• Äldre 26 Aug 00:18
    25254 visningar
    21 svar
    21
    25254

    Ont i tänder när jag springer

    Varför får jag ont i tänderna när jag springer? Jag tror att det är olika tänder som gör ont men jag brukar bara ha ont i en i taget.

    Detta är jättejobbigt även om jag inte springer särskilt ofta. Jag kan t.ex inte springa för nöjes skull.

    Är det någon mer som har det så här?

    Jag har aldrig haft hål men jag tror att de lagade en liten skada när jag var tonåring med något vitt så jag har ingen plomb eller vad det heter.

  • Svar på tråden Ont i tänder när jag springer
  • Äldre 26 Aug 00:21
    #1

    Oj finns det fler, jag får ont under tungan mot tänderna när jag springer. Berättade det för min gympalärare när jag gick i skolan men det skulle jag inte gjort, han skrattade bara åt mig och gav mig en dum komentar. Kan inte hjälpa dig vet ingen annan som har det så.

  • Äldre 26 Aug 00:31
    #2

    Hej Nilla
    Jag får inte ont på samma ställe som dig men smärtan är nog densamma ungefär. Vad tråkigt att din gympalärare betedde sig så mot dig. Jag kan inte minnas att jag hade ont så tidigt. Jag har länge tänkt att jag har haft början till hål, därav smärtan. Men jag går till tandläkaren varje år och han lagar aldrig något. Och varje gång jag är där glömmer jag att fråga.

  • Anneli­eTyres­ö
    Äldre 26 Aug 01:39
    #3

    Du kanske spänner käkarna?

  • Äldre 26 Aug 09:24
    #4

    Nej nej, jag har liksom ont i tandroten, känns som om tanden skall gå sönder.

  • julant­a
    Äldre 26 Aug 09:42
    #5

    jag får också så ont, det är jätte konstigt en riktigt ömmande känsla. Får även ont i tänderna när jag cyklar o ska cykla snabbt... trodde faktiskt jag var ensam om det!

  • bigmom­ma
    Äldre 26 Aug 09:44
    #6

    Men, så där hade jag ett tag också. Det gjorde ont som i en tandrot när jag stampade eller sprang eller så. Mkt skumt! Nu har det dock gått över.

  • Blommy­Ness12
    Äldre 26 Aug 09:44
    #7
    jag får också det, trodde jag var ensam om det! Det känns konstigt, typ inuti tanden, i rötterna eller nåt, svårt att förklara, fast ibland som en stickande ömmande känsla på tuggytan
  • carlot­ta
    Äldre 26 Aug 10:20
    #8

    Ni kanske har kànsliga tandhalsar? Har jag munnen òppen nàr jag springer och det blir liksom "vinddrag" pà tànderna sà fàr jag ont,gàr bàttre om jag tàcker munnen med en scarfs eller nàgot sà luften blir varm.
    Funkar fòr mig iallafall!

  • Äldre 26 Aug 11:08
    #9

    Ja vilken bra ide vi kommer att se ut som banditer allihop när vi är ute i skogen och springer, hehe skojade bara . ska testa med det när jag nu kan tänkas att börja springa. ha det gott allihop

  • Äldre 26 Aug 11:09
    #10

    Att vi ändå är några stycken!!
    Vad skall man göra då? På sätt och vis blir det ju ett handikapp. Min syster sa att man kanske hade högt eller lågt blodtryck eller något men jag tror att jag har utmärkt blodtryck. Finns det ingen tandläkare här?

    Vad konstigt att det har gått över Bigmomma, du vet inte varför?
    Ja de flesta hårda rörelserna gör ju att det gör ont som att stampa eller hoppa och så.

  • Donno
    Äldre 26 Aug 11:13
    #11

    räcker upp handen och joinar skaran.
    Trode verkligen det var mig det var fel på
    Kändes så patetiskt korkat att fråga tandläkaren.. lite som svaret skulle bli: du är knäpp.


    To cute to blend in...
  • skogsg­rodan
    Äldre 26 Aug 11:16
    #12

    Jag tror oxå att det är vinddraget... Du kan ju pröva det genom att hänga ute huvudet genom fönstret när du sitter i bilen i hög fart med öppen mun:) Fast jag kan rekommendera att ngn annan än du kör då!!;D

  • Äldre 26 Aug 11:45
    #13

    Jag tror inte att det är vinddraget. Det är ju inte ilningar som jag får. Nästa gång jag får för mig att springa så skall jag testa att hålla munnen stängd ;)

  • Blommy­Ness12
    Äldre 26 Aug 13:00
    #14

    Emmy K skrev 2009-08-26 11:45:50 följande:


    Jag tror inte att det är vinddraget. Det är ju inte ilningar som jag får. Nästa gång jag får för mig att springa så skall jag testa att hålla munnen stängd ;)
    Tror inte heller det är vinddraget, det kommer ju också om jag hoppar upp och ner t.ex med stängd mun.
  • M Hellin
    Äldre 26 Aug 13:08
    #15

    Nu vill jag inte påstå att varje människa här lider av samma sak som jag, men jag har kärlkramp, och när jag anstränger mig måttligt, exempevis springer, så får jag ont i tänderna. Och det är enligt läkaren min kärlkramp som spökar.

  • bigmom­ma
    Äldre 26 Aug 18:22
    #16

    Emmy K skrev 2009-08-26 11:09:35 följande:


    Att vi ändå är några stycken!!Vad skall man göra då? På sätt och vis blir det ju ett handikapp. Min syster sa att man kanske hade högt eller lågt blodtryck eller något men jag tror att jag har utmärkt blodtryck. Finns det ingen tandläkare här?Vad konstigt att det har gått över Bigmomma, du vet inte varför?Ja de flesta hårda rörelserna gör ju att det gör ont som att stampa eller hoppa och så.
    Ingen som helst aning om varför det gått över... Hade faktiskt helt och hållet glömt bort fenoment till nu när jag läste ts.
  • Äldre 26 Aug 19:56
    #17

    Kärlkramp låter ju inte trevligt. Jag vet inte så mycket om det men jag skall lyfta frågan hos tandläkaren. Funderar på att ringa och fråga för det är som sagt på sätt och vis handikappande. Häromdagen hade jag lite bråttom och började springa men fick stanna efter bara några steg för att smärtan var för stor.

  • Äldre 26 Aug 19:57
    #18

    HAr också haft problem med det, men det har nog försvunnit på mig med....


    Emil 03-Jonathan 05 och Isabelle 2/2.09
  • Äldre 4 Sep 19:22
    #19

    Det händer samma sak för mig just nu... Jag är jätterädd ifall det är något farligt? Är det farligt? Känns som att man ska tapp sina tänder.

    Ska jag fråga tandläkaren ? Ska man ringa först eller? ( jag är 15 )!

  • Wed 21 Sep 2022 17:48
    #21
    +1

    Det gör ofta ont i friska tänder och tandrötter när blodcirkulationen ökar kraftigt och blodkärlen sväller, det trycker på nerverna i tänderna. Mitt tips är att värma upp sakta och ta smärtstillande vid behov.

Svar på tråden Ont i tänder när jag springer