• 1977Maria Therese

Koloskopi, laxering...

Jag ska på koloskopi men är rädd för laxabonet. Vill inte ha posforal hur det nu stavas.

Ska dricka 3 liter på kvällen och 1 liter på dagen efter...Vad händer om man bara får i sig 2 liter? Har ni ätit lätt dagarna för laxeringen?

Jag är sååå rädd för laxeringen att man ska kräkas.

Hur har ni mått? Koloskopin är jag inte ett dugg rädd för bara laxeringen..Hua

• Svar på tråden Koloskopi, laxering...
  • mammamys06

Usch, nu har jag inte druckit Laxarbon utan jag kör med phoshoral som är i mindre mängd än Laxarbon men det smakar skit. Håll för näsan och drick....det måste ned...tyvärr....lycka till *styrkekramar*

Victor född september -06, broster bf annandag jul 2009
  • bumbi 84
    mammamys06 skrev 2009-09-17 17:12:35 följande:
    Usch, nu har jag inte druckit Laxarbon utan jag kör med phoshoral som är i mindre mängd än Laxarbon men det smakar skit. Håll för näsan och drick....det måste ned...tyvärr....lycka till *styrkekramar*
    tack!

det går inte håller för näsan allt jag orkar men spyr upp allt ändå
  • mammamys06
    bumbi 84 skrev 2009-09-17 17:26:53 följande:
    tack!det går inte håller för näsan allt jag orkar men spyr upp allt ändå
    usch vad jobbigt, vet hur hemskt det är...frågan är om du kan göra undersökningen då.. är det imorgon du ska göra den?
  • mammamys06
    bumbi 84 skrev 2009-09-17 17:40:42 följande:
    ja kl 10:30 i morgon. nej det kommer jag inte kunna
    usch vad trist, har du gjort den tidigare? Be att få prova phoshoral nästa gång, äckligt men endast två glas....
  • bumbi 84
    mammamys06 skrev 2009-09-17 18:33:37 följande:
    usch vad trist, har du gjort den tidigare? Be att få prova phoshoral nästa gång, äckligt men endast två glas....
    nej inte gjort den tidigare och blev ingen idag då jag spydde upp allt jag fick i mig och fick ingen effect alls

jag ska be om det.
    Tack
  • 1977Maria Therese
    bumbi 84 skrev 2009-09-18 08:12:32 följande:
    nej inte gjort den tidigare och blev ingen idag då jag spydde upp allt jag fick i mig och fick ingen effect alls jag ska be om det. Tack
    Jag väntar på en ny tid...Om jag inte kunde dricka Phoshoral utan spy upp det så skulle de försöka med vattenlauvemang...Det har jag gjort tidigare och det funkar inte alls...Gjorde 6 st per dag och fick inte ut nått...

Det bästa skulle vara att få Laxabon igenom näsan...
  • bumbi 84

1977Maria Therese skrev 2009-09-18 13:34:42 följande:

Jag väntar på en ny tid...Om jag inte kunde dricka Phoshoral utan spy upp det så skulle de försöka med vattenlauvemang...Det har jag gjort tidigare och det funkar inte alls...Gjorde 6 st per dag och fick inte ut nått...Det bästa skulle vara att få Laxabon igenom näsan...
    ja en sond vore lättast. försökte sätta en på mig själv igår men gick inget vidare, obehagligt!

(har sond hemma då tösen sondmatats i några månader)
  • 1977Maria Therese
    bumbi 84 skrev 2009-09-18 14:39:51 följande:
    1977Maria Therese skrev 2009-09-18 13:34:42 följande: ja en sond vore lättast. försökte sätta en på mig själv igår men gick inget vidare, obehagligt! (har sond hemma då tösen sondmatats i några månader)
    Har du fått en ny tid?
  • bumbi 84

1977Maria Therese skrev 2009-09-19 13:14:20 följande:

Har du fått en ny tid?
    nej dom skulle skicka brev om det.
Svar på tråden Koloskopi, laxering...