• ninika

valp som kissar i sängen/soffan?

vi har ett problem, vi har en tik valp som är 5 månader och hon kissar i våran säng och i soffan? vi är ut med hon hela tiden på dagarna på nätterna sover hon utan problem 10-12 timmar. vi kan ha varit ut med henne och 1 timme senare så hoppar hon upp i sängen eller soffan och kissar? vi har även bur åt hon som hon får vara i när vi är borta där gör hon inget heller. men hon kan ju inte sitta i bur hela dagarna när vi är hemma för att hon inte ska kissa.... någon med något bra tips?

detta händer inte varje dag men säkert 2 gånger i veckan?

• Svar på tråden valp som kissar i sängen/soffan?
  • köttbullelydnad
    ninika skrev 2009-09-07 22:08:00 följande:
    haha kommer och lämnar hon hos dig låter de bra? då får du se de och uppleva de! nähä är jag inne på ett sånt men gud så dumt av mig! kanske ska skämas en stund då..... så du menar då att alla hundar går att muta med köttbullar? alla hundar är ju egna individer percis som vi....
    Men himmel vad man kan vara otrevlig? Är det nån underförstådd tävling i "Veckans värsting" här bland djurtrådarna som jag missat?! Vill man inte ha tips, råd eller diskussion så får man väl låta bli att skicka ut en tråd på diskussionsforum. Svårare än så är det inte.
    Har jag påstått att du ska mata hunden med köttbullar och klappa den på huvudet för att den pinkar inne? Kan inte påminna mig om det... Och varför skulle jag vilja ta hand om er hund? Det är ni som satt er i soppan, inte jag. Med andra ord ni som får ta er ur den?
  • ninika

haha ja du verkar ju vara den fösta som kastar dig över en tråd. men men de är dit problem. soppa? de vet jag inget om jag ville ha lite råd från vettiga människor... eftersom detta är våran första hund av 5 st som har gjort så här.

tänkte bara att du verkar ha den synen på uppfostran......

jag är inte otrevlig. bara lika trevlig som du=)

• köttbullelydnad
    ninika skrev 2009-09-07 22:20:54 följande:
    haha ja du verkar ju vara den fösta som kastar dig över en tråd. men men de är dit problem. soppa? de vet jag inget om jag ville ha lite råd från vettiga människor... eftersom detta är våran första hund av 5 st som har gjort så här. tänkte bara att du verkar ha den synen på uppfostran...... jag är inte otrevlig. bara lika trevlig som du=)
    Lika trevlig som jag? Mjah... Bemötandet är ju rätt diskutabelt
    Är jag först att kasta mig på en tråd? Ber om ursäkt om det sticker i ögonen. Och låt inte nicket lura dig, jag är väldigt mycket för individuell fostring- och träningsteknik.
  • ninika

ja allt är väl diskutabelt=)

ville bara ha lite tips om det var någon som hade vart med om samma sak. men problemt är löst.

ja de är ju bra att nicket inte stämmer;D vi tränar som vi tränar med våra hundar men hitills måste vi ju ha gjort nåt rätt när vi har 3st champions hemma:D

• köttbullelydnad
    ninika skrev 2009-09-07 22:29:04 följande:
    ja allt är väl diskutabelt=) ville bara ha lite tips om det var någon som hade vart med om samma sak. men problemt är löst. ja de är ju bra att nicket inte stämmer;D vi tränar som vi tränar med våra hundar men hitills måste vi ju ha gjort nåt rätt när vi har 3st champions hemma:D
    Det är ju bra att ni löst det. (Gick det så fort så kan hunden omöjligt varit dominant ). Nu ska jag knalla jycksen.
  • ninika

jo löst problemet med kisseriet i möblerna sen har ju fortfarande kvar de andra:D men det är ju hon så de kan man inte "piska" ur henne;9 gammel hundarna har de dom gör med henne..... hon blir rejält tuktad av dom men hon ger isg inte hon hoppar bara på dom igen! hon kanske lär sig hon oxå en vacker dag! trevlig promenad=)

