• Mysen

    zonterapi mot barnlöshet?

    Är det någon som har provat zonterapi mot barnlöshet? Är det någon som kan tipsa om en bra zonterpeut i Stockholm?

  • Svar på tråden zonterapi mot barnlöshet?
  • Mysen
    Jennie1987 skrev 2009-11-10 15:23:17 följande:
    Ja, det är riktigt spännande! Jag ska alldeles strax gå på behandling, zontrapi/cranio sakral. Förra veckan kände hon inga blockeringar, så nu "kör vi på", och hoppas att det ska gå vägen! Ja, kamomillte ska tydligen vara jättebra! Tur att det är gott också :) Stort lycka till! :)
    Tack!
    Lycka till på dig också!! Håller alla tummar att det går bra!
    Var det i cranio sakral eller i zonterapin som hon inte kände några blockeringar? Om det var zonterapin, gjorde behandlingen mindre ont nu när blockeringarna är borta, kände du någon skillnad?
  • Jennie1987
    Mysen skrev 2009-11-10 21:12:03 följande:
    Tack!Lycka till på dig också!! Håller alla tummar att det går bra!Var det i cranio sakral eller i zonterapin som hon inte kände några blockeringar? Om det var zonterapin, gjorde behandlingen mindre ont nu när blockeringarna är borta, kände du någon skillnad?
    Tack snälla du!
    Jag får ju en kombination av båda behandlingarna.
    Men i början av min fotzonterapi (har gått på 7 behandlingar) så hade jag fruktansvärt ont på zonerna för ägglossning och livmodern.
    Och efter ca 4-5 behandlingar märkte jag en jätteskillnad! Och nu, idag på min sjunde behandling, kände jag ingenting. Så visst känns det skillnad.
    Och även i det cranios sakrala känns det skillnad, jag blir inte alls så matt och "svullen" som jag blev i början av den behandlingen.
    Så nu mår jag bra hela behandlingen, och efteråt.
    Har du ont på några speciella punkter nu i början av behandlingen?
  • Mysen

    Va häftigt att du inte känner nåt under behandlingen nu! Då är det ju verkligen nåt som har hänt! Spännande!! Jag har hittills varit på två behandlingar. Ska dit imorgon igen. Områdena för sköldkörteln, äggstockarna, nacken och det som har med hormoner och regelbundenheten på mensen gör jätteont! Får verkligen bita ihop för att inte skrika rätt ut....Har din zonterapeut också berättat att man enligt alternativmedicinen har "fyra" äggstockar? Dels de två vanliga och dels nacken och sköldkörteln. Lustigt är att det är just de punkterna som gör som mest ont på mig...Ett tydligt samband enligt zonterapeuten....

  • Jennie1987
    Mysen skrev 2009-11-11 20:08:25 följande:
    Va häftigt att du inte känner nåt under behandlingen nu! Då är det ju verkligen nåt som har hänt! Spännande!! Jag har hittills varit på två behandlingar. Ska dit imorgon igen. Områdena för sköldkörteln, äggstockarna, nacken och det som har med hormoner och regelbundenheten på mensen gör jätteont! Får verkligen bita ihop för att inte skrika rätt ut....Har din zonterapeut också berättat att man enligt alternativmedicinen har "fyra" äggstockar? Dels de två vanliga och dels nacken och sköldkörteln. Lustigt är att det är just de punkterna som gör som mest ont på mig...Ett tydligt samband enligt zonterapeuten....
    Ja, det känns jättebra nu när det inte gör ont alls längre!
    Så nu ska vi avvakta lite med behandlingen, ska dit den 23 nov igen, för att om kroppen håller sig i balans själv. Det hoppas jag verkligen!
    När du nämner sköldkörteln, så kan jag säga en ganska lustig sak, jag föddes utan sköldskörtel, och har fått äta Levaxin sen jag var 6 dagar gammal. Så jag tror absolut att det har ett samband med mina hormonrubbningar för övrigt i kroppen!
    Och det sa min zonterapuet också, men den har "stabiliserat" sig något sen jag började på zonterapin, så det känns bra! Även om jag måste äta medicinen resten av mitt liv för att den inte "arbetar" något själv.
    Nej, jag har aldrig hört talas om de andra två äggstockarna, men eftersom jag har det problemet med min sköldskörtel så kan jag mycket väl tänka mig att det kan vara så.
    Hoppas det går bra på din behandling idag! Och förhoppningsvis gör det mindre ont snart när hon har bearbetat dessa zoner lite!
    Kram på dig
  • Lyndi

    Hej tjejer!

    Jag ansluter mig lite här. Ska på min första zonterapi behandling i morgon. Det ska bli jättespännande!
    Jag har både eksem och ägglossning som jag vill råda bot på. Äl verkar utebli, trots att det är 7 månader sen jag slutade med mina p-piller. Eksemen har förföljt mig i 10år...

