• mee79

Polly-Ester

Jag tänkte höra vad ni tycker om namnet Polly-Ester? jag vet att det påminner lite grann om MATERIALET polyester, men SÅ lika hörs de väl ändå inte? de påstår nämnligen våra bekanta. tycker inte alls de låter likt.
    De har nu gått 3 månade sen vår dotter föddes och nu ÄNTLIGEN har vi hittat ett namn vi e överens om, så snälla, ge oss lite åsikter om va ni tycker!

• Svar på tråden Polly-Ester
  • Dorian Ertymexx

Jag tar illa upp! Folk kommer ju tro att hon är poly, och tro att det är "den där Ester som har flera partners".

• mee79

hmmm.. intressant åsikt, ska ta det till mig. vi va inne på Lina oxå ett tag, men de blir ju istället: kom, så ska vi "snorta" lina, och de låter ju inte alltför häftigt det heller.. suck..

• Dorian Ertymexx
    mee79 skrev 2009-08-25 17:54:59 följande:
    hmmm.. intressant åsikt, ska ta det till mig. vi va inne på Lina oxå ett tag, men de blir ju istället: kom, så ska vi "snorta" lina, och de låter ju inte alltför häftigt det heller.. suck..
    Hade också funderingar i den trakten... Liv Lina tänkte jag först, men det lät så gammaldags. Med dagens namn som Saga och Vilja så tänkte jag mer att Under vore ett fint namn - Under Liv till exempel!
  • Dorian Ertymexx
    mee79 skrev 2009-08-25 18:32:17 följande:
    åhh, Under-liv tyckte jag va fint..
    Eller hur? Barnet kommer veta att det är önskat!
  • Pyttismamman

Åh vilka fina namn! Annars så hade Matt-Frans hade varit ett trevligt namn till en pojke :)

• Fridelina2

Jag var helt inne på att ge sonen namnen Sam Lage, men mannen gillade det inte.

Svar på tråden Polly-Ester