• mee79

Polly-Ester

Jag tänkte höra vad ni tycker om namnet Polly-Ester? jag vet att det påminner lite grann om MATERIALET polyester, men SÅ lika hörs de väl ändå inte? de påstår nämnligen våra bekanta. tycker inte alls de låter likt.
    De har nu gått 3 månade sen vår dotter föddes och nu ÄNTLIGEN har vi hittat ett namn vi e överens om, så snälla, ge oss lite åsikter om va ni tycker!

• Svar på tråden Polly-Ester
  • Pappa fluff

afrodit låter lite söttsom efternamn , sedan döper man barnet till herm

• LadyM
    mee79 skrev 2009-08-26 13:45:59 följande:
    ja, min mna heter Ahl i efternamn så Ann Ahl e ju kanske oxå att fundera på??
    Eller Jennie Ahl kanske?
  • Fridelina2

Varför inte köra Dallas-rejset och kalla alla för Sue-
    T.ex. Sue-Hulda efter gammelmormor, Sue-Sture efter farfar osv.

• Amazina

Mitt absoluta favoritnamn är annars Drak-Ulla.

• LillaZ

Det här är faktiskt inget skämt. Jag kände en tjej som heter Fan. Kines. Kände även en "Tvi", vet inte hur det stavades, Tui kanske. Han gick på samma dagis som jag. Det superroliga är ju att han var storebror till Fan. Föräldrarna kan inte ha varit så duktiga på svenska.

Sen fanns även kinessystrarna Vi, Ni och Fi. Jag gick i skolan med Ni. Stackars barn. Då när jag var liten fattade jag inte riktigt, men nu när jag tänker på det kan jag fortfarande skratta högt.

• LillaZ

Tui och Fan hade även en lillasyster, Ping. Men det är inte lika kul. Låter dock lite roligt när man säger det.

• LillaZ

Men shit va jag är här inne och stör då. Måste bara berätta om två andra kineser (det vimlade tydligen av kineser i Malmö på den tiden). Dom hette Fat och Dat. Men dom var inte syskon, däremot kompisar. Hade velat att det fanns en tredje i gänget som hette Guy, då hade man ju kunnat säga "Dat Fat Guy". Men den tredje i gänget var inte kines och hette föresten Fredrik.

• Amazina
    LillaZ skrev 2009-08-26 23:50:16 följande:
    Men shit va jag är här inne och stör då. Måste bara berätta om två andra kineser (det vimlade tydligen av kineser i Malmö på den tiden). Dom hette Fat och Dat. Men dom var inte syskon, däremot kompisar. Hade velat att det fanns en tredje i gänget som hette Guy, då hade man ju kunnat säga "Dat Fat Guy". Men den tredje i gänget var inte kines och hette föresten Fredrik.
    Hahahaha! Är du full eller bara trött? Viken nice humor!
  • Amazina

LillaZ... (Ursäkta att jag lånar tråden förresten) läste att du är blind... Hur 17 surfar du då?

• Natosh
    LillaZ skrev 2009-08-26 23:50:16 följande:
    Hehe men "Dat Fat Fredrik" är ju också ganska soft. Låter som ett hip-hop nick. Eller så är det Big Freds riktiga namn
Svar på tråden Polly-Ester