• köttbullelydnad
    ninika skrev 2009-09-07 22:59:27 följande:
    jo löst problemet med kisseriet i möblerna sen har ju fortfarande kvar de andra:D men det är ju hon så de kan man inte "piska" ur henne;9 gammel hundarna har de dom gör med henne..... hon blir rejält tuktad av dom men hon ger isg inte hon hoppar bara på dom igen! hon kanske lär sig hon oxå en vacker dag! trevlig promenad=)
    Vafan?! Inte ens kallt ute? Blä... Nåja. Jotack, sådär är det här hemma och hos vänner med unghundar också. Valpar är nog av det envisaste slaget och verkar inte alltid fatta när det är nog om de inte får en REJÄL åthutning av "drabbad" hund. Och ju mer tonåring den blir, desto kaxigare blir det. Men, men. Vad vore livet utan hund?
  • ninika

hehe hon har fått sig både en och 100 riktigt rejäla omgångar äldsta hunden har tagit hela huvudet i munnen och kasta hon rakt in i väggen hon bara reser sig upp och fortsätter..... man kan ju bli grå hårig på hon men ack så charmig hon är ändå :D ja jag skulle inte kunna leva utan hund har alltid haft minst en hund! men nog kan jag svära när alla släpper hår och drar in en massa skit och ligger i sängen hela högen! har sakt till maken att snart får vi köpa en till säng om vi ska rymas oxå:P

• köttbullelydnad
    ninika skrev 2009-09-08 23:43:06 följande:
    hehe hon har fått sig både en och 100 riktigt rejäla omgångar äldsta hunden har tagit hela huvudet i munnen och kasta hon rakt in i väggen hon bara reser sig upp och fortsätter..... man kan ju bli grå hårig på hon men ack så charmig hon är ändå :D ja jag skulle inte kunna leva utan hund har alltid haft minst en hund! men nog kan jag svära när alla släpper hår och drar in en massa skit och ligger i sängen hela högen! har sakt till maken att snart får vi köpa en till säng om vi ska rymas oxå:P
    Vaddå? Dubbel dubbelsäng så är problem solved Nej, leva utan hund går inte här hemma. Sambon är hysterisk nu när Ola ska till fodervärdarna ett par veckor på lördag - hans gullegris ju
  • ninika

hehe ja kanske ska bygga en enda stor säng i sovrummet :D nä de är ju tur att alla inte ligger där jämt men ibland då ska alla upp samtidigt!! men dom är ju för go ändå=) vi lämnade iväg en av hundarna för någon vecka sen när hon börja löpa men guuud så tomt de blev med en mindre! är man hund människa så är man=)

• köttbullelydnad

Japp! Kan lova att om vi lånade bort Jörgen ett tag så skulle nog ta mig tusan vi sakna hans stinkande pruttar illa kvickt lik förbaskat

• ninika

ja man gör ju konstigt nog de! även det man irriterar sig mest på saknar man när dom är bort! fast ibland är det skönt att ha de lite hund fritt oxå helst när det är -25 och snö storm:P

• köttbullelydnad

What?! Det är då vi gillar att vara ute Hellre hundfri på sommaren när man ska måla om huset, bygga staket och hålla på med en massa sånt trist

• ninika

nää fy avskyr vintern!! flyr gärna utomlands så mycke de bara går under den perioden! sommaren går åt till att träna hundarna=) nä nu kallar sängen! natti

• Anonym (Korrekt)
    Eldyra skrev 2025-01-25 20:54:45 följande:

Det är olagligt att hålla hundar i bur I Sverige.

Ja det har du helt rätt i. Dock är tråden från 2009 så jag gissar att hunden ifråga gått ur tiden nu...
Svar på tråden valp som kissar i sängen/soffan?