-
-
Svar på tråden Idol-2009
-
jag hoppas vekligen att juryn väljer ut eddie av de som åkte igår.
nicklas och andréas kan gott åka hem igen... -
Håller med! Men jag tror han ligger bra till hos juryn!udda3 skrev 2009-09-29 14:40:35 följande:jag hoppas vekligen att juryn väljer ut eddie av de som åkte igår.nicklas och andréas kan gott åka hem igen... -
Aha, så det är inte alla tre från varje dag, som ska sjunga på fredag? Så tvåperson åker ut direkt, alltså, kan man säga. Får vi inte veta vilka de är förrän på fredag? Då tar jag för givet att Eddie får sjunga på fredag.Atamon skrev 2009-09-29 10:54:38 följande:nähä ja, jag är nog dålig på att förklara.... Av de tävlande denna vecka så är det åtta stycken (två från varje dag) som går direkt till fredagens final, av de som inte röstades vidare av tittarna, väljer juryn ut fyra stycken (en från varje dag antar jag då) som får en ny chans och som får tävla igen på fredag. Det är alltså tolv stycken, den som får minst röster av tittarna får åka hem och elva stycken går vidare till fredagsfinal nästa vecka (9/10) Om man läser vad avsnitten handlar om så blir det lite klarare, då får man också se vilka låtar som de tävlande kommer att ha www.tv4.se/1.1159456& -
Fattar jag det alltså rätt när jag tror att de åtta som inte gick vidare med en gång, ska tävla mot varandra på fredag. Sen ska vi rösta in en person av dem, och juryn ska ta med fyra stycken?
-
jag ska iväg och dansa nu, jag som ville se tjejerna :( får väl in och läsa här sen haha
-
Nu är jag på plats Görls!
-
oj nya glasögon idag
liite snyggare idag =) -
nja... nu fattar inte jagming skrev 2009-09-29 18:00:33 följande:Fattar jag det alltså rätt när jag tror att de åtta som inte gick vidare med en gång, ska tävla mot varandra på fredag. Sen ska vi rösta in en person av dem, och juryn ska ta med fyra stycken?
Som jag fattar så väljer juryn ut en person varje dag av de som inte blev röstade vidare av publiken, det blir fyra personer (mån - tors), som får en extra chans på fredag och först på fredag får vi veta vilka fyra det är.
På fredag tävlar alltså de åtta som vi tittare röstat fram under veckan (två varje kväll) och de fyra som juryn valt ut = 12 stycken. Den som får minst röster på fredag åker ur, resten blir kvar.
Jag tror också att Eddie kommer att vara med på fredag även om jag hade velat se mer av Nicklas Hocker (trots hans bröderna Hanson frisyr
), han överraskade mig lite, tyckte att han var bra.
-
clara gillar jag hoppas hon e bra ikväll =)
-
OMG, hur i hel... ska man kunna välja bort någon av de här tjejjerna?
Nåja, det kanske ger sig under kvällen.
*kastar fram ett par chokladkakor*