  • Jennie1987
    Lyndi skrev 2009-11-15 21:38:13 följande:
    Hej tjejer!Jag ansluter mig lite här. Ska på min första zonterapi behandling i morgon. Det ska bli jättespännande! Jag har både eksem och ägglossning som jag vill råda bot på. Äl verkar utebli, trots att det är 7 månader sen jag slutade med mina p-piller. Eksemen har förföljt mig i 10år...
    Då önskar jag dig verkligen lycka till! Hoppas att zonterapin funkar för dig!
    Ska hålla tummarna imorgon.
    Jag har gått på 7 behandlingar, och känner en enorm skillnad.
    Hoppas du blir av med dina eksem och att ÄL kommer igång :)
    Stort Lycka Till!
  • Lyndi
    Jennie1987 skrev 2009-11-15 23:05:17 följande:
    Då önskar jag dig verkligen lycka till! Hoppas att zonterapin funkar för dig! Ska hålla tummarna imorgon.Jag har gått på 7 behandlingar, och känner en enorm skillnad.Hoppas du blir av med dina eksem och att ÄL kommer igång :)Stort Lycka Till!
    Tack snälla du, va gullig du är!
    Jag har i stort sett bara hört positivt om zonterapin så jag tyckte att det kunde vara värt att prova! P-pillerna verkar ha stört min kropp ordentligt, så nu vill jag få bukt med det! Eksemen också såklart!

    Vad betalar ni för en timma hos zonterapeuten?
  • Jennie1987
    Lyndi skrev 2009-11-16 07:00:46 följande:
    Tack snälla du, va gullig du är! Jag har i stort sett bara hört positivt om zonterapin så jag tyckte att det kunde vara värt att prova! P-pillerna verkar ha stört min kropp ordentligt, så nu vill jag få bukt med det! Eksemen också såklart!Vad betalar ni för en timma hos zonterapeuten?
    Jaa, det är absolut värt att prova! Och även om det inte skulle hjälpa mot just dem problemen du har så är det ju aldrig fel med att få en balans i kroppen!

    Jag betalar 400:- varannan gång hos min zonterapeut. Så man kan ju säga 200:-/gång. Och i regel är min behandlingar 1,5-2 timmar. Sällan bara 1 timme.
    Så jag tycker att jag får mycket för pengarna :)
    Hur kändes det idag? Nu är jag ju nyfiken!
  • Lyndi
    Jennie1987 skrev 2009-11-16 16:32:51 följande:
    Jaa, det är absolut värt att prova! Och även om det inte skulle hjälpa mot just dem problemen du har så är det ju aldrig fel med att få en balans i kroppen! Jag betalar 400:- varannan gång hos min zonterapeut. Så man kan ju säga 200:-/gång. Och i regel är min behandlingar 1,5-2 timmar. Sällan bara 1 timme. Så jag tycker att jag får mycket för pengarna :)Hur kändes det idag? Nu är jag ju nyfiken!
    åh, det kändes jättebra!

    Jag var öm på ställena för äggstockar, bäcken, nacke, axlar, skuldror, ländrygg (jag har ofta ont i ryggen/axlarna) och så tyckte hon att delen för hypofysen kändes lite "knölig" så där jobbade hon också. Nu känner jag mig alldeles matt i kroppen men ändå med energi! Har tid om en vecka igen!
  • Häxan surkart

    Vi har försökt bli gravida i snart fem år och två månader efter jag började med zonterapi blev jag gravid, tyvärr blev det missfall. Jag är övertygad om att det var zonterapins förtjänst att jag blev gravid. Hade ont på ena sidan-sköldkörteln och lite andra ställen. Hade mycket problem med ryggont förut, nu har jag det inte alls ofta. Ibland fick jag muskellåsningar i ryggen (extrem smärta) som bara slappnade av om jag tog tex. diflofenak, voltaren m.m. men det ska man ju inte äta om man vill bli gravid så min zonterapeut sa att jag skulle köpa magnesium(mineral) som är muskelavslappnande och nu släpper kramperna direkt.

  • Jennie1987
    Lyndi skrev 2009-11-16 19:06:31 följande:
    åh, det kändes jättebra! Jag var öm på ställena för äggstockar, bäcken, nacke, axlar, skuldror, ländrygg (jag har ofta ont i ryggen/axlarna) och så tyckte hon att delen för hypofysen kändes lite "knölig" så där jobbade hon också. Nu känner jag mig alldeles matt i kroppen men ändå med energi! Har tid om en vecka igen!
    Åh, så bra att det kändes bra!
    Vad "bra" att hon hittade dina zoner så hon kan jobba vidare med dig!!
    Ska tänka på dig :)
  • Lyndi
    Jennie1987 skrev 2009-11-20 08:43:56 följande:
    Åh, så bra att det kändes bra! Vad "bra" att hon hittade dina zoner så hon kan jobba vidare med dig!!Ska tänka på dig :)
    Men ååh, va söt du är!

    Hur går det för dig?

    På måndag är det dags för min andra behandling.
  • Jennie1987

    Häxan surkart skrev 2009-11-16 22:46:10 följande:


    Vi har försökt bli gravida i snart fem år och två månader efter jag började med zonterapi blev jag gravid, tyvärr blev det missfall. Jag är övertygad om att det var zonterapins förtjänst att jag blev gravid. Hade ont på ena sidan-sköldkörteln och lite andra ställen. Hade mycket problem med ryggont förut, nu har jag det inte alls ofta. Ibland fick jag muskellåsningar i ryggen (extrem smärta) som bara slappnade av om jag tog tex. diflofenak, voltaren m.m. men det ska man ju inte äta om man vill bli gravid så min zonterapeut sa att jag skulle köpa magnesium(mineral) som är muskelavslappnande och nu släpper kramperna direkt.
    Beklagar ditt missfall...
    Men vad roligt att du ändå lyckades bli gravid!
    Har det inte lyckats efter det?
    Vad härligt att zonterapin har hjälpt dig med dina smärtor!
    Jag tror också stenhårt på zonterapi :)
Svar på tråden zonterapi mot barnlöshet?