• 1977Maria Therese

Koloskopi, laxering...

Jag ska på koloskopi men är rädd för laxabonet. Vill inte ha posforal hur det nu stavas.

Ska dricka 3 liter på kvällen och 1 liter på dagen efter...Vad händer om man bara får i sig 2 liter? Har ni ätit lätt dagarna för laxeringen?

Jag är sååå rädd för laxeringen att man ska kräkas.

Hur har ni mått? Koloskopin är jag inte ett dugg rädd för bara laxeringen..Hua

• Svar på tråden Koloskopi, laxering...
  • 1977Maria Therese
    mammamys06 skrev 2009-08-24 11:40:04 följande:
    Låter bra Fick du inga instruktioner med receptet på Laxabon? Ja, det är jobbigt...Man behöver inte ha fickor för att ha polyper. Jag har aldrig upptäckt blod i avföringen med ögat, därför blev jag så chockad när alla avföringsprover visade mycket blod. Om det är ytligt, alltså ljust blod i toaletten efter avföring så kan det tyda på hemmorojder också. ....Det behöver inte vara något allvarligt. Berätta gärna för mig hur det gick!! Ska tänka på dig!
    JAg har gjort 3 rekroskopi och där hittade de inget ( sprickor eller hemmorojder ), de sa att det kommer högre upp. På sätt och vis längtar jag tills på torsdag, fast då är ju onsdag före...Hihi vill inte detta
  • 1977Maria Therese
    MIDE skrev 2009-08-24 11:44:11 följande:
    sorry om jag snodde din ts
    Fråga på!!! Men tänk så här om du bajsar mycket nu då har du inte så mycket kvar i tarmen...Det kanske går bättre???
  • mammamys06
    1977Maria Therese skrev 2009-08-24 12:13:59 följande:
    JAg har gjort 3 rekroskopi och där hittade de inget ( sprickor eller hemmorojder ), de sa att det kommer högre upp. På sätt och vis längtar jag tills på torsdag, fast då är ju onsdag före...Hihi vill inte detta
    ok....håller tummarna för dig och att för att det inte är något farligt eller jobbigt. Hör av dig när du varit där! Kram
    Victor född september -06, broster bf annandag jul 2009
  • 1977Maria Therese
    mammamys06 skrev 2009-08-24 12:58:38 följande:
    ok....håller tummarna för dig och att för att det inte är något farligt eller jobbigt. Hör av dig när du varit där! Kram
    Tackar det ska jag göra!
  • 1977Maria Therese

Vill inte detta...Snart ska jag börja att dricka...{#lang_emotions_yell}

• mammamys06
    1977Maria Therese skrev 2009-08-26 12:40:40 följande:
    Vill inte detta...Snart ska jag börja att dricka...
    usch, jag förstår dig, *håller dig i handen som stöd*
  • 1977Maria Therese
    mammamys06 skrev 2009-08-26 12:42:47 följande:
    usch, jag förstår dig, *håller dig i handen som stöd*
    Jag kunde äta nått lätt nu fram till ett...Mår sådär illa på tom mage som när man var gravid och hungrig...

Tösen ligger i feber 40,2 igår kväll...Ååå vill inte att hon ska va sjuk..

Tack för all stöd! Hör av mig hur det gått.
  • 1977Maria Therese

Fick inte i mig mängden så tyvärr gick det inte...

Ska få pröva Phosforal om ca 8 veckor {#lang_emotions_surprised} Här i söderhamn så skulle den enda läkaren vara ledig i 7 veckor och ingen annan läkare undertiden finns där...

Känns konstigt att behöva vänta 2 månader bara för att få pröva ett annat medel...???...Med tanke att jag har blod..

• mammamys06
    1977Maria Therese skrev 2009-08-28 13:55:11 följande:
    Fick inte i mig mängden så tyvärr gick det inte...Ska få pröva Phosforal om ca 8 veckor Här i söderhamn så skulle den enda läkaren vara ledig i 7 veckor och ingen annan läkare undertiden finns där...Känns konstigt att behöva vänta 2 månader bara för att få pröva ett annat medel...???...Med tanke att jag har blod..
    Usch då...nej, jag skulle aldrig klara att dricka 3 l av sådn lösning....så hellre phoshoral två glas....

LYCKA TILL om 7 veckor då...vet att det känns långt men du måste göra undersökningen...Kram
  • bumbi 84

hejsan. sitter och ska dricka laxabon i denna stund. men det kommer upp innan det hunnit ner. Vad gör man?

Svar på tråden Koloskopi, laxering...