från nån invandraraffär? Kanske köpa leksaker till deras barn? De behöver inte vara dyra. Det är tanken som räknas. Tro mig, de kommer att bli överlyckliga även om de inte ger de presenter, det räcker med att besöka dem under Eid, det är en stor present.
  • The straight way

Edit; även om DU inte ger dem presenter.

Glad Ramadhan på dig också! Hoppas ni får det roligt under Eid.

Svar på tråden Ramadhan